Są duże lepsze i skuteczniejsze wynalazki jak taki podgrzewacz na swiece żarowe ,moc takiego podgrzewacza na trzy swiece to zaledwie ok.0,45 KW czyli cieniutko ,poza tym grzeje dopiero po odpaleniu sinika Nie wymyślono na razie nic lepszego w kwesti szybkiego podgrzania silnika ,jak mokre webasto ,podgrzewające płyn chłodniczy ,a zarazem silnik ,moc 5 KW i mozna go sobie odpalać pilotem ,albo programowac .Trzeba wydać kilka stówek ,ale warto.... skuteczność i szybkośc z jaką podgrzewają silnik jest warta tej ceny , o czym przekonuję się od zeszłej zimy :mrgreen:Gruszka pisze:Robię krótkie trasy a w zimie to nawet do 40"C się nie nagrzewa, ale za to długo go rozgrzewam na parkingu żeby szybek nie skrobać a na koniec to chcę to mieć nawet w benzyniaku :lol:
[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mariusz wiem że najlepszym zabiegiem byłoby wstawienie webasto ale ceny powalają. Jak dobrze pamiętam to nawet kiedyś wystawiałeś webasto na sprzedaż. Chyba spróbuję z tym króćcem od A4 dobre chociaż małe grzanie płynu a przy okazji zamienię plastik na metal króćca. Tylko pytanie czy żeby podłączyć świecę tak aby załączała się i wyłączała z automatu to dużo rzeźby jest? :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taaa...miałem ,ale się wszystko rozeszłoGruszka pisze:Mariusz wiem że najlepszym zabiegiem byłoby wstawienie webasto ale ceny powalają. Jak dobrze pamiętam to nawet kiedyś wystawiałeś webasto na sprzedaż.
Ano zgadza się ,lepszy rydz niż nicGruszka pisze:Chyba spróbuję z tym króćcem od A4 dobre chociaż małe grzanie płynu a przy okazji zamienię plastik na metal króćca.
Jak byś miał ori tdi to nie wielki problem bo robi to komp ,potrzebne tylko dwa przekazniki ,bezpiecznik i przewody do świec ,bo cała reszta jest już zazwyczaj w instalacji .I tak jak gibaj, piszeGruszka pisze:Tylko pytanie czy żeby podłączyć świecę tak aby załączała się i wyłączała z automatu to dużo rzeźby jest? :roll:
poczytaj od początku ,ktoś zakładał od podstaw tyle że w tdi gdzie komp jest już do tego przystosowany...u ciebie trzeba by było wyrzezbić układ z jakimś czujnikiem temp.który by wyłączył swiece po osiągnieciu odpowiedniej temperatury ,właczać mozna normalnie włącznikiem i tak jest najlepiej ...gibaj pisze:czytałeś ten temat do początku? piszą chłopaki co i jak?
Od biedy można użyć fabryczny czujnik temperatury płynu, tylko trzeba by zrobić jakiś układ sterujący przekaźnikiem, który włączałby i wyłączał grzanie świec. Taki ministerownik na jakimś mikrokontrolerze. Napisać właściwy program i już. Mogłoby to mieć spore możliwości. Fakt, że jest z tym trochę zabawy, ale mogłoby nawet przewyższyć ori.
Witam
z racji, że zrobiło się już zimno postanowiłem przywrócić do życia podgrzewacz płynu. Podgrzewacz był zamontowany fabrycznie, więc moje czynności skupiły się na wymianie świec, sprawdzeniu przekaźników 213, 214 i bezpiecznika 80A pod kierownicą. Niestety podgrzewacz nie zadziałał nawet po odpięciu czujnika temperatury. Po prześledzeniu tematu dotarłem do alternatora i ku mojemu zdziwieniu podobnie jak kolega peyo32 zobaczyłem :shock: pusty otwór przy oznaczeniu zacisku "W". Czy to jest normalne, czy ktoś grzebał przy altku? Może kolega peyo32 powie jak uporał się z problemem?
pozdrawiam
z racji, że zrobiło się już zimno postanowiłem przywrócić do życia podgrzewacz płynu. Podgrzewacz był zamontowany fabrycznie, więc moje czynności skupiły się na wymianie świec, sprawdzeniu przekaźników 213, 214 i bezpiecznika 80A pod kierownicą. Niestety podgrzewacz nie zadziałał nawet po odpięciu czujnika temperatury. Po prześledzeniu tematu dotarłem do alternatora i ku mojemu zdziwieniu podobnie jak kolega peyo32 zobaczyłem :shock: pusty otwór przy oznaczeniu zacisku "W". Czy to jest normalne, czy ktoś grzebał przy altku? Może kolega peyo32 powie jak uporał się z problemem?
pozdrawiam
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Ciekawi mnie jaki napięcie jest na tym zacisku po odpaleniu auta, bo jeżeli jest tam normalne napięcie ~14.4 volta to wystarczyło by gdzie kolwiek wpiąć ten przewód w instalacji. Ale jeżeli zacisk "W" pokazuje obciążenie (nie wiem w jakich wartościach) i tylko alternator ma taką właściwość, że informuje ECU o obciążeniu, to w instalacji będzie ciężko się doszukać odpowiadającego mu miejsca.
jakop13, skoro masz ori podgrzewacz, a nie masz wyjścia W, to prawdopodobnie ktoś zmieniał alternator i nie widział problemu, że jeden przewód został nie podpięty Jeszcze powiedz ile amper jest napisane na Twoim altku. Bo powinno być albo 90A, albo 120A, może masz 70A i stąd ten problem
jakop13, skoro masz ori podgrzewacz, a nie masz wyjścia W, to prawdopodobnie ktoś zmieniał alternator i nie widział problemu, że jeden przewód został nie podpięty Jeszcze powiedz ile amper jest napisane na Twoim altku. Bo powinno być albo 90A, albo 120A, może masz 70A i stąd ten problem