[80 B4 1Z] coś nie tak po wymianie łożysk przód
[80 B4 1Z] coś nie tak po wymianie łożysk przód
Witam mam taki problem mianowicie po wymianie łożysk z przodu nastąpił taki problem auto zaczęło ściągać delikatnie w lewo i kierownica zamiast buc prosto jest trochę przekrzywiona, mało tego zaczęła latać przy hamowaniu i nie wiem od czego myślałem nad końcówkami drążków.
Re: [80 B4 1Z] coś nie tak po wymianie łożysk przód
Siema Marcin!gemus pisze:Witam mam taki problem mianowicie po wymianie łożysk z przodu nastąpił taki problem auto zaczęło ściągać delikatnie w lewo i kierownica zamiast buc prosto jest trochę przekrzywiona, mało tego zaczęła latać przy hamowaniu i nie wiem od czego myślałem nad końcówkami drążków.
Dobrze myślisz,obadaj czy masz luz na końcówkach drążków,skoro przy hamowaniu drga kierownica,a zbieżność ustawiona,to może tarcze jak stare już to się przekrzywiły i wprawiają w wibrację przy docisku klocków,może tulejki na wahaczu masz już na wymarciu i jak wybijał sworzeń to je ruszył i teraz się tłuką...,ewentualnie sam możesz jeszcze sprawdzić czy masz dokręcone śruby te na poduszkach amorków,odkręć je oczkowym kluczem 22 i imbusem 8,wyciąg tą osłonkę i jak pójdzie to przecinaczkiem i młotkiem dokręć tą ,,podkładkę''i z powrotem poskładaj wsio,daj znać jak obadasz sprawę
jeżeli zmieniałeś łożyska i odkręcałeś piasty to na pewno musisz ustawić geometrię...tym bardziej że jak napisałeś kierownica nie stoi tak jak powinna to dowód na to że ciągle jest coś nie tak z kołami ...dobry fachowiec zaczyna regulację od ustawienia kierownicy do jazdy na wprost,stanu technicznego zawieszenia ,potem dopiero kręci przy kołach....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Ja u siebie wymieniałem łożyska i zbijałem piasty ale nic nie ustawiałem bo nie odkręcałem sworznia wahacza. A co do ściągania to albo źle wprasowane łożysko i hamuje bo ciężko się obraca lub wywalone końcówki albo zła geometria. Co do telepania kierownicą to samo mam u siebie jadę 80km/h hamuję nie telepie jadę 120 hamuję telepie obstawiał bym klocki albo tarczę. Ja u siebie wiem że albo tarcza się wygięła albo coś nie tak jest z klockiem bo po wymianie złapało klocka do tarczy i tak się wszystko nagrzało że w nocy było widać czerwone jak by się paliło.
Samo odkręcenie sworznia od piasty nic nie zmieni, dopiero jak odkręcisz sworzeń od wahacza to wtedy jest spore prawdopodobieństwo że kąt się zmieni ( no chyba że przykręcisz go w tym samym miejscu).pawelk2002 pisze:ale nic nie ustawiałem bo nie odkręcałem sworznia wahacza.
Za geometrię masz odpowiedzialny drążek kierowniczy jeżeli tam nie było nic ruszone oprócz wypięcia końcówki geometria powinna pozostać bez zmian.jeżeli zmieniałeś łożyska i odkręcałeś piasty to na pewno musisz ustawić geometrię
Podnieś autko na lewarku i szarp kołem na boki i patrz na końcówkę drążka, jak ma luz powinno być to widoczne. Po wymianie końcówek zalecana jest geometriagemus pisze:a jak sprawdzić luz na końcówkach