Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.8 AAH] Pomiar ciśnienia sprężania

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Goraht
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 19 sty 2007, 21:46
Lokalizacja: Wrocław

[80 B4 2.8 AAH] Pomiar ciśnienia sprężania

Post autor: Goraht » 06 paź 2011, 23:44

Bardzo przepraszam jeśli wyskakuję jak Filip z konopi, ale wyszukiwarka nie doprowadziła mnie do jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie. Zabieram się do pomiaru ciśnienia sprężania w silniku AAH i wiem, że powinienem odciąć zapłon i wtrysk paliwa, odkręcić świece, przykręcić manometr, wcisnąć pedał gazu i sprzęgło, włączyć rozrusznik.

No tak ale jak w silniku AAH najłatwiej odciąć zapłon i wtrysk paliwa? Wyjęcie świec właściwie wyłącza zapłon, chyba że powinienem w tej kwestii zrobić coś jeszcze? No i co z wtryskiem?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 paź 2011, 00:32

Goraht pisze:No tak ale jak w silniku AAH najłatwiej odciąć zapłon i wtrysk paliwa?
Zdejmij wtyczkę z halla i załatwisz obie rzeczy.
Goraht pisze:Wyjęcie świec właściwie wyłącza zapłon
W przyszłości nie zostawiaj wyjętych fajek bez świecy aby cewki nie produkowały iskry "na sucho".
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Goraht
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 19 sty 2007, 21:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Goraht » 07 paź 2011, 01:31

aldi pisze:Zdejmij wtyczkę z halla i załatwisz obie rzeczy.
Wystarczy zdjąć wtyczkę z jednego czujnika, czy raczej z obu?

No i jeszcze sprawa ciśnienia. Nie udało mi się też znaleźć konkretnej wartości fabrycznej. Za to literatura mówi by w takim wypadku wziąć stopień sprężania, który dla tego silnika wynosi 10.3 i pomnożyć przez 0.12, co da nam wynik w MPa równy 1.236, który z kolei jest równy 12.36 Bar. Jeśli ktoś ma inne dane proszę o poprawę, w przeciwnym razie służę podpowiedzią tym co szukają odpowiedzi ;)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 paź 2011, 12:59

Tam masz tylko jednego halla jako czujnik położenia wa wałka rozrządu za lewą głowicą. Tylko ostrożnie zdejmuj bo gniazdo lubi czasem odłamać się. Sprawdź czy nie odpali by niektóre sterowniki potrafią radzić sobie nawet bez tego czujnika.

Można też odłączyć któryś z indukcyjnych czujników położenia wału.

Co do sprężania to chyba w autodacie jest podane ciśnienie.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 lis 2011, 18:34

a jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w AAH?
Nie mam niestety autodaty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2011, 18:43

11-16 bar

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 lis 2011, 18:47

jak mi wyrzucił

L | P
13,00 | 12,70
13,20 | 11,80
13,00 | 12,50

to chyba jest oki co?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2011, 19:11

Minimalne krytyczne jest 9

A te wartości co podałeś to trochę za małe szczególnie prawy środkowy. Oczywiście silnik jeszcze długo pochula ale już tej mocy nie ma.


No i druga sprawa czy prawidłowo mierzyłeś?

Moje dane są z "vivida" 16 to fabryka 11 to minimum.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2011, 19:25 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 lis 2011, 19:24

Jarewa pisze:No i druga sprawa czy prawidłowo mierzyłeś?
Wyręcone wszystkie świece i zdjęte z fajek.

Czujnik wkręcany (4 cylindry) i wciskany (te najbliższe kabiny czyli P3 i L3) bo tego wkręcanego nie mogliśmy wkręcić (nie było jak za bardzo podejść).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2011, 19:26

No ale na ciepłym silniku?

Jest jeszcze pomiar suchy i mokry który określa co jest uszkodzone.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 lis 2011, 21:49

na zimnym. W sumie letnim bo nie zdążył ostygnąć do końca. Postał po jeździe około 2 godzin.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2011, 22:05

No przy dzisiejszej pogodzie dwie godziny postoju to dość sporo. Wiec wyniki mogą być nie wiarygodne.

Zawsze sprawdza się na ciepłym silniku chodzi o rozszerzalność materiału (tłok pierścienie cylinder)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 lis 2011, 22:12

prawa strona jest do wymiany uszczelka pod pokrywą bo się poci olejem. Może to mieć wpływ na niższe wyniki ciśnienia? Prawa strona wyszła ewidentnie niżej.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 06 lis 2011, 22:14

raczej uszczelko pod pokrywa wałków niema nic wspólnego z ciśnieniem sprężania prędzej uszczelka pod głowica

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2011, 22:17

Raczej nie.

Jak chce się Tobie bawić zrób test mokry. Do prawego rzędu wlej do cylindrów mała ilość oleju pokręć silnikiem parę razy i wykonaj pomiar.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga