Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Łożysko w kolumnie kierownicy

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

[B4] Łożysko w kolumnie kierownicy

Post autor: Kubik » 03 sie 2009, 18:48

Panowie mam pytanie dotyczące łożyska jak w temacie, konkretnie chodzi mi o łożysko umieszczone zaraz za kierownicą

Obrazek

Problem mam taki że przy większych nierównościach czuć jak kierownica podskakuje, jedyne co moim zdaniem mogło dostać luzu to łożysko. Może jest ktoś kto już tam swoje rączki wsadzał :?: <ok> i mógłby coś podpowiedzieć.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 sie 2009, 19:46

kubik pisze:jedyne co moim zdaniem mogło dostać luzu to łożysko
Na początek spróbuj dokręcić śruby nr. 5 i sprawdź czy ten luz nadal występuje.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 03 sie 2009, 20:55

Dzięki Irek jutro obadam sprawę, swoją drogą to zewnętrzne elementy jak poducha, kierownica, mocowanie pająka już sprawdzałem i żadnego luzu nie ma więc pozostaje szukać tam głębiej. A co mnie to udenerwuje :evil: to już nie mówię.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 04 sie 2009, 15:51

mnie też się wydaje, że to wina śruby nr. 5. Jak bedziesz dokręcał, bo musisz w odpowiednio ustawić element 5 ( góra- dół ), bo inaczej bedzie ci zgrzytało i tarło. <ok>

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 24 sie 2009, 09:01

A więc temat obadany. Rozbebeszyłem wszystko. Zgodnie z tym co mówiliście dokręciłem te śruby ale to nie to.
Irek pisze celowo bo kierownice mam tą samą co ty i może kiedyś wystąpi u ciebie to samo. Problem tkwił w połączeniu podstawy poduszki która jest przykręcona do kierownicy. Połączenie jest z elementów gumowych które się najprawdopodobniej wypracowały i poducha podskakiwała na dziurach. Dwie podkładki M10 załatwiły sprawę, podłożyłem je pod śruby mocujące żeby docisnęły te gumki i luz zniknął.

rufus-20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 gru 2010, 20:18

Post autor: rufus-20 » 02 paź 2011, 21:25

Witam jestem posiadaczem Audi 80 z silnikiem 1.9TD AAZ w wersji sedan i mam taki problem że lata mi kierownica góra dól bok bok rusza się razem ze stacyjką zdjąłem wczoraj tą obudowę pod kierownicą i zobaczyłem że rusza się cała kolumna kierownicza ale niby wszystkie śruby są tam poodkręcane co może być tego przyczyną??? miał ktoś już taki problem?? czy może to być niebezpieczne?? proszę o pomoc z góry dzięki.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 paź 2011, 22:50

rufus, czy Twoje auto jest wyposażone w procon-ten?
Rozbierz co się da, aby mieć dokładny wgląd na tą kolumnę i ruszając kierownicą, sprawdź w którym dokładnie miejscu ma ten luz.

rufus-20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 gru 2010, 20:18

Post autor: rufus-20 » 03 paź 2011, 23:11

procon-ten yyy nie mam pojęcia ale idzie tam przy kolumnie taka linka stalowa to chyba jest wyposażony w to coś rozebrałem już wszystko co się dało łącznie z zegarami śruby dokręcone opór a wszystko się rusza i to ostro łącznie z cała kolumną :-(

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 04 paź 2011, 22:40

rufus-20 pisze:idzie tam przy kolumnie taka linka stalowa
Tak, to jest właśnie Procon Ten.

Obrazek

Wydaje mi się, że luz masz na połączeniu kolumny z wzmocnieniem deski rozdzielczej. Po prostu przy tym systemie, kolumna nie jest połączona bezpośrednio z nadwoziem, tylko przez jeszcze jakiś element (kurcze już nie pamiętam jak to jest skonstruowane). Musisz to sam obadać, albo poczekać na kogoś bardziej zaznajomionego w temacie. Sprawdziłbym to u siebie w aucie, ale nie mam tego systemu.

rufus-20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 gru 2010, 20:18

Post autor: rufus-20 » 07 paź 2011, 18:22

Drodzy koledzy pomoże mi ktoś wreszcie z tą kierownica???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 paź 2011, 11:03

rufus-20, patrzyłeś te śruby o których pisał IC69 (czyli 5)?
Chyba spodu ich nie widać, musisz wyjąć liczniki.
W załączniku zdjęcie kolumny z systemem procon-ten.

Wydaje mi się że gdy system zadziała to łamie ten wspornik idący od karoserii.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 paź 2011, 22:26

aldi pisze:Wydaje mi się że gdy system zadziała to łamie ten wspornik idący od karoserii.
aldi, kiedyś komuś reanimowałem Procon Ten, ale było to lata temu i za nic nie mogę sobie przypomnieć, jak to jest dokładnie skonstruowane. Wydaje mi się, że sztyca kolumny jest połączona z wspornikiem za pomocą jakiś tulejek czy nitów, które podczas kolizji są ścinane.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 12 paź 2011, 23:09

hmm... jak to opisać zrozumiale... jak lina wciąga kolumne, to mocowanie "sztycy" dzieli sie na 2 połówki, ale nie poprzez złamanie. Otóż jedna część jest wsuwana w drugą i zabezpieczona jakimś klejem, który jest ścięty w trakcie wysuwania sie jednej z części. <ok>

rufus-20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 gru 2010, 20:18

Post autor: rufus-20 » 13 paź 2011, 01:44

Zegary już dawno wyjąłem wszystkie śruby są dokręcone opór na 100% a mimo to wszystko się rusza :-(

Zebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 lis 2011, 22:21

Post autor: Zebek » 30 gru 2011, 12:28

rufus-20 czy doszedłes do tego jak wyeliminowac stuki? Mam obecnie podobne ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl