Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z]Czyszczenie nastawnika potencjometrycznego.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
mico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 17 sie 2007, 15:38
Lokalizacja: Starogard Gdański

[1.9TDI 1Z]Czyszczenie nastawnika potencjometrycznego.

Post autor: mico » 26 cze 2008, 21:15

Witam kolegów!
Chce opisać jak czyściłem mój nastawnik potencjometryczny. Mi sie udało go uratować i mam nadzieje że uda sie innym kolegą z forum!

Po pół roku jak kupiłem moją audi zaczął się problem z nastawnikiem potencjometrycznym. Kupiłem całą drugą pompę z firmy regeneracyjnej za 1600 zl!! miałem na nią 3 mies gwarancji. po tym czasie problem powrócił i znowu nastawnik się sypał, stracił moc ( a ma chipsa) falowały obroty i na IV i V biegu i niskich obrotach szarpał jak cholera. Mając dość wydawania kasy wykręciłem go z pompy i rozkręciłem na spokojnie w domu na stole i myślałem.

Rozkręciłem pokrywke nastawnika i zobaczyłem pełno drobnych małych opiłków metalu. Opiłków znajduje się najwiecej pod płytka przy cewce i powoduje to głownie szarpanie. falujące obroty znowu to głownie wytarte ścieżki.
Przygotowałem sobie preparat firmy WURTH "zmywacz uniwesalny" na bazie spirytusu. bardzo dobrze czyści dość dużym ciśnieniem i szybko sam wysycha.
druga rzecz to sprężarka co daje dużo barów. moja dawala koło 12 na wyjściu. do tego miałem pistolet z dlugą dyszą na końcu. więc dawał bardzo duze ciśnienie.i ostatnie cieniutki przewód gumowy co wejdzie pod płytke nastawnika.
zacząłem od intensywnego czysczenia nastawnika zmywaczem, po czym odrazu dmuchalem wszedzie sprężonym powietrzem. wpychałem wszędzie gdzie się da i nie żałowałem ciśnienia.patrząc pod światło widzialem ile tego wylatuje. normalnie się świeciło w powietrzu. czynność powtorzyłem pare razy. i zmontowałem do samochodu. jazda próbna i stwierdziłem że lepiej i równiej chodzi silnik. obroty bardzo żadko falowały. i szarpanie było, ale mniej.jeździłem tak pare dni po czym znowu go wyjałem z auta i znowu myłem zmywaczem i przedmuchałem. robiłem tak łacznie z 4 razy. wyjmując go co pare dni. została jeszcze kwestia wytartych scieżek. Wszyscy co mi mówili to żeby przesunąć o dziesiatne mm. ja zrobiłem inaczej i jak poluzowałem plytke to śrubowkrętem płaskim odepchnałem na siłe ( z wyczyciem oczywiście) w jedna stronę.rysiki chodziły około milimetra obok wytartych miejsc.po zakończeniu prac podłączyłem vaga i poustawiałem dawke paliwa, kat wtrysku i wszystko co sie da:)

Jest jeszcze jedna rzecz która wpływa na moc auta. zawor powrotny.ten co jest wkręcony w dekiel nastawnika. on sie zapycha i auto traci moc wtedy.u mnie przez niego bylo takie ciśnienie w pompie że przy popuszczeniu śrub ropa dosłownie wystrzeliwała ze środka.wstawiłem drugi i jest OK.
rezultat jest taki że moge właczyć V bieg przy 40 km na godzine i lewarek ani nie drgnie.poprostu nic nie szarpie. a zdazało się ze wczasie jazdy z predkością okolo 130 km, szarpał bardzo mocno! obroty praktycznie nie faluja. i auto ma powera!
czyli mam narazie spokoj z tym nastawnikiem.
mam nadzieje ze komus moj opis pomoze!
pozdrawiam wszystkich!
Ostatnio zmieniony 19 sty 2009, 09:04 przez mico, łącznie zmieniany 1 raz.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 26 cze 2008, 22:19

rozebranie i wyczyszczenie tego to nie problem :) problemem jest kwestia scierzek potencjometru

mico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 17 sie 2007, 15:38
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: mico » 26 cze 2008, 22:26

wiem że głownie to problem jest ze ścieżkami. ale u mnie teraz każdy rysik chodzi całą swoją powierzchnia na nowej sciezce.zobaczymy jak długo to wytrrzyma. jak narazie jezdze tak z 3 tygodnie i jest super.
Adamm, ale wyczyscic tak zeby przestal szarpac bez rozbierania to juz jest cos!:D <piwo>

adrianolkusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
Kontakt:

Post autor: adrianolkusz » 19 sty 2009, 07:15

Odświeżam temat. mico czy od czasu czyszczenia nastawnika coś się zmieniło :?: Autko dalej fajnie jeździ :?: Czy masz jakieś fotki z przeprowadzonej reanimacji nastawnika :?:

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 08 gru 2009, 20:02

Witam kolegów mam problem z nastawnikiem ale nie wiem gdzie on sie znajduje w pompie czy to jest ta płytka z lewej strony proszę o odpowiedż z góry dziękuję

Dariun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 25 maja 2010, 13:00

Post autor: Dariun » 25 maja 2010, 13:23

Kolego mico czy mogł byś się odezwać w sprawie czyszczenia jestem z twojego miasta? dariusz

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 26 maja 2010, 09:56

Kolega mógłby jakieś np foto story zrobić , aby kazdy kto nie jest zorientowany wiedział gdzie się co znajduje , jak wyjąć i jak poskładać ;)

cygus1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:06

Post autor: cygus1985 » 03 lut 2011, 20:34

MICO

Witam. Mam problem z nastawnikiem przy audi. Pomozesz ?! czekam na odpis. pozdrawiam

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 04 lut 2011, 21:13

wszystko spoko , tylko powiedz mi jak ty byles w stanie okreslic dawki i zaplon dynamiczny, albo moze opisz bo wiesz bez stolu , tak od VAga to bym sie nie odwazyl.

cygus1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:06

Post autor: cygus1985 » 08 lut 2011, 20:10

Witam Cie Daruim. Sluchaj i co dalo rade przeczyscic nastawnik !? Czekam na odpis. pozdrawiam

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

czyszczenie nastawnik indukcyjny [1Z 1.9 TDI] AVANT 1994

Post autor: kriskross » 04 lis 2011, 18:38

witam wszystkich
mam sprawe dotyczy nastawnika indukcyjnego panowie może ktoś ma zdjęcia albo instrukcje jak taki nastawnik wyczyścić bardzo prosze o odpowiedź

serdeczne dzięki za info na ten temat

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 lis 2011, 21:00

kriskross, instrukcja znajduje się w centrum audi80. Masz odnośnik na głównej stronie forum - dla przypomnienia: www.centrum.audi80.pl
Rejestrujesz się (konto, którego teraz używasz tam nie obowiązuje) ściągasz, czytasz, działasz.

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 04 lis 2011, 22:14

czym mogę odkręcić śróbkę serwisową bo jakoś nie daje rady odkręcić kluczem od kłodki energetycznej.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 lis 2011, 23:05

Można dorobić sobie klucz z nasadowej 7mm. Kup sobie gorszej jakości nasadkę, spiłuj krawędzie żeby pasowała do śrubki i masz jak znalazł.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lut 2013, 18:38

Wystarczy , ze w dziale giełdy wystawisz a nie w każdym temacie gdzie jest mowa o potencjometrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl