Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Odpowietrzenie ukł. chłodzenia, rośnie płyn

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 22 kwie 2011, 22:16

Szczerze mówiąc to jeszcze nie dociągałem głowicy po remoncie, spróbuje jutro zdjąć osłonę i dokręcić, ale też wiem, że płyn u mnie za dużą temp osiąga przez uszkodzony czujnik i nie odpowietrzałem przez ten zaworek na wężu od nagrzewnicy. No ale będę próbował jeszcze raz:)

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 25 kwie 2011, 20:56

ha wymieniłem i jest oki po rozgrzaniu jak ma te równe 90stC i przejechaniu paru km węze daje się ścisnąć nie są twarde i napompowane. raczej dokręcenie nic ci już nie da a pozatym szukając w ksiące jaką siłą dokręcać uszczelke nie pisało nic o dokęcaniu po przejechaniu tego 1500km, a uszczelke wzieła rdza od strony bloku metalowy krążek wkoło cylindra na uszczelce był zżarty.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 07 maja 2011, 16:02

a jaki ma być poziom płyny w zbiorniczku; ja mam troszke wyżej min ( różowa linia) i nie wyrzuca płynu węże miękkie; a jak miałem pełny zbiornik ale nie az tak pod korek to węże puchły ; wy koledzy jaki macie poziom ; pod korek??? zaznaczcie na fotce:)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 maja 2011, 22:38

Hmmm :shock: ... nie wiem czy dobrze interpretuje oznaczenie zbiorniczka, ale ja kontroluję stan od góry. Tym bardziej, że na linii zgrzewu obudowy zbiorniczka jest zaznaczony minimalny stan, a wraz z dolewaniem płynu lustro płynu przesuwa się do góry. Dodam, że płynu mi nie wyrzuca.

Awatar użytkownika
gawcio12312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D

Post autor: gawcio12312 » 08 maja 2011, 09:16

kolego pod korek to się leje do ciądnika a w aucie musisz mieć najlepiej po pomiędzy min-max

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 21 paź 2011, 14:47

odświeżając stary wątek... problem mój następujący... brak ciepłego powietrza z nawiewów... i teraz tak wszystkie węże są ciepłe (chociaż ten dolny od termostatu jest jakby ciut chłodniejszy ale to chyba normalne), nowa pompa wody, jako tako żadnych widocznych wycieków a powietrze z nawiewów leci zimne ( lekko cieple ale nie wyczuwalne prawie a węże do nagrzewnicy też ciepłe) i teraz sprawa taka gdy odepnę wąż do nagrzewnicy (tzn poluzuje opaskę - bo odpowietrznika to ja tam nigdy nie miałem) ucieka jakby powietrze i potem tak ok 5 km leci cieple powietrze a potem znów zimne czyli tak jakby znów się zapowietrzył. czy może za krótko odpowietrzałem czy nie wiem już sam (objawów walniętej uszczelki wciąż nie mam) a i nagrzewnica wymieniana rok temu

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 21 paź 2011, 17:02

Ja bym stawiał na porządne odpowietrzenie i to ze 2-3 razy...

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 23 paź 2011, 21:54

odpowietrzałem już kilka razy i wciąż to samo podczas jazdy w trasie zdarzy się ze nagle zacznie lecieć ciepłe powietrze... ale co dziwne węże od nagrzewnicy są gorące

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 24 paź 2011, 00:03

Kiedyś w passacie miałem podobnie ale to miałem nagrzewnicę zapchaną w środku akurat:/

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 26 paź 2011, 20:53

delikatne dokręcenie korka tak do pierwszego oporu bardziej wyczuwalnego rozwiązało problem... co dziwne bo poprzedniego sezonu grzewczego tego problemu nie miałem. korek stary ori jak i nowy febi (9zł) zachowują się tak samo, być może akurat oba cos nie bardzo spełniają swoje zadanie

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 28 paź 2011, 12:48

zibifree to układ zamkniety więc korek musi byc dokręcony. Stary sie pewno sie rozszczelnił. Wymien sobie wężyk na ten z odpowietrznikiem. Kosztuje grosze.

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 31 paź 2011, 12:47

ale jest na tyle dokręcony ze płynu z niego nie wywala to raz a dwa ze odpowietrzałem układ kilka razy i to na wiele nie pomogło... a czy taki wężyk z odpowietrznikiem można dostać nowy?

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 31 paź 2011, 14:34

pewnie mozna ev na szrocie. moze masz uszkodzona uszczelke pod glowica w ksiazce o audi 80 reguluje i naprawiam strona chyba od 55 w gore pisalo cos takeigo ze jak wywala plyn do gory to oznaka wydmuchanej uszczelki pod glowica ze spaliny wydostaja sie ukladem chlodzenia.

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 31 paź 2011, 15:42

ale co to znaczy ze wywala płyn? przy zagrzanym silniku i odkręconym korku tak wywala... to ma sens ze uszczelka może być padnięta i stad to częste zapowietrzanie się układu.. ale żadnych pozostałych objawów nie posiadam

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 31 paź 2011, 15:58

no tak z cylindra moze wtlaczac powietrze przez peknieta uszczelke do ukladu chlodzenia i niekoniecznie musza to byc spaliny nawet przy rozruchu moze uciekac cisnienie z cylindra w ten sposob

[ Dodano: 2011-10-31, 16:00 ]
wywala tzn. roznie bąble powietrza wydostajace sie na powierzchnie zbiorniczka, jesli uyszkodzenie jest duze jak male to powstawanie bąbli w ukladzie pewnie podczas pracy silnika masz bardzo twarde przeody od chlodnicy to moze byc oznaka wzrostu cisnienia jak wymienilem w powzyszej usterce

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl