Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] wadliwy przepływomierz czy nastawnik potencjometryczny?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 paź 2011, 21:30

MUNIOR pisze:Gdzie mógłbym zdobyć taki sprzęt lub coś takiego zrobić i czy dałbym radę samemu?
Ten sprzęt kosztuje więcej niż nowy nastawnik.
MUNIOR pisze:Objawy ma tak ewidentne, że bez tych wynalazków mam 100% pewnosci że to wina nastawnika
My tak ale on nie.
pawel80b4 pisze:Nadal nie jestem pewien co jest przyczyną problemu. Byłem u pompiarza w Słupsku i twierdzi on iż jest to sterownik pompy czyli ten nieszczęsny nastawnik

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2011, 21:31

pawel80b4 pisze:Z tego co czytałem koledzy forumowicze mówili o innych objawach, typu szarpanie, utrata mocy itd
ech.... :roll: spoko ,czytaj dalej ;-)

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 26 paź 2011, 21:36

To co mam robić? Czekać aż Audi stanie? <mur>

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 paź 2011, 21:42

Stanąć, to ono może nie stanie, ale jazda będzie coraz to trudniejsza ze względu na fiksację silnika, a konkretniej nastawów w pompie. Panowie dobrze mówią, nastawnik jest do wymiany, a na forum zaczyna obowiązywać taka zasada, że jak potencjometryczny nastawnik pada, to robi się przekładkę osprzętu i zapomina się o problemie. Wszystko jest opisane na forum. Poczytaj i sam zdecyduj, bo są dwa wyjścia, albo nowy nastawnik potencjometryczny 1500 zł, albo zmiana osprzętu z wymianą 700-1000 zł
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 26 paź 2011, 21:51

Ten pompiarz ze słupska mówił o kwocie 1400zł za nowy. A jest ktoś na forum z okolic słupska kto by się podjął takiej przekładki? Części są trudno dostępne? Trzeba wymienić pompę na pompę z nastawnikiem indukcyjnym oraz przepływomierz tak? Dochodzi do tego coś jeszcze?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 paź 2011, 21:58

Zmiana osprzętu wiąże się z wymianą takich podzespołów jak:
* pompa, bądź sam nastawnik
* wiązka silnika, bądź kostka przy kompie i lutowanie pinów
* przepływomierz z obudową
* komputer silnika
* potencjometr gazu

To te grubsze rzeczy bez których nie ruszysz z przekładką. W pełni zrobiona przekładka wiązała by się z wymianą turbiny na T15, bo na boschu jest T2, ale nie jest to opłacalne jeżeli Twoje turbo jest sprawne. Części są ogólno dostępne i nie ma problemu z zakupem. Z pomorskiego czy z tamtych okolic jest forumowicz endriu210 . Zna się na rzeczy, tak że zrobi Ci tę przekładkę bez problemu i w parę godzin auto powinno śmigać ;-)
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 02:00 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 26 paź 2011, 22:08

Parę godzin? :shock: spodziewałem się jakiegoś tygodnia. Spróbuje napisać do niego na priv. Wielkie dzięki za pomoc <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2011, 19:02

Jarewa pisze:MUNIOR napisał/a:
Gdzie mógłbym zdobyć taki sprzęt lub coś takiego zrobić i czy dałbym radę samemu?
:shock: Gdzie ja zadałem takie pytanie :?: :roll: bo coś sobie nie przypominam :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 27 paź 2011, 21:45

Ja zadawałem to pytanie. :-P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 paź 2011, 22:38

Źle mi się zacytowało <ok>

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 28 paź 2011, 14:11

Sprawdz jeszcze potencjometr pedału gazu.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 28 paź 2011, 17:41

misiekdzwon pisze:* potencjometr gazu
Tego akurat nie trzeba zmieniać <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2011, 19:13

axell pisze: misiekdzwon napisał/a:
* potencjometr gazu

Tego akurat nie trzeba zmieniać
Zgadza się :-P

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 28 paź 2011, 20:34

axell napisał/a:

misiekdzwon napisał/a:
* potencjometr gazu

Tego akurat nie trzeba zmieniać
Zgadza się :-P
Okej, niech wam będzie :-P, ale ja jak zmieniałem osprzęt, to pchałem całą wiązkę i miałem inną kostkę do potencjometru gazu. Bo w "boschu" jest płaska wtyczka do potencjometru, a w "pierburgu" jest taka owalna. Nie wiem dokładnie, ale chyba ilość przewodów się nie zgadza do kostek ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2011, 21:08

misiekdzwon pisze:Cytat:
axell napisał/a:

misiekdzwon napisał/a:
* potencjometr gazu

Tego akurat nie trzeba zmieniać
Zgadza się :-P


Okej, niech wam będzie :-P , ale ja jak zmieniałem osprzęt, to pchałem całą wiązkę i miałem inną kostkę do potencjometru gazu.
No i za to nalezy ci się uznanie 8-) bo wybrałeś najbardziej pracochłonną opcję przekładki ,z wymianą wiązki itd...ale można to zrobić bez wymiany wiązki i potencjometru gazu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl