[B4 NG] po zagrzaniu obroty 2000rpm
[B4 NG] po zagrzaniu obroty 2000rpm
Wczoraj zostałem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 Quattro z silnikiem NG. Obroty silnika po odpaleniu są okolo 1100, ale gdy silnik chwile sie zagrzeje rosną do 2000. Z tego co ogladalem silnik, wynika to przez jeden z ukladow ktore podaja powietrze ( jest on z przodu silnika po lewej stronie od plastikowej oslony rozrzadu). Gdy z tylu silnika ściśnie sie przewod powietrza, obroty spadaja, silnik zaczyna chodzic normalnie , a powietrze aż świszczy. Chcialbym wiedziec, czy to sie jakos reguluje, czysci, czy poprostu trzeba wymienić, bądz są jeszcze dodadkowe problemy ktore warto sprawdzic. Samochod wydaje sie byc rowniez troche zamulony, na gazie lepiej chodzi niz na pb.
To o czym piszesz to elektryczny regulator powietrza dodatkowego czyli potocznie zwany Krokowiec,choć w tym wypadku działa inaczej.Jego się nie reguluje,można tylko zdemontować,wymoczyć w benzynce czy nafcie bo z czasem zbiera się w nim syf i na zimnym silniku,gorzej reaguje.Posprawdzaj dokładnie podciśnienia w sensie lewego powietrza,od tego regulatora idą przewody gumowe zaraz nad kolektorem do tyłu silnika,tam jest trójnik,sprawdź czy wężyki są w całości,czy trójnik się nie rozpadł.
I odwiedź przywitalnię.
I odwiedź przywitalnię.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Dodatkowo warto sprawdzić czujnik temperatury oraz czujnik wtrysku rozruchowego. Podobnie jak w AAR taki i NG lubiły źle podawać wartości przez co wtrysk rozruchowy cały czas podawał paliwo - zwiększenie obrotów z lekkim falowaniem a dodatkowo zwiększone spalanie (jeśli masz takie objawy to tu bym szukał przyczyny).
Co do krokowca to tak jak PICEK1 opisał. Odepnij krokowca i odpal. dodaj gazu - powinien zareagować nie wkręcaniem się na obroty. Jeśli nie będzie żadnej reakcji to na bank korkowiec do wymiany.
Co do krokowca to tak jak PICEK1 opisał. Odepnij krokowca i odpal. dodaj gazu - powinien zareagować nie wkręcaniem się na obroty. Jeśli nie będzie żadnej reakcji to na bank korkowiec do wymiany.
A jeszcze jedno pytanie, czy jest jakis czujnik obrotow sterujacy tym Krokowcem , chyba jest to zawór sterujacy biegiem jalowym? , gdzie on sie znajduje ? poniewaz mam na krokowcu 2 masy, czyli nie jest sterowany doplyw powietrza, prawdopodobnie caly czas jest otwarty doplyw.
najlepiej prosilbym o jakiś schemat elektryczny silnika.
Dzisiaj sprawdzalem czy nie bierze lewego powietrza i wszystko jest szczelne ,na tyle i le bylem w stanie sprawdzic.
Oby bylo to tylko sterowanie krokowcem, i przywrocilo mu jego moc, jaka mechanicy go obdazyli, bo poki co nie zamieli ani ciutke nawet na mokrym a zbiera sie gorzej od mojego starego golfa 75KM ;p
najlepiej prosilbym o jakiś schemat elektryczny silnika.
Dzisiaj sprawdzalem czy nie bierze lewego powietrza i wszystko jest szczelne ,na tyle i le bylem w stanie sprawdzic.
Oby bylo to tylko sterowanie krokowcem, i przywrocilo mu jego moc, jaka mechanicy go obdazyli, bo poki co nie zamieli ani ciutke nawet na mokrym a zbiera sie gorzej od mojego starego golfa 75KM ;p
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Krokowiec jest sterownikiem obrotów jałowych silnika. Skoro nie masz mocy to nie on jest odpowiedzialny. Skoro mocy brak to trzeba szukać w układzie zasilania paliwa i przepływce. Sprawdzić trzeba płytkę spiętrzającą, czujnik wtrysku rozruchowego, czujnik temperatury, na końcu głowicę KE-Jeta czy podaje odpowiednią ilość paliwa.
Ale coś musi sterowac krokowcem, a skoro przeplyw w nim mam caly czas otwarty co powoduje na luzie obroty 2000tyś non stop bez falowania , to jakis uklad nie dziala i nie rozkazuje mu przymknąc doplyw, wszystko inne sprawdne ponieważ sciskajac reka przewod za krokowcem obroty spadaja silnik nie faluje nie dusi sie itp. wiec winą musi byc uklad przed krokowcem. Zoptymalizuje obroty, zajme się mocą i chodzi oto, gdzie jest czujnik obrotow, jakis zawor itd ktory podaje napięcie na krokowiec, badz do komputera ktory steruje krokowcem
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Ale obroty jałowe i otwarcie krokowca nie ma wpływu na brak mocy. Zacznij szukać od "początku" a nie od końca. Wpierw znajdź moc a potem reguluj obroty. Co z tego, że obroty będziesz miał 900 jak za chwilę będziesz musiał ustawić odpowiednią dawkę paliwa czy też szukać innego powodu braku mocy - z automatu znów się obroty zmienią. Także rozpocznij poszukiwania mocy - tak jak napisałem cały układ paliwowy (KE-Jet + przepływka), wtryski i ich oringi, czujniki temperatury oraz wtrysku rozruchowego. Zapłon koniecznie trzeba sprawdzić czy jest wedle znaków ustawiony. Powodów może być wiele. Przy mechanicznym wtrysku trzeba postępować powoli ale dokładnie.
Pierwszy krok to analiza mieszanki spalin - odpowie Ci czy masz za bogato czy za biednie.
Pierwszy krok to analiza mieszanki spalin - odpowie Ci czy masz za bogato czy za biednie.
ok, moze jeszcze dziś postaram sie tym zając . a co z tymi czujnikami pozwalajacymi sterowac krokowcem ? zebym potem nie pytal i nie szukal
[ Dodano: 2011-11-14, 21:19 ]
w przyszly weekend samochod idzie do garazu i biore sie za mechanike w poszukiwaniu mocy. Ktos mi cos powie gdzie znajde ten czujnik odpowiadajacy za sterowanie krokowcem ?
[ Dodano: 2011-11-14, 21:19 ]
w przyszly weekend samochod idzie do garazu i biore sie za mechanike w poszukiwaniu mocy. Ktos mi cos powie gdzie znajde ten czujnik odpowiadajacy za sterowanie krokowcem ?
Nie ma czujnika sterującego samym krokowcem, Jest tylko wyłącznik (stycznik) położenia przepustnicy i to on informuje główny sterownik o trybie wolnych obrotów. Znajduje się on pod spodem przepustnicy i działa tak jak ten na wierzchu, odpowiedzialny za całkowite otwarcie przepustnicy. W związku z lokalizacją ciężko zobaczyć jak działa, ale na zgaszonym silniku poruszając cięgnem gazu powinno być słychać delikatne pstryknięcie stycznika.Drugi sposób, to pomiar przejścia w gnieździe po wypięciu wtyczki, pomiędzy skrajnymi a środkowym pinem. Zacznij od wyjęcia i przepłukania krokowca, w pozycji zamknięty szczelinka (przerwa) powinna być około 1 mm.