to fakt też mam działający podgrzewacz i temp. jest 75-86 (oczywiście mówimy tu o mrozach -15 i wyżej) nawet po przejechaniu 24km do pracy to 90 nie ma grzeje w kabinie super ale ciężko złapać te 90 :roll:fredi99vv pisze:Panowie napisze tylko że (mam podgrzewacz działający :idea: ) i jakoś nie pamietam :idea: żeby kiedykolwiek w zimie temperatura silnika doszła do 90st. nawet jak sie zaryłem w zaspie :!: (wskażnik temperatury ustawiany do temp. z VAG-a no i fakt chłodnica ma rok) wiec radze posprawdzać wskazniki względem VAG-a :idea:
[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Z tego co ja sie dowiadywalem to jest normalne zjawisko tylko ze w naszych audiczkach jest tak skonstruowany licznik ze pokazuje rzeczywista temperature na silniku w nowszych modelach ten problem poprawili jak w audi A4 passat B5 itp zeby wskazowka stala rowno na 90 ale na vagu pokozuje 85-89 sprawdzalem to na kilku autach:) ja u siebie kiedys rozbieralem licznik i wskazowke od wskaznika temperatury sciagnelem i przesunelem lekko w prawo i stoi prosto na 90 <ok>gibaj pisze:to fakt też mam działający podgrzewacz i temp. jest 75-86 (oczywiście mówimy tu o mrozach -15 i wyżej) nawet po przejechaniu 24km do pracy to 90 nie ma grzeje w kabinie super ale ciężko złapać te 90 :roll:
podgrzewacz
pytanie mam o ile moze wam przekłamywac wskaznik temperatury?
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Witam, troszkę poczytałem ten temat i teraz mam do Was pytanie, czy podgrzewacz od A4 ten z tyłu głowicy podejdzie do B4 2.0 (benzyna)?
LINK http://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-grz ... 01093.html
Czy da się to w ogóle zrezać w benzyniaku :?: Chciałbym na zimę zamontować taki podgrzewacz z manualnym sterowaniem albo kombinować po czujnikach temperatury blokowej, sterowniki i przekaźniki ale kwestią jest jak schematy diesla zamienić na benzynę :?: Pomoże ktoś ogarnąć temat :?: Z góry wielkie dzięki za wskazówki <ok>
LINK http://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-grz ... 01093.html
Czy da się to w ogóle zrezać w benzyniaku :?: Chciałbym na zimę zamontować taki podgrzewacz z manualnym sterowaniem albo kombinować po czujnikach temperatury blokowej, sterowniki i przekaźniki ale kwestią jest jak schematy diesla zamienić na benzynę :?: Pomoże ktoś ogarnąć temat :?: Z góry wielkie dzięki za wskazówki <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A co tu zmieniać :?: Elektryka rządzi się takimi samymi prawami ,czy to diesel czy benzyna .Tu nic nie musisz zmieniać .Montujesz podgrzewacz i o ile będzie pasował ,robisz ręczne uruchamianie i tyle .Przekażnik ,odpowiednio grube przewody po stronie zasilania i wyjscia przekażnika ,jakiś włącznik w zasięgu reki i tyle .Jak masz trochę pojęcia to można zrobić żeby właczało i wyłączało sie samoczynnie .Tylko pamietaj że prąd pobierany przez jedną świecę ( a jest ich trzy )to ok 12 amper ...ale zastanawiam się po kiego ci to w benzyniaku ,który raczej nagrzewa się exresowo w porównaniu do naszych TDI -kówGruszka pisze:Czy da się to w ogóle zrezać w benzyniaku :?: Chciałbym na zimę zamontować taki podgrzewacz z manualnym sterowaniem albo kombinować po czujnikach temperatury blokowej, sterowniki i przekaźniki ale kwestią jest jak schematy diesla zamienić na benzynę :?:
Robię krótkie trasy a w zimie to nawet do 40"C się nie nagrzewa, ale za to długo go rozgrzewam na parkingu żeby szybek nie skrobać a na koniec to chcę to mieć nawet w benzyniaku :lol:
[ Dodano: 2011-11-04, 07:20 ]
Sami przecież piszecie że ma to za zadanie nagrzać płyn chłodniczy szybciej niż przy normalnym pyrkaniu a w zimie o to chodzi, im szybciej masz ciepły płyn tym szybciej masz ciepłe powietrze z nadmuchu i tu jest szansa że rano przy -20 nie zamarzniesz i nie będziesz musiał skrobać szybek. A jak dla mnie to żadna różnica czy diesel czy benzyna tylko myślałem tu o sterowaniu przez ecu żeby nie robić rzeźby i żeby w miarę to normalnie i fabrycznie wyglądało. <ok>
[ Dodano: 2011-11-04, 07:20 ]
Sami przecież piszecie że ma to za zadanie nagrzać płyn chłodniczy szybciej niż przy normalnym pyrkaniu a w zimie o to chodzi, im szybciej masz ciepły płyn tym szybciej masz ciepłe powietrze z nadmuchu i tu jest szansa że rano przy -20 nie zamarzniesz i nie będziesz musiał skrobać szybek. A jak dla mnie to żadna różnica czy diesel czy benzyna tylko myślałem tu o sterowaniu przez ecu żeby nie robić rzeźby i żeby w miarę to normalnie i fabrycznie wyglądało. <ok>
Witam, trasy jakie pokonuję to max 12 km. Samochód nocuje pod chmurką więc muszę rano wcześniej odpalać i czekać aż choć trochę się nagrzeje żeby nie jechać od razu po odpaleniu bo wiadomo jak to wpływa na silnik. Gdybym miał garaż to nie potrzebowałbym podgrzewacza. Alternator zmieniony na 90 więc trochę lepiej ładuje od ori 70- ki. Po za tym również chodzi o te nieszczęsne podróbki króćca z tyły bloku i gdyby podszedł ten z A4 to może skończyły by się awarie z tym plastikowym króćcem który trzeba zmieniać co jakiś czas.