[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 300
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Valteki są białe. Kiedyś kolega Wojtek26 doradził mi zmniejszenie średnicy dysz (miałem 2,6 mm przy ciśnieniu 1.1) na 2,1 lub 2,2 oraz zmniejszenie ciśnienia na parowniku do 1,0. Powiem szczerze wówczas pomogło. Zresztą we wcześniejszych postach jest to napisane. Obecnie chciałbym jakoś ustabilizować te wolne obroty.
A błąd sondy to zapętlenie, czyli wtryski ciągle otwarte. Jak wyskoczył błąd to czasy były rzędu 16 ms. Tak więc licząc:
ok 5000 rpm daje 60:5000=0,12 czyli jeden obrót trwa 12 ms. Tylko, że chyba między kolejnymi dwoma wybuchami są 2 obroty wału czyli 24ms.
dla 5500 daje: 60:5500=11ms. No i dane ok. 16ms dotyczą już ustabilizowanych obrotów. Czasy wtrysków aby "dojść" do takiego obciążenia na pewno muszą być o wiele dłuższe.
Chciałem już zmieniać listwę na Matrixy ale dowiedziałem się, że 40 000 na listwę wtryskową to nie jest duży przebieg.
A błąd sondy to zapętlenie, czyli wtryski ciągle otwarte. Jak wyskoczył błąd to czasy były rzędu 16 ms. Tak więc licząc:
ok 5000 rpm daje 60:5000=0,12 czyli jeden obrót trwa 12 ms. Tylko, że chyba między kolejnymi dwoma wybuchami są 2 obroty wału czyli 24ms.
dla 5500 daje: 60:5500=11ms. No i dane ok. 16ms dotyczą już ustabilizowanych obrotów. Czasy wtrysków aby "dojść" do takiego obciążenia na pewno muszą być o wiele dłuższe.
Chciałem już zmieniać listwę na Matrixy ale dowiedziałem się, że 40 000 na listwę wtryskową to nie jest duży przebieg.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj jest full grupa więc przypuszczam, że tutaj jest lane 2x na cykl czyli 1x na obrót.Francis1982 pisze:ok 5000 rpm daje 60:5000=0,12 czyli jeden obrót trwa 12 ms. Tylko, że chyba między kolejnymi dwoma wybuchami są 2 obroty wału czyli 24ms.
A nie jak w sekwencyjnym wtrysku 1x na cykl pracy czyli 1x na 2 obroty.
Jeśli to valtek albo temu podobne to bym do nich zajrzał.Francis1982 pisze:że 40 000 na listwę wtryskową to nie jest duży przebieg.
Pod drugie masz niski czas wtrysku gaz na jałowym nawet 3,1ms co dla valteka itp. to zazwyczaj poniżej granicy możliwości.
Takich jeszcze nie widziałem, pewnie to coś podobnego do valteka. Bo valteki 3ohm są czerwone.Francis1982 pisze:Valteki są białe.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nic na to nie poradzisz w programie (chyba że skorzystasz z opcji sklejania czasów wtrysku), musisz zrobić to hardware'owo czyli dać mniejsze dysze albo zmniejszyć ciśnienie (choć już niema z czego schodzić ciśnieniem) ewentualnie zmniejszyć skok tłoczka we wtryskiwaczach.Francis1982 pisze:Co mam zrobić w stagu, żeby czasy dla wolnych obrotów wzrosły?
Jak przesuniesz mnożnik to to i tak komputer benzyny to skoryguje i będzie ten sam czas gazu ale będzie już rozjechany czas benzyny.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dziś chciałem coś pokopać w swoim stagu. Wszedłem na mapy i podniosłem dwa pierwsze (te z lewej) punkty o jedno oczko (raz nacisnąłem strzałkę w górę). Zauważyłem nieznaczną poprawę w stabilizacji wolnych obrotów. No i parownik. Jego wartość waha się od 0,94 do 0,99 przy pracy na wolnych obrotach (wyżej zresztą też). Kiedyś go ustawiłem niemalże idealnie za pomocą kompa na ok. 0,99 do 1,01. I był o wiele stabilniejszy. Dodam, że od tego czasu nic w nim nie kręciłem. Czy to możliwe, że przy eksploatacji sam się mógł lekko rozregulować? 40 tysiaków już ma. A podniesienie owej temperatury wnioskuję po prostu tym, że jak te gumki w środku będą nieco cieplejsze to reduktor wolniej będzie się zużywał. Może jestem w błędzie ale wiem, że praca na zimno najwięcej powoduje szkód (zwłaszcza jego zamrożenie).
No i czasy wtrysków. Też za bardzo wariują od 3,2 do nawet 3,5 i momentami 3,7 ms.
Na razie jednak padła mi chłodnica (gdybym nie podpinał kompa pewnie nie zauważyłbym jak cieknie) i czekam.
