Witam
Mam poważny problem, jestem nie dawno po wymianie uszczelki pod głowicą, zrobiło się duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wystrzeliła mi zaślepka znajdująca się w kolektorze ssącym pod wtryskiem, mechanik powiedział że to przez uszczelkę więc wymieniłem i przy okazji pompe wody, rozdzielacz plastik taki gdzie podłączone są czujniki i węże układu chłodzenia. Po miesiącu pojawiło się znowu dosyć duże ciśnienie w układzie , wymieniłem korek ale nic dalej nie daje i teraz ucieka mi gdzieś płyn z układu, wiem że tra mam znowu do wymiany ten króciec ale dlaczego może się robić dalej duże ciśnienie w układzie chłodzenia, w płynie nie ma plamek też oleju. Pomóżcie bo zbliża się zima i dobrze mieć sprawny układzik
Pozdrawiam
[B4 ABT 2.0 8V]Ciśnienie w układzie chłodzenia?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Zacząłbym od zmiany korka zbiornika wyrównawczego. Może już mieć niesprawne zaworki. Tylko jak będziesz kupował korek to oryginalny, a nie jakiś włoski zamiennik. Zwróć uwagę na długość gwintu. Kiedyś kupiłem i okazało się, że gwint był za długi i mimo, że dokręcony do oporu to uszczelka w korku nie przylegała do zbiorniczka i korek wcale nie trzymał ciśnienia, co skutkowało wywalaniem płynu ze zbiorniczka po rozgrzaniu silnika.
Jeśli to nie korek, to nie chcę Cię martwić ale dużo wskazuje na to, że kompresja wali do chłodzenia jakąś małą szczeliną (pęknięcie głowicy lub źle założona uszczelka pod głowicę). Jednak na 95% to wina korka. Możesz się upewnić czy kompresja nie wali do układu chłodzenia podjeżdżając na analizę spalin i zamiast do rury czujnik ustawiasz tuż nad otwartym zbiornikiem odpalasz autko i jeśli na analizatorze pojawią się odczyty HC i CO to znaczy, że masz przedmuch.
Jeśli to nie korek, to nie chcę Cię martwić ale dużo wskazuje na to, że kompresja wali do chłodzenia jakąś małą szczeliną (pęknięcie głowicy lub źle założona uszczelka pod głowicę). Jednak na 95% to wina korka. Możesz się upewnić czy kompresja nie wali do układu chłodzenia podjeżdżając na analizę spalin i zamiast do rury czujnik ustawiasz tuż nad otwartym zbiornikiem odpalasz autko i jeśli na analizatorze pojawią się odczyty HC i CO to znaczy, że masz przedmuch.
ciśnienie w układzie chłodzenia....
W nadciśnieniowym układzie chłodzenia, korek zbiorniczka wyrównawczego posiada zaworek który otwiera sie przy ciśnieniu 0,12-0,15 MPa. Działanie tego zaworu w korku można sprawdzić za pomocą pompy do sprawdzania układu chłodzenia, za pomocą tej pompy można także sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia, montując ją do wlewu zbiorniczka wyrównawczego..
Pozdr. Adam.
Pozdr. Adam.