[b3 1.8 PM] problem czujnik płynu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
- Lokalizacja: WLKP
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
- Lokalizacja: WLKP
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
- Lokalizacja: WLKP
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Od dołu zbiorniczka widać dwa króćce.Pod jeden masz podpięty wąż który idzie do chłodnicy a w tym drugim powinien być czujnik.Weź jakieś lusterko i zerknij od spodu czy ten króciec jest zaślepiony czy jest w nim czujnik.jak nie ma to jedyne wyjście znaleźć wtyczkę od tego czujnika i zewrzeć styki by przynajmniej kontrolka się nie świeciła albo jak znajdziesz wtyczkę to kup zbiorniczek z czujnikiem i wszytko będzie grało.Koszt zbiorniczka ok 60zł lub taniej używka...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
- Lokalizacja: WLKP
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jeden daje na zegary ale tez na wskaźnik.jak by kontrolka przez niego świeciła to zegary tez powinny pokazywać max temperaturę... a co do sposobu sprawdzenia czujnika domowym sposobem to tylko miernik w rękę i sprawdzić rezystancje... mniej więcej powinna wynosic tyle:
0 stopni - 5000-6500
20 stopni - 2250-3000
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225
myślę że tyle wartości ci wystarczy.
0 stopni - 5000-6500
20 stopni - 2250-3000
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225
myślę że tyle wartości ci wystarczy.
Witam
Mam pytanie związane z czujnikiem o ktorym mowa w powyższych postach. Mam mtdi z elektryką silnika AAZ. U mnie czujnik zaczyna migać jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni. Tepmeratura na zegarach jest stabilna i prawidlowa. Poziom plynu w zbiorniczku prawidlowy. Czujnik poziomu działa - sprawdzone namacalnie. Miganie zaczęlo pojawiać się na przestrzeni kilku dni najpierw porokrotnie po odpaleniu silnika a potem juz tylko po osiągnieciu temperatury. Czasem przestaje migać na minutę dwie i zaczyna na nowo. Czujnik szary sprawdzałem omomierzem i działa - czego dowodem jest prawidlowo dzialający wskażnik temperatury.
Zastanawiam się nad trzecim pinem szarego czujnika. Sam czujnik nosi nazwę przełącznikowego jak dobrze pamiętam. Czy ten trzeci pin może być odpowiedzialny za miganie kontroli na minichecku? Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić sprawność tego trzeciego pina? Czy zimne luty w minichecku mogą wpływać na takie zachowanie kontrolki?
Fota czujnika i jego schemat ponizej:
Mam pytanie związane z czujnikiem o ktorym mowa w powyższych postach. Mam mtdi z elektryką silnika AAZ. U mnie czujnik zaczyna migać jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni. Tepmeratura na zegarach jest stabilna i prawidlowa. Poziom plynu w zbiorniczku prawidlowy. Czujnik poziomu działa - sprawdzone namacalnie. Miganie zaczęlo pojawiać się na przestrzeni kilku dni najpierw porokrotnie po odpaleniu silnika a potem juz tylko po osiągnieciu temperatury. Czasem przestaje migać na minutę dwie i zaczyna na nowo. Czujnik szary sprawdzałem omomierzem i działa - czego dowodem jest prawidlowo dzialający wskażnik temperatury.
Zastanawiam się nad trzecim pinem szarego czujnika. Sam czujnik nosi nazwę przełącznikowego jak dobrze pamiętam. Czy ten trzeci pin może być odpowiedzialny za miganie kontroli na minichecku? Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić sprawność tego trzeciego pina? Czy zimne luty w minichecku mogą wpływać na takie zachowanie kontrolki?
Fota czujnika i jego schemat ponizej:
czujnik niebieski -dane na kompakolczu pisze:
A czujki ktore ida na zegry to te
[url=http://img202.imageshack.us/img202/8840/1898070079.jpg]Obrazek[/URL]
szary na zegary
Powodem migania tej kontrolki nie musi być wcale czujnik.Hellfreezer pisze:witam , zwierałem właśnie styki miedzianym drucikiem w kostce która sobie wisi i nie jest wpięta w zbiorniczek (nie mam takiej możliwości) i to nic nie daje, a może któryś z 2 czujników pokazanych na poprzedniej fotce padł ? co to za czujniki ? i jak sprawdzić czy to one są przyczyną ?
Możliwe, że uszkodzeniu uległ mc, który jest odpowiedzialny za wyświetlenie tej kontrolki.
Sprawdź, czy przewód od żółtej kostki(pin numer 10, kolor niebiesko-żółty) wpięty w zegary nie jest przerwany.
Jeśli zwieranie pinów w czujniku nic nie daje, to winą jest albo mc albo przewody od czujnika do mc.
[ Dodano: 2013-02-13, 20:00 ]
Tamtymi czujnikami się nie przejmuj. Niebieski czujnik jest to rezystor NTC(termistor), który na podstawie rezystancji przekazuje odpowiednie informacje do engine control unit. Szary czujnik to również NTC, który steruje wskaźnikiem temperatury w zegarach.
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Post z 2011, kiedy to był...paw1131 pisze:Powodem migania tej kontrolki nie musi być wcale czujnik.Hellfreezer pisze:witam , zwierałem właśnie styki miedzianym drucikiem w kostce która sobie wisi i nie jest wpięta w zbiorniczek (nie mam takiej możliwości) i to nic nie daje, a może któryś z 2 czujników pokazanych na poprzedniej fotce padł ? co to za czujniki ? i jak sprawdzić czy to one są przyczyną ?
Możliwe, że uszkodzeniu uległ mc, który jest odpowiedzialny za wyświetlenie tej kontrolki.
Sprawdź, czy przewód od żółtej kostki(pin numer 10, kolor niebiesko-żółty) wpięty w zegary nie jest przerwany.
Jeśli zwieranie pinów w czujniku nic nie daje, to winą jest albo mc albo przewody od czujnika do mc.
[ Dodano: 2013-02-13, 20:00 ]
Tamtymi czujnikami się nie przejmuj. Niebieski czujnik jest to rezystor NTC(termistor), który na podstawie rezystancji przekazuje odpowiednie informacje do engine control unit. Szary czujnik to również NTC, który steruje wskaźnikiem temperatury w zegarach.