[80 B4 2.8 AAH] Pomiar ciśnienia sprężania
[80 B4 2.8 AAH] Pomiar ciśnienia sprężania
Bardzo przepraszam jeśli wyskakuję jak Filip z konopi, ale wyszukiwarka nie doprowadziła mnie do jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie. Zabieram się do pomiaru ciśnienia sprężania w silniku AAH i wiem, że powinienem odciąć zapłon i wtrysk paliwa, odkręcić świece, przykręcić manometr, wcisnąć pedał gazu i sprzęgło, włączyć rozrusznik.
No tak ale jak w silniku AAH najłatwiej odciąć zapłon i wtrysk paliwa? Wyjęcie świec właściwie wyłącza zapłon, chyba że powinienem w tej kwestii zrobić coś jeszcze? No i co z wtryskiem?
No tak ale jak w silniku AAH najłatwiej odciąć zapłon i wtrysk paliwa? Wyjęcie świec właściwie wyłącza zapłon, chyba że powinienem w tej kwestii zrobić coś jeszcze? No i co z wtryskiem?
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zdejmij wtyczkę z halla i załatwisz obie rzeczy.Goraht pisze:No tak ale jak w silniku AAH najłatwiej odciąć zapłon i wtrysk paliwa?
W przyszłości nie zostawiaj wyjętych fajek bez świecy aby cewki nie produkowały iskry "na sucho".Goraht pisze:Wyjęcie świec właściwie wyłącza zapłon
Części samochodowe online - Motostacja
Wystarczy zdjąć wtyczkę z jednego czujnika, czy raczej z obu?aldi pisze:Zdejmij wtyczkę z halla i załatwisz obie rzeczy.
No i jeszcze sprawa ciśnienia. Nie udało mi się też znaleźć konkretnej wartości fabrycznej. Za to literatura mówi by w takim wypadku wziąć stopień sprężania, który dla tego silnika wynosi 10.3 i pomnożyć przez 0.12, co da nam wynik w MPa równy 1.236, który z kolei jest równy 12.36 Bar. Jeśli ktoś ma inne dane proszę o poprawę, w przeciwnym razie służę podpowiedzią tym co szukają odpowiedzi
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tam masz tylko jednego halla jako czujnik położenia wa wałka rozrządu za lewą głowicą. Tylko ostrożnie zdejmuj bo gniazdo lubi czasem odłamać się. Sprawdź czy nie odpali by niektóre sterowniki potrafią radzić sobie nawet bez tego czujnika.
Można też odłączyć któryś z indukcyjnych czujników położenia wału.
Co do sprężania to chyba w autodacie jest podane ciśnienie.
Można też odłączyć któryś z indukcyjnych czujników położenia wału.
Co do sprężania to chyba w autodacie jest podane ciśnienie.
Części samochodowe online - Motostacja
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8384
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Minimalne krytyczne jest 9
A te wartości co podałeś to trochę za małe szczególnie prawy środkowy. Oczywiście silnik jeszcze długo pochula ale już tej mocy nie ma.
No i druga sprawa czy prawidłowo mierzyłeś?
Moje dane są z "vivida" 16 to fabryka 11 to minimum.
A te wartości co podałeś to trochę za małe szczególnie prawy środkowy. Oczywiście silnik jeszcze długo pochula ale już tej mocy nie ma.
No i druga sprawa czy prawidłowo mierzyłeś?
Moje dane są z "vivida" 16 to fabryka 11 to minimum.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2011, 19:25 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga