[B3 1,8 PM] check engine podczas jazdy na gazie
[B3 1,8 PM] check engine podczas jazdy na gazie
Witam pisałem wcześniej w temacie ( https://audi80.pl/b3-18-pm-problem-z ... t59256.htm ) o moich przypadłościach ale trochę się zmieniło. po pewnych oględzinach i dumaniach nad silnikiem ogarnąłem w końcu że miałem I generacje gazu. wiec zamówiłem sobie Staga L plus i przełącznik i cały zestaw i podłączyłem wszystko tak samo jak mamy podłączone w Passacie B4 1,8 ABS. te same ustawienia przełączników w sterowniku. ustawiłem wszystko na diody ze sterownika i było by wszystko fajnie, gdyby nie to że spalanie jest dalej spore około 12/100 w cyklu mieszanym z przewagą trasy, i dalej zapala mi się podczas jazdy chceck engine. z Tym że przed zmianą na II gen doszło do czegoś takiego że jak sie zapalała kontrolka to już pomagało tylko puszczenie gazu, a już dodanie nie, i dosyć często sie zapalała, teraz jak już jest pełna II gen gazu zapala się rzadziej, gaśnie przy dodaniu lub puszczeniu gazu a sterownik jak sie rozjeżdżał tak sie rozjeżdża.... do tego raz na jakieś 100 kilometrów musze robić reset kompa, i to jest bardzo wkurzające i muszę coś z tym zrobić gdyż jak zacznę jechać w dalszą trasę to nie będę się zatrzymywał co 100 kilometrów. prze upgradem gazu odłączyłem w ogóle sonde ale wtedy check świecił się ciągle.... zastanawiałem sie czy może wymiana kompa pomoże, i czy jeśli mam katalizator to czy po wywaleniu jego coś pomoże ? Pomocy to jest straszne :evil:
odłączyłem sondę ale przed zmiana na II generacje, wiec odłączyłem ją jak jeszcze miałem I gen gazu a teraz mam normalnie podłączoną bo wiem że potrzebna jest do tej generacji gazu sterownik do gazu dopiero założyłem, i planowałem z początku założyć staga 100 ale był droższy a poza tym sugerując sie faktem że w passacie idealnie nam się sprawdza stag L postanowiłem isc w tamtym kierunku. Passat ze stagiem L w trasie z przyczepą plus 4 osoby palił nam 10/11 litrów co uważamy za bardzo dobry wynik bo to w końcu jazda z przyczepą... dlatego też nie uważam żeby zapalanie się checka było spowodowane sterownikiem gazu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Checka łatwo przy I albo II generacji nie wyeliminujesz, może jak uda Ci się ustawić odpowiednią emulację typu "przebieg" ale takich opcji chyba niema w stagu L.
Próbowałeś emulować sondę na masę albo odłączoną? Check się zapali ale nie powinno rozjeżdżać adaptacji.
Albo podłącz zasilanie komputera benzynowego przez przekaźnik pod plus po stacyjce i będzie się resetował po każdym zgaszeniu.
Próbowałeś emulować sondę na masę albo odłączoną? Check się zapali ale nie powinno rozjeżdżać adaptacji.
Albo podłącz zasilanie komputera benzynowego przez przekaźnik pod plus po stacyjce i będzie się resetował po każdym zgaszeniu.
A benzyny ile pali?MaciejWu pisze:gdyby nie to że spalanie jest dalej spore około 12/100 w cyklu mieszanym z przewagą trasy
Check zapala się dlatego, że przy instalacji LPG ECU wywala błąd sondy o zwarciu do masy, lub jej braku - zależy od ustawień emulatora. Lepiej jest ustawić na masa - przynajmniej u mnie tak jest, na odłączonej ECU przechodzi w stan awaryjny i miałem problem z odpalaniem itd. Wyciągnij żarówkę z checka najlepiej jak ci przeszkadza
spróbuje sie pobawić z tym ustawieniem sondy tylko musze znaleźć instrukcje od sterownika, a jak sie nie uda to chyba pomyśle nad tym przekaźnikiem na plus od kompa. zastanawiałem się jeszcze nad wyjęciem kata żeby ułatwić przepływ spalin i myśle że sonda zacznie inaczej działać jak nie bedzie tam się kumulowały spaliny tylko lżej przepływały, i czytałem jeszcze o przyśpieszeniu zapłonu, co chyba też powinno poprawić spalanie i mam nadzieje że też spalanie spadnie . A i jak by od wydechu pod wtryskiem wychodzi taki z kolektora metalowy przewód który u mnie jest zaślepiony a np. w passacie mojej mamy o którym pisałe wyżej, podłączone są do niego jakieś kabelki , Wiecie co to jest ? Znajde chwilke czasu i zrobie co moge z tym i napisze jak rezultaty!.