Witam
Mam moze takie glupie pytanie ale dopiero co kupilem moje audi wiec bede cos w nim demontowal po raz pierwszy (jak wiadomo pierwszy raz zawsze boli ). Z praktyki wiem ze jak sie wie jak rozebrac w samochodzie to idzie to latwo i nic sie nie psuje , a jak sie nie wie to zawsze cos sie polamie .
Chcial bym wymontowac zegary zeby wymienic zarowki od podswietlenia, ale problem ze dowiedzialem sie ze zeby wyjac zegary trzeba zdjac obudowe kolumny kierownicy a to nie jest mozliwe bez zdjecia kierownicy. Problem w tym ze mam poduszke i nie chcial bym jej stracic dlatego moje pytanie to czy jest jakis sposob by wyjac zegary bez zdejomwania kierownicy albo jak zdjac kierownice zeby nie bylo BOOM
Pozdrawiam
[B4] - demontowanie zegarow, poducha
[B4] - demontowanie zegarow, poducha
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2007, 11:36 przez Plooto, łącznie zmieniany 1 raz.
:mrgreen: nie no spokojnie nie musisz detonować poduchy
wystarszy ze odkręcisz 2 śrubki od obudowy kolumny za kierownicą od dołu i obudowa się rozpada. > odsłaniają Ci się wtedy 2 śrubki od zegarów odkręcasz i zagary wypadają do rączki , odłączasz z tyłu złączki i wymieniasz zaróweczki.
Bez ściągania kierownicy i detonowania poduchy
Nie wiem czy to gdzieś nie było na forum
wystarszy ze odkręcisz 2 śrubki od obudowy kolumny za kierownicą od dołu i obudowa się rozpada. > odsłaniają Ci się wtedy 2 śrubki od zegarów odkręcasz i zagary wypadają do rączki , odłączasz z tyłu złączki i wymieniasz zaróweczki.
Bez ściągania kierownicy i detonowania poduchy
Nie wiem czy to gdzieś nie było na forum
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Witam.
Nie musisz zdejmować kiery . Obudowę (pokrywę górną kolumny) odkręcasz wykręcając od dołu dwa wkręty z łbem krzyżowym. Wsio masz odkręconą i zdjętą osłonę. Teraz widzisz na desce na samym dole dwa wkręty (krzyżak), które odkręcasz i już decha jest Twoja. Łapiesz za ten wystający prostokątny kawałek plastiku i ciągniesz do siebie, aż deska wysunie się trochę tak by można było ją obrócić górną częścią w stronę wnęki. Jak ją obrócisz o 90* to zobaczysz 3 wtyczki (niebieska, żółta i biała), na dwóch z nich, na środku są takie zatrzaski, które najpierw musisz odciągnąć na jakieś 1 cm (najłatwiej podważyć jakimś cienkim śrubokrętem płaskim) i wyciągasz wtyczkę. Z prawej masz jedną z lewej drugą. Z lewej strony jest jeszcze jedna wtyczka (nieco głębiej, biała) z zatrzaskami z boku, ściskasz zatrzaski i wyciągasz wtyczkę. Teraz już możesz całą deskę wyjąć bokiem w prawą stronę (łatwiej wychodzi) i już.
Nie musisz zdejmować kiery . Obudowę (pokrywę górną kolumny) odkręcasz wykręcając od dołu dwa wkręty z łbem krzyżowym. Wsio masz odkręconą i zdjętą osłonę. Teraz widzisz na desce na samym dole dwa wkręty (krzyżak), które odkręcasz i już decha jest Twoja. Łapiesz za ten wystający prostokątny kawałek plastiku i ciągniesz do siebie, aż deska wysunie się trochę tak by można było ją obrócić górną częścią w stronę wnęki. Jak ją obrócisz o 90* to zobaczysz 3 wtyczki (niebieska, żółta i biała), na dwóch z nich, na środku są takie zatrzaski, które najpierw musisz odciągnąć na jakieś 1 cm (najłatwiej podważyć jakimś cienkim śrubokrętem płaskim) i wyciągasz wtyczkę. Z prawej masz jedną z lewej drugą. Z lewej strony jest jeszcze jedna wtyczka (nieco głębiej, biała) z zatrzaskami z boku, ściskasz zatrzaski i wyciągasz wtyczkę. Teraz już możesz całą deskę wyjąć bokiem w prawą stronę (łatwiej wychodzi) i już.