Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Po przełączeniu na gaz gaśnie. Pomocy!

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Socers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2011, 19:12

[80 B4 2.0 ABK] Po przełączeniu na gaz gaśnie. Pomocy!

Post autor: Socers » 22 paź 2011, 14:56

Witam.
Odpalając i jeżdżąc na benzynie auto chodzi bez zarzutów. Jednak na zimnym silniku, po przełączeniu się z benzyny na gaz auto natychmiast gaśnie. Efekt jest taki jakby zupełnie odcięto dopływ gazu. Sytuacja mija dopiero gdy silnik nagrzeje się do ok 60 st. C. Wtedy to przełącza się bez problemu na gaz, ale ma małą moc, lekko szarpie przy dodawaniu gazu do dechy (nawet przy rozgrzanym silniku: 90 st. C). Dodatkowo obroty falują, po wyrzuceniu na luz obroty schodzą do ok 300, czasem wtedy zgaśnie, a czasem uda się mu powrócić na ok 1 tys. obrotów. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale gdy auto chodziło na wolnych obrotach na luzie odłączyłem przewody od silniczka krokowego. Mimo tego z autem nic nie zaczęło się dziać, dalej chodziło na wolnych obrotach bez zarzutu.
Mam instalacje drugiej generacji. Parownik Emme Gas 94 dopiero co po regeneracji. Filtr gazu wymieniony.
Wiecie co to może być?
z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

ArtisWLN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 19 lis 2010, 09:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: ArtisWLN » 22 paź 2011, 15:50

Wygląda to jakby parownik był już zmęczony, skoro był regenerowany to może zostało to źle zrobione. Objawy pojawiły się odrazu po regeneracji?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 22 paź 2011, 18:00

Ile zrobiłeś km od regeneracji, po przejechaniu przynajmniej 1000km należy jechać do gazownika lub jeśli masz możliwość to samemu sprawdzić czy parownik podaję odpowiednią ilość gazu.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 22 paź 2011, 19:15

Spróbuj wyczyścić zawór przy parowniku, bo się lubi czasem zakleić mazią. Kilka osób z forum się z tym borykało już.

Socers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2011, 19:12

Post autor: Socers » 23 paź 2011, 15:24

Regeneracje robiłem sam, jednak wątpię bym zrobił coś nie tak. Na początku było wszystko OK. Po ok. 100 km zaczęły się problemy. Najpierw falowanie obrotów a później reszta. Jutro zamierzam odwiedzić gazownika.

[ Dodano: 2011-10-27, 19:16 ]
Od dziś moja audica chodzi jak nowa :) Wczoraj byłem na regulacji w dobrym warsztacie w Łodzi. Powiedzieli mi tam, że auto dostaje za dużo gazu, przez co silnik się cały czas zalewa i stąd biorą się moje problemy. Parownika nie potrafili mi naprawić. Kazali kupić nowy. Zawołali sobie z robocizną 600 zł. A że taka kasa to dla mnie dużo, bo jestem tylko biednym uczniem to postanowiłem jeszcze raz rozkręcić parownik samemu. Popatrzyłem jak to wszystko działa i dałem podkładkę na bolec pod grubą membranę,(tą przyciskaną przez sprężynę), żeby dostawało się do parownika mniej gazu. Efekt zadziwiający. Osiemdziesiątka chodzi jak marzenie. Dziwię się tylko tym w warsztacie, że nie potrafili tego zrobić. Albo po prostu chcieli znaleźć jakąś lamę do obskubania.

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 27 paź 2011, 22:49

a mi za parownik powiedzieli 300pln, w dodatku gratis mi go wymienili i wyregulowali instalacje (wraz z wymiana filtra gazu)...

oskubali cie troche kolego Socers...

Socers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2011, 19:12

Post autor: Socers » 05 lis 2011, 23:36

Kolego Lucazzz...
Cena parownika zależy od jego firmy, a poza tym czytaj uważniej posty, bo gdybyś to zrobił to byś wiedział, że nowego parownika nie kupiłem...

zajchu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Korczyna -> RKR

Post autor: zajchu » 07 lis 2011, 15:08

ltrs pisze:Spróbuj wyczyścić zawór przy parowniku, bo się lubi czasem zakleić mazią. Kilka osób z forum się z tym borykało już.
witam
u mnie problem wygląda następująco: podczas schodzenia z obrotów("wrzucanie luzu"), obr. spadają za nisko około 400 i wracają na 900. problem występuje tylko na LPG zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku.
poniżej zamieszczam foto mojego parownika i proszę o pomoc co mam wyczyścić:
(najlepiej by było ktoś zrobił strzałki co odkręcić)
Obrazek

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 07 lis 2011, 22:31

Kolego chodzi mi o elektrozawór w kółku. Tam się gromadzi taka klejąca maź, której nie jest w stanie pokonać elektromagnes

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl