[80 B4] Podłączanie alarmu do krańcówek
[80 B4] Podłączanie alarmu do krańcówek
Witam wszystkich
Jestem w trakcie montowania alarmu i od dwóch dni poszukuje kabli, które prowadzą do krańcówek w drzwiach/klapie/masce. Przekopałem już forum i nie tylko a dalej nie znalazłem odpowiedzi. Wiecie gdzie pod kolumną kierownicy idą kable do krańcówek ?
Pozdrawiam
Jestem w trakcie montowania alarmu i od dwóch dni poszukuje kabli, które prowadzą do krańcówek w drzwiach/klapie/masce. Przekopałem już forum i nie tylko a dalej nie znalazłem odpowiedzi. Wiecie gdzie pod kolumną kierownicy idą kable do krańcówek ?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co wiem tam możesz złapać krańcówkę drzwi kierowcy i ewentualnie pasażera w kostce od modułu szyberdachu/el. szyb. To jest biała dwu pinowa kostka z przewodami brązowo-żółtym i brązowo-zielonym ale możesz mieć tylko jeden z nich.
Jeszcze możesz złapać sygnał idący do lampki, idzie on potrójnym kablem idącym w stronę słupka. Ale tu jest on opóźniony bo lampki w B4 nie gasną tuż po zatrzaśnięciu drzwi.
Krańcówki maski nie montowali seryjnie (przynajmniej w autach bez fabrycznego alarmu). Chyba że została ci po jakimś dokładanym alarmie. Kabel od klapy bagażnik będziesz musiał przeciągnąć przez cały samochód bo z przodu nie występuje.
Wszystkie krańcówki drzwi możesz złapać przy pompce od centralnego zamka.
Jeszcze spojrzałem w schemat i gdzieś za deską jest zielone 3 pinowe złącze (T3b) do którego dochodzą kable brązowo-białe ze wszystkich krańcówek
Jeszcze możesz złapać sygnał idący do lampki, idzie on potrójnym kablem idącym w stronę słupka. Ale tu jest on opóźniony bo lampki w B4 nie gasną tuż po zatrzaśnięciu drzwi.
Krańcówki maski nie montowali seryjnie (przynajmniej w autach bez fabrycznego alarmu). Chyba że została ci po jakimś dokładanym alarmie. Kabel od klapy bagażnik będziesz musiał przeciągnąć przez cały samochód bo z przodu nie występuje.
Wszystkie krańcówki drzwi możesz złapać przy pompce od centralnego zamka.
Jeszcze spojrzałem w schemat i gdzieś za deską jest zielone 3 pinowe złącze (T3b) do którego dochodzą kable brązowo-białe ze wszystkich krańcówek
Dziękuje za szybką odpowiedź poleciałem do auta od razu sprawdzić i napotkałem na problem. Przy lewym nadkolu jest takie zagęszczenie kabli, że nie jestem w stanie żadnego ruszyć ani wygiąć. Faktycznie jakieś tam kabelki idą całkiem z tyłu ale oplątane tak, że głowa boli na sam widok a co dopiero żeby się do nich dostać <osohozi> . Mam pewien pomysł i chyba go wdrożę Chce użyć skrętki 8-żyłowej (kabel do internetu :mrgreen: ) bo tego mam w domu na kilometry i podpiąć z do centralki każdego z osobna jednak mam małe wątpliwości co do tego, ponieważ na schemacie mam je wszystkie złączyć do siebie przy centralce ale teraz jeżeli otworze tylne drzwi albo klapę z bagażnika to zaświeci się światło z przodu mam racje ? Chyba, że na krańcówkach z przodu są podwójne styki w sumie idę to zobaczyć
Dzięki za podpowiedź <ok>
Dzięki za podpowiedź <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak krańcówki z przodu mają podwójne styki, jeden dla lampki a drugi dla ele. szyb/dachu.PtX pisze:Chyba, że na krańcówkach z przodu są podwójne styki w sumie idę to zobaczyć
W tym temacie jest zdjęcie tego kabla do lampki https://audi80.pl/b3-b4-sterowanie-e ... t39605.htm .
Niektóre alarmy mają funkcję opóźnionego interpretowania sygnału z krańcówki gdy lampa nie gaśnie zaraz po zamknięciu drzwi.
Tak ale diadami powinno się dać odseparować. Można pozyskać je w sporych ilościach ze starych zasilaczy komputerowych i innej elektroniki.PtX pisze:podpiąć z do centralki każdego z osobna jednak mam małe wątpliwości co do tego, ponieważ na schemacie mam je wszystkie złączyć do siebie przy centralce ale teraz jeżeli otworze tylne drzwi albo klapę z bagażnika to zaświeci się światło z przodu mam racje ?
Faktycznie są podwójne styki w sumie nie wiedziałem, że są związane z szyberdachem (bo też mi nie działa ale tym się zajmę później) <ok>
Wracam do roboty dam znać co z tego wyszło
Tego to akurat mam pod dostatkiemaldi pisze:Tak ale diadami powinno się dać odseparować. Można pozyskać je w sporych ilościach ze starych zasilaczy komputerowych i innej elektroniki.
Wracam do roboty dam znać co z tego wyszło
Podpiąłem centralkę pod każdą krańcówkę z osobna :mrgreen: . Nie miałem z tym wiele roboty bo fotele i tylną kanapę zdemontowałem do prania i się suszy w domciu. Teraz jeszcze idę polutować te diody do krańcówek i zasilanie podłączyć. Jeszcze mam pytanie czy da się podpiąć domykanie szyb z alarmu do sterownika szyb albo muszę jeszcze mieć do tego moduł ? Bo moduł mogę sobie zrobić sam ale chce się upewnić czy jest taka możliwość.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przed chwileczką skończyłem. Sterowanie centralnym zamkiem działa prawidłowo, alarm uzbraja się jednak nie testowałem czy zadziała przy otwarciu drzwi bo nie chciałem terroryzować sąsiadów po północy Dla świętego spokoju wstawiłem diody na wszystkie krańcówki.
Sygnał komfort, który podaje centrala alarmu to nic innego jak +12V. Tak więc myślę, że przekaźniki "podnoszące" szyby mogły by być sterowane właśnie tym napięciem
A jeśli zrobiłbym sobie taki moduł domykania ? Nie ma w nim nic wielkiego prócz kilku przekaźników i diód prostowniczych kwestia tylko dobrego podpięcia w odpowiednie miejscealdi pisze: Musiałbyś dokupić zewnętrzny moduł domykania szyb.
Sygnał komfort, który podaje centrala alarmu to nic innego jak +12V. Tak więc myślę, że przekaźniki "podnoszące" szyby mogły by być sterowane właśnie tym napięciem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Niegłupi pomysł, zadziała pod warunkiem że impuls ze sterownika będzie wystarczająco długi. Druga sprawa że te moduły wykrywają gdy szyba dojedzie do końca i odłączają napięcie więc na samych przekaźnikach będzie to katowanie silniczków. Niby w ori systemie szyb jest jakiś bezpiecznik termiczny, który ma temu zapobiegać.PtX pisze:Sygnał komfort, który podaje centrala alarmu to nic innego jak +12V. Tak więc myślę, że przekaźniki "podnoszące" szyby mogły by być sterowane właśnie tym napięciem
Sygnał który podaje centralka trwa 21 sekund. Sterując musiałbym zasymulować wciśnięcie wszystkich przycisków domykających szyby czyli po prostu podłączyć się pod odpowiednie styki Jeżeli chodzi o wykrywanie czy szyba jest domknięta bądź działa już chyba standardowo wciskając przełączniki a jeśli nie to wstawię jakiś moduł przeciążeniowy po każdym z przekaźników i po przekroczeniu odpowiedniego natężenia prądu będzie odcinać przekaźniki . Chyba się za to zabiorę niedługo :mrgreen:
[ Dodano: 2011-10-14, 11:09 ]
Alarm przetestowany i działa. Teraz tylko muszę sobie jakoś poradzić kompresorkiem centralnego bo nie domaga już bydlak :evil:
[ Dodano: 2011-10-14, 11:09 ]
Alarm przetestowany i działa. Teraz tylko muszę sobie jakoś poradzić kompresorkiem centralnego bo nie domaga już bydlak :evil: