Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT temperatura silnika-czy tak ma byc?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

[b4 ABT temperatura silnika-czy tak ma byc?

Post autor: piotrek233 » 14 paź 2011, 19:45

mam problem odnosnie tem silnika . bywa taki okres ze tem . silnika mam w zakresie 90-92 (miasto- trasa)stopnie czyli wszystko ok ;-) ale niekiedy jest tez tak ze przez okres kilku dni temperatura na rozgrzany silniku wynosi 95-97a98(miasto-trasa) stopni.wentylator zbija ja do tych 95 i od nowa w góre :-/ . nie wiem co to moze byc. płyn zmieniony oraz pompa wodna tez. wiem ze tem 98 stopni nic nie robi ale czemu sa niekiedy takie wachania. :

ArtisWLN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 19 lis 2010, 09:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: ArtisWLN » 15 paź 2011, 21:38

Jeżeli termostat masz sprawny to sprawdź czy wszystkie opaski na wężach są dokręcone jak należy. Przyczyna może być też nieco bardziej prozaiczna- świrujący wskaźnik temperatury a tutaj wina może leżeć po stronie czujników albo stabilizatora napięcia na wskaźnikach.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 15 paź 2011, 21:55

Po miescie powinno byc od 90 do 93 stopnie max, czasem temperatura rośnie do 99 gdy dosc długo stoimy w korku. Wtedy włącza się wentylator. Daj ogrzewanie na maxa w srodku i odpowietrz jeszcze raz układ chłodzenia. Powinno pomóc.
ArtisWLN pisze: a tutaj wina może leżeć po stronie czujników albo stabilizatora napięcia na wskaźnikach.
Ten stabilizator napięcia obsługuje wszystkie wskaźniki w zegarach czy tylko od temperatury płynu chłodzącego ?

piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

Post autor: piotrek233 » 16 paź 2011, 09:13

ok zrobie jak mi radzicie. tylko zastanawia mnie jedno :-/ wyzsza tem utrzymuje mi sie jak doleje płynu pod max nie przekraczam tej kreski tylko praktycznie pod nia dolałem bo troche płynu mi ubyło. jak mialem płyn lekko pod kreska minimum to bylo ok tzn tem 90-92 max a teraz mam tak 95-98 i wentylator zbija i od nowa tak samo :-x .chyba ze sciagne troche plynu i zobacze :?:

ArtisWLN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 19 lis 2010, 09:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: ArtisWLN » 16 paź 2011, 11:55

KORU pisze: Ten stabilizator napięcia obsługuje wszystkie wskaźniki w zegarach czy tylko od temperatury płynu chłodzącego ?
Fakt, świrowały by wszystkie wskaźniki

[ Dodano: 2011-10-16, 12:01 ]
piotrek233 pisze:ok zrobie jak mi radzicie. tylko zastanawia mnie jedno :-/ wyzsza tem utrzymuje mi sie jak doleje płynu pod max nie przekraczam tej kreski tylko praktycznie pod nia dolałem bo troche płynu mi ubyło. jak mialem płyn lekko pod kreska minimum to bylo ok tzn tem 90-92 max a teraz mam tak 95-98 i wentylator zbija i od nowa tak samo :-x .chyba ze sciagne troche plynu i zobacze :?:
Możesz spróbować ale szczerze mówiąc nie sądzę, żeby prawidłowy poziom płynu mógł stanowić problem. Dokręć wszystkie opaski i odpowietrz układ :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl