[all TDi ] Statyczny kąt wtrysku a spalanie ?
[all TDi ] Statyczny kąt wtrysku a spalanie ?
Witam.
Mam pytanie bo pewnien znajomy zasiał mi lekko zamet w głowie.
czy przyspieszając kat wtrysku zwieksza sie spalanie auta? Pewnien znajomy stwierdził ze jak ustawił na 75 stopni kąt wtrysku zamiast 51 stopni to auto owszem duzo lepiej zapalało ale i również wiecej paliło....
czy możecie potwierdzić tą zależność? Bo według mnie kąt wtrysku odpowiada za odpalanie oraz za prace klekota na biegu jałowym ( miekka praca lub twarda praca ) .
Bede wdzieczny za info
Pozdrawiam
Mam pytanie bo pewnien znajomy zasiał mi lekko zamet w głowie.
czy przyspieszając kat wtrysku zwieksza sie spalanie auta? Pewnien znajomy stwierdził ze jak ustawił na 75 stopni kąt wtrysku zamiast 51 stopni to auto owszem duzo lepiej zapalało ale i również wiecej paliło....
czy możecie potwierdzić tą zależność? Bo według mnie kąt wtrysku odpowiada za odpalanie oraz za prace klekota na biegu jałowym ( miekka praca lub twarda praca ) .
Bede wdzieczny za info
Pozdrawiam
U mnie statyczny jest cały czas w granicach 70 + - 5...nigdy nie miałem problemów z rozruchem,nawet w przy -20 palił przy spalonych wszystkich świecach a zużycie na trasie ok 5 l/100 a w mieście to i 8 w zimie spali ...tyle że ja nie gaszę jak mam pięć minut poczekać bo w zimie to on i tak nigdy nie do grzany ... a dynamiczny kąt wtrysku i tak jest wyznaczany przez komputer ...na podstawie danych z czujników temp paliwa, powietrza, płynu, obciążenie silnika ....
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Zalezy jak bardzo przyspieszysz.icemerc pisze:czy przyspieszając kat wtrysku zwieksza sie spalanie auta
Statyczny kąt wtrysku jest podstawą działania dynamicznego kąta wtrysku. ECU przyśpiesza kąt wtrysku jedynie o zaprogramowaną mu wartość a nie do zaprogramowanej wartości, różnica jest kolosalna. Również prawidłowe ciśnienie w pompie ma znaczenie dla dynamicznego kąta wtrysku bo jak złe będzie to dynamiczny kąt wtrysku będzie się rozjeżdżałicemerc pisze:Bo według mnie kąt wtrysku odpowiada za odpalanie oraz za prace klekota na biegu jałowym
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
To musi wtedy więcej silnik palić, bo paliwo będzie podawane za wcześnie i część energii ze spalania będzie przeciwdziałała ruchowi tłoka do góry, gdy ten jeszcze nie przekroczył GMP a dopiero pozostała część będzie pchała go w dół. Stąd na wczesnym kącie wtrysku silnik się trzepie jak galaretka bo tłoki nie pracują równo lecz przed GMP są wychamowywane przez spalane nad nimi paliwo. Nie muszę wspominać jak wtedy cały układ tłokowo-korbowy dostaje po pupieicemerc pisze:powiedzmy z zakłądanych 51 stopni na 95 stopni....trepek pisze:Zalezy jak bardzo przyspieszysz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Na późnym jest mułowaty i na wczesnym też. Trzeba znaleźć złoty środek kiedy paliwo będzie podawane w odpowiednim momencie.icemerc pisze:Ale to ile bedzie wielje palił? litra dwa ? chyba az takich ilości wiecje nie przepali... poza tym wydaje mi sie ze na zbyt opuznionym kącie wtrysku silnik jest bardziej mułowaty niż na przyspieszonym...
Hmm, mam silnik 1z, wtryski z 1z a pompę z AFN. Czy nadal powinienem z kątem wtrysku celować w 50-55. W tej chwili mam około 50 i śmierdzi spalinami na jałowym biegu. Pali trochę więcej niż przed zmianą pompy.Na późnym jest mułowaty i na wczesnym też. Trzeba znaleźć złoty środek kiedy paliwo będzie podawane w odpowiednim momencie.
A widzisz na przyspieszonym własnie nie jest mułowaty wiem bo testowałem... zreszta moj AEL jak go kupowałem to kat wtrysku miał 142 i uwierz mi do mułowatych to on sie nie zaliczał.... ciekawi mnie tylko to o ile wiecej moze palic bo jak 0,5 litra to jestem w stanie poniesc takie koszta:-Dtrepek pisze:Na późnym jest mułowaty i na wczesnym też. Trzeba znaleźć złoty środek kiedy paliwo będzie podawane w odpowiednim momencie.