Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.8 AAH] Dyferencjał CAU

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Zablokowany
Awatar użytkownika
vagman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2011, 23:18
Lokalizacja: Wałbrzych

[Coupe 2.8 AAH] Dyferencjał CAU

Post autor: vagman » 05 lis 2011, 19:12

Witam wszystkich, od dłuższego czasu staram się znaleźć jakieś informacje na temat wnętrza dyfra ale nie wszystko udało mi się ustalić. Wydrukowałem już chyba pół Etki no ale czasem niektóre części trzeba mieć w ręku by porównać i dlatego zacząłem nowy temat, jak widziałem jest wiele osób które mają na ten temat obszerne pojecie i może ktoś będzie mi stanie pomóc.
Otóż kupiłem auto dość niedawno, przy zakupie chłopak powiedział mi, że łożysko na wałku jest do wymiany, jako laik myślę spoko spoko, się zrobi. Po 2 tyg zaczęło okrutnie szumić i dzwonić. W końcu pojechałem do znajomego mechanika i zaczął działać. Jak się okazało w dyfrze było nie całe 50 gram oleju (tak pilnował) :evil: W efekcie wszystkie 4 łożyska umarły, uszczelniacze to samo no i co najważniesze wałek, zęby są ostre jak żyleta więc trzeba wymienić. Całego dyfra nie mogę znaleźć (chyba, że się trafi w końcu) więc muszę jakoś dopasowywać a problem w tym, że mam 3.89 czyli 35/9 co czyni to dość trudnym. Wiem, że w Audi 100 ma dyfer AET i też ma 35/9, niby wszystko to samo ale wałek na końcu ma wieloklin a nie gwint, niby by można przerobić gdzieś to na gwint ale czy kołnierz z mojego wejdzie na wałek z AET ? W AET jeszcze wał z kołnieżem jest 108 ja mam 100. Jest jeszcze CAV z Audi 80/90 wałek jest ten sam co w 100 ale wał z kołnieżem już ma 100 właśnie więc niby różnią się tylko obudową i przedłużeniem na wałku atakującym.
Ew ktoś może ma ciekawsze rozwiązanie i mógł by mnie jakoś ukierunkować bo totalnie nie wiem jak temat ugryźć ? <buu>

Dodaję zdjęcia wnętrza:

Zdjęcie zębatki wałka
Koło tależowe
Blokada dyferencjału której nie ma
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 19:47 przez vagman, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 lis 2011, 19:20

vagman, Daj sobie siana z naprawą i szukaj drugiej skrzyni (używki).
Z pewnością wyjdzie znacznie taniej.
Nawet książka napraw poleca wymianę np. na używkę... niż nieopłacalny remont.

Awatar użytkownika
vagman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2011, 23:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: vagman » 05 lis 2011, 19:27

No ale skrzynia z dyfrem to będzie jakieś 800zł jak nic + ew koszty transportu pewnie + robota + nigdy nie wiadomo co w trawie piszczy + olej... No chyba, że trafi się ktoś z kim się dobrze dogadam no ale w tej sytuacji to chyba lepiej dyfer za 300-400zł wyrwać i odrobinę przerobić ? TEORETYCZNIE się da... :-P

Nie da się ukryć, że poniekąd zależało by mi też na serii ;)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 lis 2011, 19:41

_uwaga

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 lis 2011, 19:51

No ale skrzynia z dyfrem to będzie jakieś 800zł jak nic
Jeżeli masz ,,ośkę" , do dyfer jest wbudowany w skrzynię i stanowi z nią integralną całość.
Myślę, że cena którą podałeś, jest prawie dwukrotnie przesadzona... oczywiście mam na myśli koszt skrzyni, bez kosztów montażu.
Jeżeli masz ,,Q"... do drugi dyfer masz przy tylnej osi.

[ Dodano: 2011-11-05, 19:55 ]
vagman, Napisz konkretnie o jaki dyfer ci chodzi... przód, czy tył?

Awatar użytkownika
vagman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2011, 23:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: vagman » 05 lis 2011, 19:57

[ Dodano: 2011-11-05, 19:55 ]
vagman, Napisz konkretnie o jaki dyfer ci chodzi... przód, czy tył?[/quote]

O tył, o tył ;) Napisałem, że dyferencjał CAU bo skrzynie mam CBR. Mój jako jedyny w coupe miał 35/9 a w innych modelach już jest inna obudowa...

W tej sytuacji musiał bym wrzucić inny tylny dyfer i inną skrzynie... Koszty :(

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 lis 2011, 20:05

vagman, Szukaj dyfra tył i daj spokój ze skrzynią.
Podejrzewam, że jeszcze nie możesz się na forum ogłosić w dziale ,,giełda".
Proponuję szukać na allegro lub szrotach.

[ Dodano: 2011-11-05, 20:06 ]
vagman, Widzę, że mechanik chce ci wymienić połowę auta <rotfl>

Awatar użytkownika
vagman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2011, 23:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: vagman » 05 lis 2011, 20:13

No niestety nie mogę, próbowałem już :P
andi77 pisze:Szukaj dyfra tył i daj spokój ze skrzynią.
Kurcze, ładnie pięknie ale tego nigdzie nie ma, szrotów obdzwoniłem dość sporo, na allegro prawie mieszkam. Ciężko znaleźć bo stosunkowo mało było 2.8 w Q w coupe, a wg Etki do mnie podejdzie dyfer tylko i wyłącznie od tego właśnie modelu bo jako jedyny z Coupe miał najdłuższe przełożenie.

Z tym mechanikiem to nie do końca tak bo to raczej moje pomysły są. Wiesz jak nie ma nigdzie tego CAU to albo skrzynia + dyfer inne albo bebechy.

[ Dodano: 2011-12-02, 21:04 ]
Udało mi się zakupić cały most więc po problemie :mrgreen:

Obrazek

Remo666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2013, 18:50

Post autor: Remo666 » 20 gru 2013, 10:04

@Vagman

Gdzie znalazłeś most i za ile?

Mój dyfer CAU w Coupe Quattro AAH wyje, bo jakiś matoł go źle skręcił. Też szukam całego dyfra. Będę wdzięczny za wszelkie rady / sugestie.

Zablokowany

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl