Witam
Otóż mam problem z gaźnikiem Pierburg 2EE. Ciężko odpala na benzynie, po odpaleniu autem strasznie trzęsie na boki tak jakby nie łapał na wszystkie gary i wydobywa się dużo dymu z spod maski i z nawiewów. Po minucie złapie równe obroty lecz podczas jazdy i podczas wrzuceniu na luz obroty błyskawicznie spadają i bywa tak że auto zgaśnie podczas jazdy. Nikt nie chce się podjąć naprawy tego bo to gaźnik sterowany elektronicznie i są bardzo trudne i awaryjne. Auto mam od ok 4 lat i poprzedni właściciel cały czas jeździł na gazie. W okresie użytkowania przeze mnie auta były lepsze (ładnie odpala, ładnie chodzi na benzynie) i gorsze dni (j.w).
Jestem gotów kupić gaźnik niekoniecznie identyczny taki jaki mam (Pierburg 2EE). Chciałbym też nie inwestować w 2E2. Są to elektronicznie sterowane gaźniki i niestety najbardziej awaryjne. W poszukiwaniach mam inny gaźnik i w tym problem że nie wiem jakie będą do mojego auta pasować. Sprawa dosyć pilna bo zima tuż tuż a benzynka w mroźne dni potrzebna.
Dzięki za pomoc.
[B3, PP, 1.6, 51kW, 91r] - Jaki gaźnik?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba pierburg 2E podchodzi bez kombinacji i niema elektroniki ale nie wiem jak jest z jego awaryjnością. Tylko większość takich gaźników na allegro jest od silnika 1.3.
Albo gaźnika z Polonez/125p tylko trzeba zrobić kryzę aby przykręcić do kolektora oraz do filtra powietrza. I jest problem bo z normalnym mikserem LPG (albo tylko palnikowym bo już nie pamiętam) taki zestaw ponoć nie mieści się pod maskę.
Albo gaźnika z Polonez/125p tylko trzeba zrobić kryzę aby przykręcić do kolektora oraz do filtra powietrza. I jest problem bo z normalnym mikserem LPG (albo tylko palnikowym bo już nie pamiętam) taki zestaw ponoć nie mieści się pod maskę.
Kolego zadzwoń do firmy Rengaz z Kalisza/Regeneracja Gaźników 602368167 tam przedstaw swój problem gość na pewno coś doradzi <ok> Sam korzystałem z ich usług.Jaca997 pisze:Jestem gotów kupić gaźnik niekoniecznie identyczny taki jaki mam (Pierburg 2EE). Chciałbym też nie inwestować w 2E2. Są to elektronicznie sterowane gaźniki i niestety najbardziej awaryjne. W poszukiwaniach mam inny gaźnik i w tym problem że nie wiem jakie będą do mojego auta pasować.
no właśnie tak przeglądam i przeglądam wszystko pod 1.3aldi pisze:Chyba pierburg 2E podchodzi bez kombinacji i niema elektroniki ale nie wiem jak jest z jego awaryjnością. Tylko większość takich gaźników na allegro jest od silnika 1.3....
hmmm myślałem też nad regeneracją. Sam nie wiem czy to by się opłacało ale skontaktuje się z nimi i zobaczę. Jeszcze muszę na spokojnie po szrotach pojeździć. Szczerze to bym wolał się pozbyć tego gaźnika bo gdzie nie pojadę to nie chcą nawet na ten gaźnik patrzećysiul pisze:Kolego zadzwoń do firmy Rengaz z Kalisza/Regeneracja Gaźników 602368167 tam przedstaw swój problem gość na pewno coś doradzi <ok> Sam korzystałem z ich usług.
Może jakieś inne gaźniki by wchodziły do PP?
Witam, widzę koledzy że znalazł sie ktoś kto jednak robi te gaźniki, ja prawie rok temu poszukiwałem głównie w krakowie i polecany "spec" powiedział że nikt się nimi nie zajmuje. Ja po problemach z falowaniem obrotów i samoczynnym dodawaniem w czasie jazdy wymieniłem gaźnik na inny taki sam znaleziony na szrocie, skusiła mnie cena bo 150zł w porównaniu z np allegro to spora różnica. Cieszyłem sie w miare sprawnym do tego tygodnia i znowu sie zaczyna, falują obroty lub zacinaja sie w jednym położeniu tudziesz same wzrastaja. Na jakis czas pomaga restart komputera poprzez wyłaczenie stacyjki i właczenie w czasie jazdy. Mam jednak pytanie czy ktoś sie orientował ile w tym zakładzie tutaj polecanym kosztuje regeneracja takiego gaźnika lub może ktoś wie jak sparwdzić elektronike nastawnika przepustnicy bo w poprzednim sprawdzałem i np membrana była ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W tej książce http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar jest opisane jak sprawdzić i jakie powinny być wartości na nastawniku.zakator pisze:jak sparwdzić elektronike nastawnika przepustnicy bo w poprzednim sprawdzałem i np membrana była ok.
Wbudowane są w niego dwa elektrozawory i potencjometr.
U mnie szalały obroty raz jak rozleciał się wężyk łączący nastawnik ze spodem gaźnika a drugi metalowy dekiel nastawnika był nieszczelny.
Czytałem juz jakis czas temu o tym ale pozostaje problem dla drobnego majsterkowicza a mianowicie nie mam takiej pompki podcisnieniowej. Zauważyłem wczoraj ze np po zatrakniu rurki od filterka powietzra (taki mały który doprowadza powietzre do nastawnika), nastawnik sie zatrzymuje w jednej pozycji wiec membrana powinna być szczelna. Mam tez pytanie czy moje objawy (podnoszace sie obroty i okresowo falujace) mogą być przyczyna awarii czujnika temperatury (tego w krućcu wodnym gdzie jest czujnik od wskaźnika), odpinałem go wczoraj jak falowały obroty na postoju i w nic sie nie zmienilo w zachowaniu silnika??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lis 2011, 23:22
- Lokalizacja: TORUN