Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AUDI 80 Design Edition - SILVER TDI OEM+ :-)

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

AUDI 80 Design Edition - SILVER TDI OEM+ :-)

Post autor: ponczo » 30 paź 2011, 11:08

Obrazek

Audi 80 B4 1.9 TDI - 1Z 90 KM w wersji Design Edition z końcówki roku 1994 - modelowy 95' - kolor srebrny metalik.
Auto przyjechało z Francji.

Wyposażenie seryjne:

- zawieszenie komfort
- klimatyzacja manualna
- elektryczne szyby (przód)
- poduszka powietrzna kierowcy
- centralny zamek
- elektryczne lusterka
- immobilizer
- welurowa tapicerka
- roleta szyby tylnej
- podgrzewane lusterka oraz spryskiwacze
- 6 głośników
- dzielona tylna kanapa + podłokietnik (tył + przód)
- listwy zderzaków + drzwi w kolorze nadwozia
- obrotomierz :-P
- tylne lampy z kwadratowym wstecznym ;-)




NAJŚWIEŻSZE MODYFIKACJE BĘDĄ NA POCZĄTKU, WCZEŚNIEJSZE MODY W DALSZEJ CZĘŚCI WĄTKU :-)

EDIT 2013 :-)
Sporo czasu mnie tutaj nie było...
W aucie jeszcze przed zimą pojawiło się pare nowych gratów...

Nowe oryginalne poduszki amortyzatora + łożyska + nakrętki - ASO
Od czasu montażu (wrzesień) do dziś nie pojawiły się żadne stuki/puki itp. :-D
Obrazek
Obrazek

Wjechało także nowe kompletne sprzęgło SACHS-a

Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

Auto przed zimą dostało nowy olej, filtry oraz wosk na lakier :)
Od września autko jeździ bez najmniejszych awarii (odpukać ;-) ), wszystko działa jak należy <ok>
Co do dalszych planów/modów to wszystko jest pod znakiem zapytania... Myślę, że do kwietnia wszystko się wyjaśni...
Jeśli pojawią się nowe mody to na pewno wrzucę krótki opis i zdjęcia :-)
Pozdrawiam


EDIT 2012 :-)

Żeby nie było, że nic się nie dzieje z autkiem odświeżam temat ;-)
Od początku roku zbierałem kolejne graty i gdy tylko zrobiło się ciepło zabrałem się za dopieszczanie autka...
A więc po kolei :mrgreen:
Gdy była jeszcze zima a co za tym idzie niższe ceny na oponki zakupiłem taki oto letni komplet:
Obrazek
Tylne drzwi doczekały się nowych głośników :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Dotarła również kierownica z poduszka z Audi A8

Obrazek

Seryjne hamulce niestety nie zdawały egzaminu - szybko puchły, tarcze robiły się ciemne...
Przyszedł czas na swap - hamulce z Audi 80 2.6 quattro + nowe tarcze wentylowane 280mm TRW + klocki TRW :-)
Po zakupie:
Obrazek

Zestaw troszkę odnowiony i przygotowany do montażu :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Ori grill:
Obrazek
Stał się czarny za sprawą folii :-P
Obrazek

Pojawiła się centralka sterująca centralnym zamkiem z pilota + scyzoryk z immo
Obrazek
+ dojechały jakieś małe graty z ASO
Obrazek
W między czasie opony wjechały na felgi a same felgi zostały troszkę odświeżone na lato :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Śnieg znikł z dróg i zaczęło robić się zielono... na blacie pojawiło się 153 tyś przejechanych kilometrów... Przyszedł czas na ostatnie już modyfikacje w aucie... <osohozi>

Po skompletowaniu gratów przyszedł czas na montaż tego wszystkiego...
Taki tam skromny zestawik <lol> + drugie tyle gratów które czekały na montaż w garażu...
Obrazek

A więc do dzieła :mrgreen:
Udało się zakupić prawie nowy oryginalny wydech końcowy który został zabezpieczony, końcówki poszły w polerkę ;-) Obrazek
Obrazek

Z auta wyleciały sanki - które dostały nowe tuleje + zostały dokładnie wyczyszczone i zabezpieczone przed działaniem czynników zewnętrznych
Obrazek
Wleciały nowe tarcze, klocki, przewody hamulcowe + płyn hamulcowy
Obrazek
Przy okazji odkręcania sanek, wahaczy itp. wleciały nowe końcówki LEMMa
Obrazek


Oprócz tego w aucie zawitał nowy rozrząd + wszystkie paski, oleje, płyny, filtry, elementy gumowe zawieszenia, została nabita klimatyzacja. Wjechała kierownica, głośniki w tylne drzwi, nowe ślizgi foteli, spryskiwacze przednich lamp i wiele innych mniejszych fantów.
Zdjęć tych gratów nie będę wrzucał bo każdy chyba wie jak wygląda pasek rozrządu :lol:

Gdy auto wisiało na podnośniku wyczyszczona i zabezpieczona została również cała tylna belka, reszta podłogi jest w stanie idealnym bez oznak korozji więc pozostawiłem ją z oryginalnym zabezpieczeniem ;-) Po wszystkich zabiegach mechanicznych na auto wleciały felgi z nowymi oponami + ustawiona została zbieżność itp.

Przyszedł czas także na kosmetykę... Auto ma już 18 lat. Wiek oraz eksploatacja we Francji zrobiły swoje... Ryski, wgniotki, malutkie odpryski, delikatne przetarcia na błotnikach i lusterkach, odstające gumowe listwy na drzwiach itp.
Mechanicznie jest super więc przyszedł czas na lakier ;-)
Obrazek

Obrazek

Po ogarnięciu niedoskonałości cały lakier został spolerowany i dopieszczony :-)
Obrazek



Audi zostało doprowadzone do stanu "fabrycznego" - mam nadzieję, że odwdzięczy się za to bezawaryjną jazdą.
Auto jest na co dzień więc nie przewiduje kolejnych modyfikacji.
Gwint, większe koła + inne bajery przewiduje w innym autku które mam nadzieje pojawi się niedługo :-D
Myślę, że projekt można uznać za zakończony... :-)
Czekam na Wasze opinie <piwo>

I na koniec kilka zdjęć - niedługo pojawią się kolejne bardziej aktualne :-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ROK 2011


Poniżej zdjęcia w dniu kiedy trafiła w moje ręce - około pół roku temu :-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po zakupie auta przyszedł czas na zaplanowanie modyfikacji i powolne skupowanie gratów do modów. Wszystkie modyfikacje w miarę możliwości starałem się wykonać w garażu i własnymi siłami

PLANY:
Sprawdzenie stanu zawieszenie wymiana zużytych elementów.
Zakup oraz montaż sprężyn obniżających oraz nowych amortyzatorów gazowych.
Sprawdzenie układu hamulcowego - wymiana zużytych elementów
Montaż zacisków oraz tarcz wentylowanych przód z Audi 80 2.3/2.6
Sprawdzenie elementów silnika pod kątem modyfikacji wymiana zużytych elementów + wymiana oleju i wszystkich płynów w układach.
Przygotowanie silnika pod modyfikacje komputera wycięcie katalizatora, zaślepienie EGR, wyrzucenie odmy.
Zakup komputera silnika - testy oraz modyfikacje programu
Zakup zderzaka z modelu V6 halogeny oraz kierunkowskazy w zderzaku.
Zakup reflektorów soczewkowych
Poprawienie fabrycznego nagłośnienia zakup radia + głośniki + wzmacniacz + skrzynia.
Zakup felg 16" z modelu Competition

ZAKUP GRATÓW :-)
Po kilku tygodniach do domu z różnych części polski (i nie tylko) zaczęły przychodzić fanty do auta :mrgreen:

Zawieszenie Eibach Pro-kit -35mm/-30mm - prosto z Niemieckiego magazynu

Obrazek
Obrazek
Do kompletu doszły amortyzatory (nie ma na zdjeciach) SACHSa z serii ADVANTAGE - montowane do fabrycznie obniżonych 80-tek :-)

W tym samym dniu dojechały praktycznie nowe lampki przednie :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Dotarł również komputer silnika oraz wskaźnik doładowania Auto Guage z serii smoke ;-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Znalazł się zderzak przedni z modelu V6 który od razu został pomalowany pod kolor auta.
Halogeny zostały rozklejone i pryśnięte w środku na czarno :-)
Obrazek
Obrazek
Odwiedziłem również ASO w celu zakupu ori termostatu, uszczelek, króćców układu chłodzenia, zaślepek.
Dokupiłem także pasek klinowy oraz micro ;-)
Obrazek

W późniejszym czasie do gratów dołączyły:
Felgi 16" z modelu Competition - podziękowania dla użytkownika Daniello :-)
Radio Kenwood KDC-BT60U + zestaw odseparowany na przód AUDIO SYSTEM + wzmacniacz 4kanałowy AUDISON - Skrzynia 50 litrów z głosnikiem Infinity KAPPA 120.9W ;-)

Graty potrzebne do modów grzecznie czekały sobie na montaż...
Silnik w międzyczasie dostał nowy rozrząd + termostat + olej 5W50 + nowy filtr oleju + nowy filtr powietrza + nowa chłodnica + płyn G12. Układ hamulcowy dostał nowy płyn oraz tarcze na przód TRW + klocki. Układ wydechowy odetchnął po wywaleniu katalizatora a dolotowy po wywaleniu odmy i zaślepieniu EGR-a ;-)
Silnik był tym samym przygotowany na kolejne modyfikacje... ;-)

EDIT2:

MONTAŻ GRATÓW

Na pierwszy ogień poszło zawieszenie :-)
SERIA vs. EIBACH
Obrazek
Cała kolumna została wyczyszczona i pomalowana.
Sprężyna na kolumnie:
Obrazek
Tył - SERIA vs. EIBACH
Obrazek
Zamontowane:
Obrazek
A tak siadł przód po montażu sprężyn :-)
Obrazek

Następnie montaż lamp soczewkowych + zderzak + halogeny + pomarańczowe kierunki:
Obrazek
Obrazek
Komplecik:
Obrazek
Po złożeniu przodu wieczorny mini spocik z kolega - Audi 80 2.8 quattro :-)
Obrazek

Przód ogarnięty, zawieszenie ogarnięte... Przyszedł czas na komputer sterujący silnikiem <ok>
Po rozebraniu kompa okazało się, że kości są przylutowane... :-/ Dla przykładu w C4 2.5 TDI są wsadzane w podstawki...
Zlokalizowane kości pamięci:
Obrazek
Kości wylutowane:
Obrazek
Następuje zczytanie zawartości kostek:
Obrazek
W międzyczasie na płytce pojawiły się podstawki pod kości aby można było szybko zmieniać kości z mapami:
Obrazek
Obrazek

Fabryczne mapy oraz limitery zostały poddane modyfikacjom.
Na aucie były testowane różne warianty map i została wybrana najbardziej optymalna.
Testy z różnymi programami trwały około 3 dni po czym na kościach znalazł się finalny program.
Bardzo zależało mi aby mimo podniesienia mocy auto nadmiernie nie kopciło.
Cel został osiągnięty <ok>
Fabryczne doładowanie - około 0,9 bara wg. wskaźnika. Po modyfikacja peak ustawiony na 1,5 bara a stałe ciśnienie na 1,3 bara :-)
Oryginalny komputer z oryginalnymi mapami siedzi sobie w bagażniku <ok>
Wskaźnik od turbo zamontowany w środkową kratkę nawiewu :-)
Obrazek
Spalanie po programie nie zwiększyło się przy normalnej jeździe. Podczas testu na spalanie wynik bardzo mnie zadowolił. Na pełnym zbiorniku + 4 osoby w aucie + bagaże - jazda z prędkością około 120km/h zrobiłem 1350 kilometrów - autostrady w DE :-)
Różnica w jeździe przed a po programie jest kolosalna :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 10 lut 2013, 13:41 przez ponczo, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 30 paź 2011, 11:11

Ładna ale koniecznie pomaluj progi w kolor nadwozia.
Daj foty wnętrza ;-)

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 30 paź 2011, 11:27

Bastek pisze:Ładna ale koniecznie pomaluj progi w kolor nadwozia.
Daj foty wnętrza ;-)
Moim zdaniem progi w kolorze nadwozia nie będą tutaj pasować ;-)
Zdjęcia wnętrza pojawi się wieczorem ;-)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 30 paź 2011, 11:29

Niezły stan i dobry wypas <ok> Jedynie kolor coś nie trafia w me gusta, ale ważne, ze Tobie się podoba ;-) Masz bardzo ciekawa wersję "Colour Edition", nie jakieś "Dizajn edyszyn" :mrgreen:

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 30 paź 2011, 11:39

ponczo, jakie plany na autko ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 paź 2011, 11:40

he naprawdę taki przebieg?jeśli tak to ledwo dotarty :mrgreen: pierburg czy bosh? bo mam w pracy kumpla i ma 95 rok i ma na boshu :-/ chyba że jakiś przeszczep miał robiony :mrgreen:

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 30 paź 2011, 11:44

Dokładnie, to Color Edition a nie design :-P Ładne sreberko, dobrze mówisz, progów nie ruszaj, jest git <ok> Jakieś plany co do auta ? Pozdro :-)

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 30 paź 2011, 11:47

Audi Sport pisze: Masz bardzo ciekawa wersję "Colour Edition", nie jakieś "Dizajn edyszyn" :mrgreen:
Na słupku środkowym na zewnątrz auta mam znaczek "Design Edition" ;-)
U mnie na mieście lata "Colour Edition" i praktycznie nie różni się od mojej ale na znaczku ma napisane Colour a ja mam Design ;-)
Obrazek

Coś więcej na ten temat:
Audi 80 Desing Edition

KoralB3: Autko jest już praktycznie skończone - śledź temat - cały czas będzie uaktualniany :-) Kompletuje zdjęcia i kończę opis :-)

gibaj: Książka serwisowa (wiem że to żaden argument), ogólny stan auta oraz silnika wskazują na to, że przebieg jest oryginalny ;-) Silnik jest na Pierburgu :-)

Tighe: mylisz się, zerknij na link powyżej ;-)
Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 12:11 przez ponczo, łącznie zmieniany 1 raz.

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 30 paź 2011, 11:50

Jeżeli różni się od colora tylko znaczkiem to jaki to ma sens :roll: Chyba, że w środku masz inaczej niż Color, nie wiemy bo nie wrzuciłeś fotek <ok>

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 30 paź 2011, 11:53

Tighe pisze:Jeżeli różni się od colora tylko znaczkiem to jaki to ma sens :roll: Chyba, że w środku masz inaczej niż Color, nie wiemy bo nie wrzuciłeś fotek <ok>
Prosto z translatora google jeśli chodzi o różnice:

"Dodatkowych zewnętrznych urządzeń (w porównaniu z "90 TDI" standard)

Dostępne kolory: tych serii?
metalik w standardzie,
felgi aluminiowe z 10 szprychy w opony 195/65 R15,
zderzaki, listwy boczne, klamki i lusterka w kolorze nadwozia pełne,
wędzone lampy tylne,
logo "Design Edition" do panelu środkowego i tylnego (pod prawym taillight)
usunięcie logo "80" na drzwiach bagażnika.



Wyposażenie wewnętrzne dodatkowe (w porównaniu z "90 TDI" standard)

tapicerka "Filanda" z panelami dopasowanie drzwi (tej samej serii)
zadziorów wkładki orzech na desce rozdzielczej i panelach drzwi (tej samej serii)
poduszka powietrzna kierowcy w standardzie,
Odtwarzacz CD z sześcioma głośnikami,
klimat kontrola mechaniczne
z przodu podłokietnik z CD przechowywania,
immobilizer elektroniczny. "

Zdjęcie swojego wnętrza wrzucę wieczorem bo nie mam ich ze sobą w pracy.
Jest identyczne jak na zdjęciu ze strony:

Obrazek

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 30 paź 2011, 12:20

Grunt to wiedzieć czym się jeździ <ok>

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 30 paź 2011, 13:45

O kogo ja tu widze <ok>
Skromy zrobiłeś ten opis i zdjęcia, zapodaj fotki jak wygląda teraz :-)
Pozdro

Awatar użytkownika
Apocalipto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 641
Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: Apocalipto » 30 paź 2011, 14:07

Jedna taka audi lata u mnie po mieście i zawsze się zastanawiałem, czy właściciel sam malował listwy itp. w kolor :oops:

Ładna audi ;-)

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 30 paź 2011, 14:40

Tighe pisze:Grunt to wiedzieć czym się jeździ <ok>
Dokładnie <ok>
GSF pisze:O kogo ja tu widze <ok>
Skromy zrobiłeś ten opis i zdjęcia, zapodaj fotki jak wygląda teraz :-)
Pozdro
Witam kolege <ok>
Wątek cały czas się rozwija i będzie aktualizowany - pojawi się więcej zdjęć i obszerniejszy opis :-)
Apocalipto pisze: Ładna audi ;-)
Dzieki <piwo>

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 30 paź 2011, 15:14

Wykresu nie widze ?Mody prawidłowe szkoda że już cos kombinujesz bo ''smrody'' są fajne :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl