Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 16V 6A] Próba olejowa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

[2.0 16V 6A] Próba olejowa

Post autor: ziemor » 30 paź 2011, 15:27

Witam

Jako że moje 6A bierze około litra oleju na 1000 (tysiąc) km zrobiłem próbę olejową
Wyniki - pomiary były wykonane w następującej kolejności

1 - silnik zimny bez oleju
2 - silnik zimny z olejem (6ml na cylinder)
3 - silnik ciepły bez oleju
4 - silnik ciepły z olejem (6ml na cylinder)

1pomiar ---- 2pomiar ---- 3pomiar ---- 4pomiar
9.2 ------------ 11 ------------- 8.6 ----------- 10.6 --------- 4 cylinder
8.2 ------------ 9.6 ------------ 8.4 ----------- 10.5 --------- 3 cylinder
7.8 ------------ 9.5 ------------ 8.5 ----------- 10.3 --------- 2 cylinder
9.0 ----------- 10.8 ----------- 9.0 ----------- 10.2 ---------- 1 cylinder

W silniku wymieniono - wszystkie zimery , uszczelkę pod głowicą , uszczelkę na misce olejowej

Nie są wymienione gumki na zaworach bo mechanik palant to olał :(

Teraz pytanie gdzie ucieka olej ? czy przez pierścienie (patrz próba olejowa) czy przez gumki na zaworach, czy jeszcze gdzieś przez np. odpowietrzenie skrzyni korbowej

Dodam że auto przy zapalaniu nie kopci, podczas jazdy zakopci tylko podczas pełnego buta i przy obrotach powyżej 5000 i to dużą chmurą niebieskiego dymu która stopniowo zanika jak już jadę spokojnie by zniknąć całkowicie po przejechaniu około 1 do 2 km
Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 15:44 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 30 paź 2011, 15:44

Stawiam na pierścionki,,a mechanik sprawdzał szczelność zaworów?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 31 paź 2011, 13:41

Odpowiedź Kolegi - cytat:

"
franta pisze:Witaj
więc potwierdziło się to co powiedziałem na zlocie
na pewno pierścienie do wymiany za mała kompresja (za duża różnica)
przy dużych obrotach pierścienie nie potrafią ściągać nadmiaru oleju z powierzchni cylindrów więc przepuszczają olej do góry (do spalenia)
jak pierścienie mają za duże luzy to przepuszczają kompresję do komory korbowej gdzie tworzy się ciśnienie i może przez odmę wydmuchnąć trochę oleju również

-wymienić trzeba pierścienie
-sprawdzić ślady po honowaniu na cylindrach (bardzo ważne )tak wygląda honowanie mechaniczne
-no i jak już będzie wszystko rozkręcone zmienić dla pewności gumki na zaworach
-sprawdzić czy odma jest drożna (w odpowiedni sposób)
pozdrawiam
"

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 paź 2011, 13:46

tylko pierścienie.
silnik albo do remontu albo do wymiany.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 09 lis 2011, 06:48

Dzięki za wszystkie PW i odpowiedzi na forum
Znowu forum doradziło najlepiej
Na razie jeżdżę spokojnie - jak będzie kasa to zrobimy jaki taki remont i znowu dam wyniki próby dla potomnych
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 09 lis 2011, 07:30

Jeśli chcesz wymienić tylko pierścienie, to ... szkoda Twoich pieniędzy.
Ja wiem, że to są koszty, ale ryzykujesz, że te nowe pierścienie będą też słabo uszczelniać, i mogą popękać, jeśli masz duże progi na cylindrach...
Najtańszym wyjściem jest szukanie innego 2.0 16v, np. z audi 100.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 09 lis 2011, 10:50

Leo pisze:Jeśli chcesz wymienić tylko pierścienie, to ... szkoda Twoich pieniędzy.
Ja wiem, że to są koszty, ale ryzykujesz, że te nowe pierścienie będą też słabo uszczelniać, i mogą popękać, jeśli masz duże progi na cylindrach...

Ale jak już mechanik rozbierze silnik by wymienić pierścienie to oceni czy trzeba robić szlif - jeśli będą tak jak piszesz - mocno wyjechane gładzie cylindrów to wtedy szlifujemy i robimy cały remont
Dobrze kombinuję ?
Jak na razie to jeździ dobrze 216/km/h wg. GPS'a na authobanie - fabrycznie 207 km/h
Jest tylko zużycie oleju i chmura dymy przy pełnym gazie 5500 obr/min
Wymieniać motora nie chcę - tylko naprawa i kóniec
(masz pomógł)
P.S. Leo - daj że w podpis linki to Twoich aut

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 09 lis 2011, 10:59

dobrze kombinujesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl