[B2/B3/B4] Jaki rozmiar opon zimowych?
[B2/B3/B4] Jaki rozmiar opon zimowych?
Witam.
Posiadam b3, obecnie jeżdżę na letnich oponach 175/70/r14.
Teraz potrzebuję kupić zimówki i tu moje pytanie: Jakie rozmiary opon będą odpowiednie? Czy wszystkie pasują na te felgi czy jak? I czy mogą być 2 opony inne i 2 inne.
Mam ten samochód 2 miesiące, nie znam się na tym.
Proszę o szybką pomoc.
Pozdrawiam.
Posiadam b3, obecnie jeżdżę na letnich oponach 175/70/r14.
Teraz potrzebuję kupić zimówki i tu moje pytanie: Jakie rozmiary opon będą odpowiednie? Czy wszystkie pasują na te felgi czy jak? I czy mogą być 2 opony inne i 2 inne.
Mam ten samochód 2 miesiące, nie znam się na tym.
Proszę o szybką pomoc.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2011, 20:53 przez gryzzlie, łącznie zmieniany 1 raz.
Opony muszą być takie same na jednej osi - taki jest wymóg. Między osiami mogą się różnić, czyli na przodzie możesz mieć jeden wzór a na tyle inny. Rozmiar zalecałbym ten sam, choć jak nie masz quattro i ABSu to nie ma tragedii. Co do rozmiaru to ten co masz jest odpowiedni. Szerszych raczej się nie opłaca. Węższe i wyższe też wydaje mi się nieciekawym rozwiązaniem.
Re: Jaki rozmiar opon zimowych?
Prawie wyższe niż szerszegryzzlie pisze:Posiadam b3, obecnie jeżdżę na letnich oponach 175/70/r14.
Kup taki sam rozmiar jaki masz na letnich.gryzzlie pisze:Teraz potrzebuję kupić zimówki i tu moje pytanie: Jakie rozmiary opon będą odpowiednie?
O tym to na kursie prawka uczą Na jednej osi muszą być takie same opony.gryzzlie pisze:I czy mogą być 2 opony inne i 2 inne.
Para opon na przedniej osi może się różnić od pary na tylnej osi.
Powiem Ci tylko od siebie, że lepiej kupić opony w miarę nowe rocznikowo (min. 2008r.) z bieżnikiem min. 6mm bo wymiana co sezon-dwa to wielki kłopot. Bo rozumiem, że będziesz brał używki?
No i oczywiście nie ma co kupować dziadostwa. Firmy renomowane tj. Goodyear, Kleber, Michellin czy Pirelli. Bo oszczędzisz na pieniądzach kosztem komfortu i właściwości jezdnych.