[B4 2.0 ABK] Falowanie obrotów po wymianie sondy lambda
[B4 2.0 ABK] Falowanie obrotów po wymianie sondy lambda
witajcie,
problem jest taki:
niedawno wymieniłem sondę lambda na uniwersalną BOSCH (na starej miałem spalanie gazu 16l teraz 12l) ale niestety pojawiło się delikatne falowanie obrotów na jałowym biegu tzn. obroty utrzymują się tak ok. 850 ale jak dłużej stoję np. na światłach to nagle uuu na dól na 800 i do góry na 850, potem parę chwil spokój i znowu taki zjazd. Co dziwniejsze nie jest to zawsze - jednego dnia są te zjazdy innego ich nie ma, wydaje mi się też, że na ciepłym silniku tego nie ma. Na starej sondzie obroty były idealne tylko spalania duże.
Poza tym nie zawsze są takie same obroty na jałowym (pomijając to falowanie) tzn. jednego dnia trzyma cały czas np. 820 a drugiego 850 (pisze na oko, bo nie wiem jakie to są wartości dokładnie ale widać że obrotomierz raz jest troszkę wyżej raz niżej). Normalnie to chyba (jeżeli nie ma żadnego falowania) obroty po nagrzaniu silnika powinny być na jałowym na tym samym poziomie cały czas?
problem jest taki:
niedawno wymieniłem sondę lambda na uniwersalną BOSCH (na starej miałem spalanie gazu 16l teraz 12l) ale niestety pojawiło się delikatne falowanie obrotów na jałowym biegu tzn. obroty utrzymują się tak ok. 850 ale jak dłużej stoję np. na światłach to nagle uuu na dól na 800 i do góry na 850, potem parę chwil spokój i znowu taki zjazd. Co dziwniejsze nie jest to zawsze - jednego dnia są te zjazdy innego ich nie ma, wydaje mi się też, że na ciepłym silniku tego nie ma. Na starej sondzie obroty były idealne tylko spalania duże.
Poza tym nie zawsze są takie same obroty na jałowym (pomijając to falowanie) tzn. jednego dnia trzyma cały czas np. 820 a drugiego 850 (pisze na oko, bo nie wiem jakie to są wartości dokładnie ale widać że obrotomierz raz jest troszkę wyżej raz niżej). Normalnie to chyba (jeżeli nie ma żadnego falowania) obroty po nagrzaniu silnika powinny być na jałowym na tym samym poziomie cały czas?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
raczej tylko na gazie (na benzynie mało jeżdżę ale sprawdzę to)aldi pisze:Falowanie masz tylko na gazie czy na benzynie też :?:
a możesz podać jakie wartości powinny być (zakres pracy krokowca i szybkosć?) pojechałbym do gazownika to sprawdzić ale nie wiem jakie są prawidłowe parametry.aldi pisze: Jeśli tylko na gazie i masz gaz II generacji to pewnie trzeba zmniejszyć zakres pracy krokowca na biegu jałowym albo jak ktoś dowalił dużą szybkość to też wypadałoby zmniejszyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wartość otwarcia krokowca trzeba by dobrać do tego jak parownik daje gaz dla biegu jałowego najlepiej aby miał zakres działania około 30-40 kroków i mniej więcej równo rozłożone na plus i minus względem pozycji wyjściowej. Trzeba zobaczyć czy ktoś nie ustawiał mega szybkiego zamykania silniczka krokowego.
Dużo nie pomogę bo znam to głównie z teorii na pewno gazownik z doświadczeniem powinien ustawić to jak należy.
Dużo nie pomogę bo znam to głównie z teorii na pewno gazownik z doświadczeniem powinien ustawić to jak należy.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ja już zgłupiałem całkowicie czy dobrze myślę gdzie jest krokowiec - w związku z tym mam prośbę: możesz wrzucić fotkę gdzie ten korkowiec się znajduje i jak on wygląda? Czy są dwa krokowce tzn. normalny i od gazu?aldi pisze:Francis1982, nie bardzo mogę sobie wyobrazić o co chodzi.
Pytasz o krokowiec od gazu?
Jak masz jakiś najuboższy sterownik II generacji to właśnie będziesz miał "krokowiec ze śrubką".
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zawór stabilizacji biegu jałowego w silniku ABK to nie jest prawdziwy silniczek krokowy bo jest inaczej zbudowany. A ta nazwa stała się potocznym określeniem wszystkiego co reguluje bieg jałowy.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2011, 14:23 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
tak mi się wydawało, bo gdzieś już na forum o tym czytałem ze w ABK nie ma faktycznie silniczka krokowego ale ogólnie o tym elemencie tak się mówi że to krokowiec. Czyli sprawa jasna.aldi pisze:Zawór stabilizacji biegu jałowego w silniku ABK to nie jest prawdziwy silniczek krokowy bo jest inaczej zbudowany. jta nazwa jest mocno potoczna.
Co do mojego falowania obrotów, poruszałem wtyczką od lambdy i na razie ustało, może tam coś nie styka i takie są objawy? Czy to raczej nie powinno mieć zawiązku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może mieć związek.szoton pisze:Czy to raczej nie powinno mieć zawiązku?
Widziałem przypadek gdy woda deszczowa lała się po odsłoniętym połączeniu sondy w silniku z mechanicznym wtryskiem (a tam jest regulacja sondą na bardzo podstawowym poziomie). I samochód zaczynał szarpać po przejechaniu przez kałużę.