Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 16V ACE] problem z aparatem zapłonowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 22 paź 2011, 19:45

ziemor, Wszystkie znaki na niebie pokazują że powinno działać a niestety nie działa.
Już dziś łapał ale zaczęło go zalewać i ciul nie odpalił.
Świece mokre na rozdzielacz idzie iskra. Na świecach jest iskra a ten ledwo parsknie od czasu i nic więcej. Co jakiś czas wyciągałem przeakźnik 208 aby go non stop nie zalewało. Parsknął ile jeszcze paliwa było o tyle.
Ostatnim razem jak palił to aparat był przekręcony pozazakresem w taki sposób że musiałem na śruby nałożyc podkładki żeby się trzymał aparat.
Nie mam pojęcia co tu może nie grać.

Prawda jest taka że silnik jeżeli ma iskrę, dochodzi paliwo i palec jest w miejscu w którym ma być to silnik bez żadnych czujników i innych pierdoł ma zapalić chociaż na chwilę.
Ręce, nogi i włosy pod pachami opadają.

[ Dodano: 2011-10-22, 19:52 ]
Nadal nie doszłem do tego jakie kolory przewodów dochodzą do sondy lambda w silniku ACE. 6A są inne kolory bo ziemor mi pisał jak to jest u niego.
Wiadomo od sondy idą dwa białe ale nie mam pojęcia jakie idą do kostki.
Jak ktoś ma ACE to proszę o radę w tej sprawie.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 paź 2011, 20:22

Piszesz że wszystko ok i że świece mokre - wynika z tego że on się prawdopodobnie zalewa na maxa - miałem z tym do czynienia jak maiłem uwalony czujnik z tyłu silnika który podaje temperaturę silnika do komputera - też tak się czasem auto zalewało że kręcenie nic nie pomagało
Rada na to:

Odepnij wtyczkę od wtryskiwacza rozruchowego i zrób próbę
Jak to nic nie da to odepnij jeszcze wtyczkę od nastawnika ciśnienia - to ta z prawej strony pompy wtryskowej - wtedy auto idzie na samej mechanice i musi działać

Tylko jak auto masz zalane benzyną to kręć i gaz daj na maxa po to by nadmiar benzyny wywaliło do wydechu - ja tak robiłem po zalaniu i tylko tak dało się auto zapalić

Odpisz szybko jak zrobisz próbę !!!

Mam nadzieję że rozrząd masz dobrze poskładany
Ostatnio zmieniony 22 paź 2011, 20:34 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 27 paź 2011, 18:55

ziemor, masakra.
Szukałem iskry tym stroboskopem za 30 zł.
Iskra wszystko tip top, hall działa tak jak powinien, wszystko tip top.
Postanowiłemsprawdzić poglądowo kiedy iskra miga na kole od wałka rozrządu.
Iskra pojawiała się w zakresie iskry na 2 tłoku czyli pomiędzy 3/4 do 1/1 przed OT.
Przełożyłem kable o jeden do przodu czyli 2-1-3-4. Wyszło na to że mruga tak jak powinno czyli pomiędzy OT a 1/4 obrotu koła wałka rozrządu.
Próbowałem odpalić i chu..lajnoga nie jedzie.
Zdjąłem kopólke i modziłem kręciłem.
Znów spróbowałem odpalić i nadal iskra mrugał an pierwszy tłok pomiędzy OT a 1/4.
Zorientowałem się że zapomniałem założyć kopułkę. Stroboskop mrugał pomimo zdjętej kopułki :shock:
Potem założyłem kopułkę i kręcę a tu nic. nawet błysku na stroboskopie.
Odpiąłęm jeden kabel z kopułki i iskra pojawiła się ponownie ale ałto n ie odpalało.

Pomocy :!: jakieś rady, pomysły :?:

[ Dodano: 2011-10-27, 21:22 ]
Pojawił się kolejny problem - iskra idzie w tym samym momencie na wszystkie tłoki.
Sprawdzałem stroboskopem i na każdym cylindrze jest iskra w tym samym momencie.
Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 paź 2011, 23:16

Przebicie na aparacie zapłonowym.

tofik81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 wrz 2011, 17:06

Post autor: tofik81 » 28 paź 2011, 00:12

Panowie podepnę się do tematu,mam podobny problem z B3 2.0 3A. O tuż po wymianie uszczelki pod głowicą wszystko śmigało aż miło do dziś. Zapaliłem autko pochodziło chwilkę i nagle obroty zaczęły spadać,pomyślałem że może jeszcze zapłon przyspieszę. Ruszyłem może ze 2stopnie i ani parsknie. Poustawiałem teraz wszystko na znaki ( wał korbowy na "0" , wałek rozrządu na granicę głowicy z prawej strony,płetwę aparatu tak jak silnik,aparat włożyłem na miejsce) ale wychodzi palec na skraju nacięcia na aparacie,a w lewo już się nie da cofnąć. Iskrę sprawdzałem na pierwszym jest,choć nie wiem jak na reszcie,podpowiecie coś? czy to może być to samo co u kolegi Rafalaudi1?

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 28 paź 2011, 09:28

Gdzieś wyczytałem ze może być zwarcie na cewce - jak waszym zdaniem?
Cewka czy przebicie na aparacie zapłonowym?
Jeżeli przebicie to z jakiego powodu? Czy gdzies przy czujniku hallotronowym?

tofik81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 wrz 2011, 17:06

Post autor: tofik81 » 28 paź 2011, 10:11

Panowie u mnie jest nadzieja,wyczyściłem aparat,świece. Życie wróciło tylko nie mogę sobie z zapłonem poradzić wali w filtr jak szalona. Niby wszystko ustawione ale nie gada?? Dół ustawiony na "0" przecinane przez blok,góra na poziomie głowicy,aparat na kresce?? Czy ma to znaczenie że u mnie "pierwszy" wypada z prawej strony aparatu,z tyłu? kolejność chyba prawidłowa 1-3-4-2 przewody dobrze. Nie mam stroboskopu,i jakoś nie mogę sobie poradzić,jak to ogarnąć??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 paź 2011, 10:42

tofik81, ustaw silnik tak aby pierwszy cylinder był na górze po suwie sprężania (tak jak do zmiany paska rozrządu) i wtedy palec ma pokazywać na kabel do świecy pierwszego cylindra.

tofik81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 wrz 2011, 17:06

Post autor: tofik81 » 28 paź 2011, 10:46

Witaj Aldi. tak mam ustawione,a przynajmniej tak mi się wydaje. Na 4 cylindrze "mijanka" ,wał korbowy ustawiony na przecięte "0" ,o co tu chodzi?? Pomocy,zależy mi na czasie,na 15 do pracy i nie ma czym jechać. Panowie dałem rade,autko odpaliło,i chodzi,z tym małym problemem że działa tylko na gazie,na paliwie nie daje znaku życia? Czy można jakoś sprawdzić tyn mechaniczny wielopunkt? Oczywiście chodzi mi o elektryke. A ustawiłem starym sposobem,nie patrząc na znaki tylko zdjąłem pokrywę zaworów i wykręciłem pierwszą świece. Okazało się że mam przestawione górne koło,o ok.3 zęby. Do wtrysku paliwo dochodzi,a nie daje na wtryski,może ktoś coś wie?

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 30 paź 2011, 20:38

Panowie znak na kole od zaplonu czyli na rys tym aux to nie Ot i strzlka ty;lko mala kropka jesli ustawisz na ten znak samochod odpali odrazu ja tez tak mialem sa dwa znaki

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 04 lis 2011, 21:06

Orientuje się ktoś jaki numer ma czujnik halla do aparatu w silniku 2.0 16V ACE ?
Czy są jakieś zamieniki? Jaki producent?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 lis 2011, 09:01

Widzę temat dalej nie rozwiązany. Sam, czujnik Halla nie jest jakość Szczególnie normowany do silnika. Biorąc pod uwagę aparat i jego specyficzny kod producenta chodziło raczej o elementy montażowe ich umiejscowienie i ogólny wygląd aparatu a nie sam czujnik halla. Taki czujnik możesz wyciągnąć innego aparatu i tez będzie działało, ważna jest przesłona i korpus, zaś czujnik nie jest przypisany do modelu silnika.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 07 lis 2011, 19:24

Myślę o tym:
http://e-autoparts.pl/czujnik-impuls-za ... b26c6a244d

lub o tym:
http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TUoxLjkwNi4yMjM=

[ Dodano: 2011-11-19, 20:21 ]
Założyłem Boschowski czujnik halla o numerze 1237011124.
Jest przeciwstawny do normalnego ale myślę że nie stanowi to problemu.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 23 lis 2011, 22:39

Skoro temat już rozwiązany i wiadomo o co chodzi i gdzie był feler, odważyłem się wrócić ale już trochę w innej sprawie .

Otóż zwracam się do ŁUKASZBROZ i proszę Ciebie Mistrzu, powiedz mi dlaczego koło zębate wałka rozrządu na zamieszczonej przez Ciebie fotce ma ponad 50 zębów ( 54 jeśli dobrze policzyłem ), a to samo kółko jak również to drugie niżej na wałku pośrednim w mojej bryce mają po 44 zęby .

Obrazek Obrazek


O co tu chodzi ? Czy terenu więcej i można było wsadzić koło o większej średnicy ?
Czy też o dokładniejsze ustawienie rozrządu i zapłonu w bardziej zaawansowanym technicznie silniku .

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 23 lis 2011, 23:12

Wszystko jest ok. Ty masz inny silnik. Poza Tym To kółko już jest sporo zużyte i padł uszczelniacz na wałku rozrzadu.
BTW: Dziwne że audi zrobiło kółko z parzystą liczbą zębów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl