Witam
Jako że moje 6A bierze około litra oleju na 1000 (tysiąc) km zrobiłem próbę olejową
Wyniki - pomiary były wykonane w następującej kolejności
1 - silnik zimny bez oleju
2 - silnik zimny z olejem (6ml na cylinder)
3 - silnik ciepły bez oleju
4 - silnik ciepły z olejem (6ml na cylinder)
1pomiar ---- 2pomiar ---- 3pomiar ---- 4pomiar
9.2 ------------ 11 ------------- 8.6 ----------- 10.6 --------- 4 cylinder
8.2 ------------ 9.6 ------------ 8.4 ----------- 10.5 --------- 3 cylinder
7.8 ------------ 9.5 ------------ 8.5 ----------- 10.3 --------- 2 cylinder
9.0 ----------- 10.8 ----------- 9.0 ----------- 10.2 ---------- 1 cylinder
W silniku wymieniono - wszystkie zimery , uszczelkę pod głowicą , uszczelkę na misce olejowej
Nie są wymienione gumki na zaworach bo mechanik palant to olał
Teraz pytanie gdzie ucieka olej ? czy przez pierścienie (patrz próba olejowa) czy przez gumki na zaworach, czy jeszcze gdzieś przez np. odpowietrzenie skrzyni korbowej
Dodam że auto przy zapalaniu nie kopci, podczas jazdy zakopci tylko podczas pełnego buta i przy obrotach powyżej 5000 i to dużą chmurą niebieskiego dymu która stopniowo zanika jak już jadę spokojnie by zniknąć całkowicie po przejechaniu około 1 do 2 km
[2.0 16V 6A] Próba olejowa
[2.0 16V 6A] Próba olejowa
Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 15:44 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.
Odpowiedź Kolegi - cytat:
"
"
"franta pisze:Witaj
więc potwierdziło się to co powiedziałem na zlocie
na pewno pierścienie do wymiany za mała kompresja (za duża różnica)
przy dużych obrotach pierścienie nie potrafią ściągać nadmiaru oleju z powierzchni cylindrów więc przepuszczają olej do góry (do spalenia)
jak pierścienie mają za duże luzy to przepuszczają kompresję do komory korbowej gdzie tworzy się ciśnienie i może przez odmę wydmuchnąć trochę oleju również
-wymienić trzeba pierścienie
-sprawdzić ślady po honowaniu na cylindrach (bardzo ważne )tak wygląda honowanie mechaniczne
-no i jak już będzie wszystko rozkręcone zmienić dla pewności gumki na zaworach
-sprawdzić czy odma jest drożna (w odpowiedni sposób)
pozdrawiam
Leo pisze:Jeśli chcesz wymienić tylko pierścienie, to ... szkoda Twoich pieniędzy.
Ja wiem, że to są koszty, ale ryzykujesz, że te nowe pierścienie będą też słabo uszczelniać, i mogą popękać, jeśli masz duże progi na cylindrach...
Ale jak już mechanik rozbierze silnik by wymienić pierścienie to oceni czy trzeba robić szlif - jeśli będą tak jak piszesz - mocno wyjechane gładzie cylindrów to wtedy szlifujemy i robimy cały remont
Dobrze kombinuję ?
Jak na razie to jeździ dobrze 216/km/h wg. GPS'a na authobanie - fabrycznie 207 km/h
Jest tylko zużycie oleju i chmura dymy przy pełnym gazie 5500 obr/min
Wymieniać motora nie chcę - tylko naprawa i kóniec
(masz pomógł)
P.S. Leo - daj że w podpis linki to Twoich aut