[90 2.3 7a] zapach paliwa, słabszy silnik
[90 2.3 7a] zapach paliwa, słabszy silnik
Witam, posiadam audi 90 (rok 89) z silnikiem 7a (stary model). Silnik w zeszłym roku przeszedł kapitalny remont. Więc opisze mój problem. Z wydechu wydobywa się zapach niespalonego paliwa oraz słychać lekkie strzelanie - popierdywanie. Silnik ma pełny moment obrotowy dopiero od 4,5 tysiąca obrotów a powinien łapać już od 3,5. Auto pali gigantyczne ilości paliwa, zimą spalanie potrafi dojść do 30l.. Sterownik wybłyskał mi dwa kody - sonda lambda i silniczek krokowy. Wczoraj wymieniłem sondę lambda lecz większych zmian w charakterystyce silnika nie zauważyłem - dalej pachnie benzyną oraz popierduje z wydechu. Jedyna różnica to taka że błąd lambdy znikł - został tylko silniczek krokowy (przynajmniej tak mi się wydaje - błąd 2121). Dodam że to strzelanie z wydechu występuje głównie na wolnych obrotach.
Na koniec mogę wrzucić filmik na którym słychać to zjawisko
http://www.speedyshare.com/files/30811987/20110319038.mp4
filmik jest stary, przed wymianą lambdy ale słychać to strzelanie. Jeżeli chodzi o dym to silnik był niezagrzany i normalnie nie kopci wcale.
Pozdrawiam
Na koniec mogę wrzucić filmik na którym słychać to zjawisko
http://www.speedyshare.com/files/30811987/20110319038.mp4
filmik jest stary, przed wymianą lambdy ale słychać to strzelanie. Jeżeli chodzi o dym to silnik był niezagrzany i normalnie nie kopci wcale.
Pozdrawiam
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Takich wtryskiwaczy nie znajdziesz już chyba nigdzie. Te wtryski są niskoomowe i po tylu latach leją jak z konewki.
Opis masz na tej stronie: http://20v-sauger-tuning.de/einspritzventile.htm
przeleć tą stronę translatorem google to w miarę się doczytasz co i jak.
Przy okazji trzeba wywalić resistor pack z podszybia bo to jest też pewnie padnięte i też wpływa na spalanie.
Wymień jeszcze stukowce bo one mają gigantyczny wpływ na spalanie.
A na tych lejących wtryskach to nie radzę jeździć, chyba, że będziesz wymieniał olej co 5 tys km. Bo zatrzesz silnik jak będzie zbyt dużo benzyny w oleju.
[ Dodano: 2011-10-19, 07:34 ]
btw mi spalanie po wymianie na te nowe wtryskiwacze spadło z 14 litrów na 10 litrów na 100 km .... jak na tuning to ja jestem zadowolony
[ Dodano: 2011-10-19, 07:36 ]
cenowo ? kpl 5 sztuk wtryskiwaczy z volvo można już dostać za 150 zł. (jeszcze się nie zorientowali że to chodliwy towar dla nas ) , adaptery drugie tyle i .... już.
Opis masz na tej stronie: http://20v-sauger-tuning.de/einspritzventile.htm
przeleć tą stronę translatorem google to w miarę się doczytasz co i jak.
Przy okazji trzeba wywalić resistor pack z podszybia bo to jest też pewnie padnięte i też wpływa na spalanie.
Wymień jeszcze stukowce bo one mają gigantyczny wpływ na spalanie.
A na tych lejących wtryskach to nie radzę jeździć, chyba, że będziesz wymieniał olej co 5 tys km. Bo zatrzesz silnik jak będzie zbyt dużo benzyny w oleju.
[ Dodano: 2011-10-19, 07:34 ]
btw mi spalanie po wymianie na te nowe wtryskiwacze spadło z 14 litrów na 10 litrów na 100 km .... jak na tuning to ja jestem zadowolony
[ Dodano: 2011-10-19, 07:36 ]
cenowo ? kpl 5 sztuk wtryskiwaczy z volvo można już dostać za 150 zł. (jeszcze się nie zorientowali że to chodliwy towar dla nas ) , adaptery drugie tyle i .... już.
Z tymi wtryskami od volvo brzmi nieźle, jednak mam pytanie co do adapterów. Na stronie 034motorsport.com sa adaptery jednak kosztuja bardzo dużo. Leo - napisałeś że koszt to ok 150 zł tylko gdzie? Czy np z tych wymiarów podanych na stronie którą podałeś dałoby radę udać sie do jakiegoś tokarza czy jednak lepiej kupić gotowca? Da się je dostać w Polsce czy pozostaje ebay?
Pozdrawiam
Pozdrawiam