Chciałem zebrać nowe mapy ale chłodnica skutecznie mi to uniemożliwiła.
[ Dodano: 2011-11-14, 18:36 ]
Mam tylko takie pytanko. To co mam zupełnie odbiega od matrixów hd344. Czy to musi mi zrobić gazownik? Inna jest wtyczka. Ja mam 4 wtyczki po dwa kabelki. Technicznie czy ktoś przerabiał Valtek na Matrix hd344?
No i czasy wtrysków. Też za bardzo wariują od 3,2 do nawet 3,5 i momentami 3,7 ms.
Na razie jednak padła mi chłodnica (gdybym nie podpinał kompa pewnie nie zauważyłbym jak cieknie) i czekam.
Chciałem zebrać nowe mapy ale chłodnica skutecznie mi to uniemożliwiła.
[ Dodano: 2011-11-14, 18:36 ]
Mam tylko takie pytanko. To co mam zupełnie odbiega od matrixów hd344. Czy to musi mi zrobić gazownik? Inna jest wtyczka. Ja mam 4 wtyczki po dwa kabelki. Technicznie czy ktoś przerabiał Valtek na Matrix hd344?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jest coś takiego: http://www.swistak.pl/a16424491,Wiazka- ... ml#zdjeciaFrancis1982 pisze: Technicznie czy ktoś przerabiał Valtek na Matrix hd344?
Ustawiać mnożnik trzeba w oparciu to tą niebieską i zieloną linie albo porównując czas benzyny przy pracy na benzynie do czasu benzyny przy pracy na gazie. Druga metoda podczas jazdy wymaga wprawy ale jest dokładniejsza niż ustawianie to linie. Ale na postoju niema większego problemu aby to porównać.Francis1982 pisze:Dziś chciałem coś pokopać w swoim stagu. Wszedłem na mapy i podniosłem dwa pierwsze (te z lewej) punkty o jedno oczko (raz nacisnąłem strzałkę w górę). Zauważyłem nieznaczną poprawę w stabilizacji wolnych obrotów. No i parownik. Jego wartość waha się od 0,94 do 0,99 przy pracy na wolnych obrotach (wyżej zresztą też).
A reduktor ma sporawe wahania, choć niektóre modele tak mają. Korekty staga powinny sobie radzić z takimi wahaniami.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A propo wtrysków to mam jakieś czarne. Wyglądają jakby Valteki czerwone tylko korpus jest czarny. A kolor to źle się przedtem sugerowałem, to była chyba farbka zabezpieczająca śrubę do kalibracji wtrysków.
[ Dodano: 2011-11-22, 14:11 ]
Mam pytanie. Jak lepiej uzyskać większe czasy wtrysków, żeby górne obroty zbytnio nie ucierpiały? Zmniejszyć ciśnienie na parowniku do 0,9 czy zmniejszyć dysze z 2,0 do 1,7 chociażby?
[ Dodano: 2011-11-23, 21:28 ]
Po podniesieniu mnożników stwierdziłem o wiele większe spalanie. Gdzieś około litra na 100 km. Mam już kupione wiertła 1,7 mm. Zalutuję stare dysze i wywiercę na nowo. A ciśnienie ustalę na 1,05 i zobaczę co pokaże pierwsza autokalibracja.
[ Dodano: 2011-11-27, 12:21 ]
Pozbierałem naprędce mapy z nowymi dyszami 1,7 mm (zalutowane i rozwiercone). Obroty się bardzo ustabilizowały. Mapy benzyny i gazu się już nieco bardziej rozjeżdżają. Wszystko widać na screenach. Myślę ciśnienie zwiększyć do 1,1.
A takie mam wtryskiwacze:
[ Dodano: 2012-05-14, 12:50 ]
Witam. Odgrzeję nieco kotlecika.
Jak można ustabilizować wolne obroty na ww ustawieniach? Myślałem podnieść mnożnik. A tak w ogóle za co odpowiada mnożnik? Zwiększa tolerancję na korekcję czasu wtryskiwaczy czy zwiększa tolerancję na dawkę (ciśnienie bądź przepływ)?
Dysze 1,7 mm, ciśnienie 1,00. Dzięki za odpowiedź.
[ Dodano: 2011-11-22, 14:11 ]
Mam pytanie. Jak lepiej uzyskać większe czasy wtrysków, żeby górne obroty zbytnio nie ucierpiały? Zmniejszyć ciśnienie na parowniku do 0,9 czy zmniejszyć dysze z 2,0 do 1,7 chociażby?
[ Dodano: 2011-11-23, 21:28 ]
Po podniesieniu mnożników stwierdziłem o wiele większe spalanie. Gdzieś około litra na 100 km. Mam już kupione wiertła 1,7 mm. Zalutuję stare dysze i wywiercę na nowo. A ciśnienie ustalę na 1,05 i zobaczę co pokaże pierwsza autokalibracja.
[ Dodano: 2011-11-27, 12:21 ]
Pozbierałem naprędce mapy z nowymi dyszami 1,7 mm (zalutowane i rozwiercone). Obroty się bardzo ustabilizowały. Mapy benzyny i gazu się już nieco bardziej rozjeżdżają. Wszystko widać na screenach. Myślę ciśnienie zwiększyć do 1,1.
A takie mam wtryskiwacze:
[ Dodano: 2012-05-14, 12:50 ]
Witam. Odgrzeję nieco kotlecika.
Jak można ustabilizować wolne obroty na ww ustawieniach? Myślałem podnieść mnożnik. A tak w ogóle za co odpowiada mnożnik? Zwiększa tolerancję na korekcję czasu wtryskiwaczy czy zwiększa tolerancję na dawkę (ciśnienie bądź przepływ)?
Dysze 1,7 mm, ciśnienie 1,00. Dzięki za odpowiedź.
mnoznik to iloraz czasu wtrysku LPG w stosunku do PB czyli na chłopski rozum o ile trzeba wydłuzyc czas wtrysku LPG aby skład mieszanki był taki jak na PB. Możesz podnieść cisnienie na 1,1-1,2 i ponowna kalibracja.
Ostatnimi czasy jak ciekaszą instalacje zakładałem do 2,3 20V poza tym sa zdjęcia w warsztacie.
P.S. przy wtrysku fullgrupowy to są 4 wtryski na 1 cykl
Ostatnimi czasy jak ciekaszą instalacje zakładałem do 2,3 20V poza tym sa zdjęcia w warsztacie.
P.S. przy wtrysku fullgrupowy to są 4 wtryski na 1 cykl
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Autko już sprzedane. Ale przed sprzedażą zmieniłem listwę na Reg Fast. Dysze 2,0 mm oraz ciśnienie 1,0. I wtryski pięknie chodziły w zakresie 2,4-2,6 ms. Silniczek chodzi jedwabiście. Zero jakiegokolwiek trzęsienia. Osiągi niemal takie same. Przy próbie testowania poszedł na LPG cudownie do 5000 rpm bez wywalenia sondy (z Valtekami to było notoryczne).
Jedyny wniosek dla "potomności" to Valteki do kosza. Jak koledzy pisali wcześniej w temacie na Valtekach ABK nigdy nie będzie dobrze chodził. To jest prawda o czym sam się przekonałem.
Aż żal mi było się rozstawać z niunią. Dobrze, że mam zetorka, którego Nm w pełni wszystko rekompensują. <ok>
Poza tym dowiedziałem się, że Valteki występują w kitach montażowych (tych najtańszych sekwencji) i wtedy wiadomo, że gazownik jedzie równo po kosztach.
Jedyny wniosek dla "potomności" to Valteki do kosza. Jak koledzy pisali wcześniej w temacie na Valtekach ABK nigdy nie będzie dobrze chodził. To jest prawda o czym sam się przekonałem.
Aż żal mi było się rozstawać z niunią. Dobrze, że mam zetorka, którego Nm w pełni wszystko rekompensują. <ok>
Poza tym dowiedziałem się, że Valteki występują w kitach montażowych (tych najtańszych sekwencji) i wtedy wiadomo, że gazownik jedzie równo po kosztach.
Czy odlaczenie akumulatora na 12h powoduje wykasowanie mapy Pb/LPG? Mialem jakies 4 miesiace temu problem z zapaleniem silnika po dluzszym postoju (silnik zgaszony na LPG) i dopiero odpiecie klemy na 12h rozwiazalo problem calkowicie. Od tego czasu spokoj, auto pali na dotyk, spala 10L/100km LPG.
Na dniach bede czyscil swoje Matrixy HD344 poniewaz po 95000km przejechanych na gazie zaczely mi sie juz tak kleic wtryskiwacze, ze jak gaz przelacza mi sie np. na postoju, na wolnych obrotach to zanim sie 'rozkleja' to potrafia zgasic silnik. Przy przelaczaniu podczas jazdy tak sie nie dzieje, czuc tylko lekkie drgawki
W zwiazku z czyszczeniem listwy, chcialbym pozniej zajrzec do ustawien gazu, czy raczej nic nie powinno sie dziac?
Auto ostatnio bylo regulowane z 2 lata temu, ale nawet podczas 2 letniego okresu regulacji na gwarancji, gazownik nigdy praktycznie nic nie korygowal, czasami troche mape przy 4500-5000rpm lub mnoznik o 0,1. Jezdze glownie po autostradzie 120-130km/h w zakresie obrotow 3000-4000rpm max. Nigdy nie mialem problemow z instalacja.
Czy moze byc tak ze instalacja dobrze dziala na fabrycznych ustawieniach? Po weekendzie podrzuce jakies zrzuty ekranu ze swojej instalacji.
Na dniach bede czyscil swoje Matrixy HD344 poniewaz po 95000km przejechanych na gazie zaczely mi sie juz tak kleic wtryskiwacze, ze jak gaz przelacza mi sie np. na postoju, na wolnych obrotach to zanim sie 'rozkleja' to potrafia zgasic silnik. Przy przelaczaniu podczas jazdy tak sie nie dzieje, czuc tylko lekkie drgawki
W zwiazku z czyszczeniem listwy, chcialbym pozniej zajrzec do ustawien gazu, czy raczej nic nie powinno sie dziac?
Auto ostatnio bylo regulowane z 2 lata temu, ale nawet podczas 2 letniego okresu regulacji na gwarancji, gazownik nigdy praktycznie nic nie korygowal, czasami troche mape przy 4500-5000rpm lub mnoznik o 0,1. Jezdze glownie po autostradzie 120-130km/h w zakresie obrotow 3000-4000rpm max. Nigdy nie mialem problemow z instalacja.
Czy moze byc tak ze instalacja dobrze dziala na fabrycznych ustawieniach? Po weekendzie podrzuce jakies zrzuty ekranu ze swojej instalacji.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nigdy nie zaszkodzi zajrzeć co zmieni się po czyszczeniu listwy. No i filtry do tego (fazy ciekłej i lotnej). Chociaż jak po czyszczeniu będzie dobrze z pracą i spalaniem to zostaje tylko "dopieszczanie" mapek.
Co do czyszczenia wtryskiwaczy po ich rozbiórce trzeba je skalibrować na odpowiednim sprzęcie. Sam tego nie zrobisz. Lepiej oddać całą listwę do czyszczenia i kalibracji.
[ Dodano: 2012-10-30, 14:10 ]
I wymianie takich gumek (ich zużycie objawia się tym, że klepią). Odradzam to robić samemu. Lepiej poszukać warsztatu (co ma dobrą opinię oczywiście a nie pierwszy lepszy) i im to zlecić.
Co do czyszczenia wtryskiwaczy po ich rozbiórce trzeba je skalibrować na odpowiednim sprzęcie. Sam tego nie zrobisz. Lepiej oddać całą listwę do czyszczenia i kalibracji.
[ Dodano: 2012-10-30, 14:10 ]
I wymianie takich gumek (ich zużycie objawia się tym, że klepią). Odradzam to robić samemu. Lepiej poszukać warsztatu (co ma dobrą opinię oczywiście a nie pierwszy lepszy) i im to zlecić.
Matrixow sie nie kalibruje, dlatego biore sie za to sam. Zestaw do regeneracji Matrixow HD344 kosztuje 170pln a nowa listwa 330pln, takze juz lepiej chyba kupic nowa listwe i miec spokoj na 100tys km niz inwestowac w zestaw regenerujacy. Zobaczymy co da samo czyszczenie, gumki sa na bank OK bo instalacja dziala jak nalezy, problem jest tylko przez 2-3 sekundy jak sie 'kleja' wtryski.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o linie / kropki zielone i niebieskie to się kasują nawet przy krótkim odłączeniu, oczywiście dane istotne dla działania instalacji powinny być przechowywane o wiele dłużej.monkahead pisze:Czy odlaczenie akumulatora na 12h powoduje wykasowanie mapy Pb/LPG?
Może to był po prostu zbieg okoliczności, np. jakiś paproch uniemożliwiał zamknięcie się wtryskiwacza i zalewało kolektor gazem.monkahead pisze:Mialem jakies 4 miesiace temu problem z zapaleniem silnika po dluzszym postoju (silnik zgaszony na LPG) i dopiero odpiecie klemy na 12h rozwiazalo problem calkowicie. Od tego czasu spokoj, auto pali na dotyk, spala 10L/100km LPG.
Klejenie się wtryskiwaczy możesz zniwelować czyszcząc niekoniecznie z użyciem zestawu naprawczego (choć po takim przebiegu nie wiadomo czy warto będzie składać na starych częściach).
Druga opcja to zwiększenie czasu przełączania pojedynczo cylindra tak na 3000-5000ms. Albo włączenie rozgrzania wtryskiwaczy też może pomóc choć czasem może przeszkadzać ponoć wcześniejsze wersje firmware staga zbyt szybko wypuszczały gaz z instalacji podczas rozgrzewania i zalewały silnik.
Mozliwe, szczerze powiem ze sam nie wiem co bylo przyczyna. Auto mialo problem z zapaleniem po dluzszym postoju. Tez stawialem na przeciek gazu do kolektora, wiec odlaczalem na noc ten cienki wezyk idacy z reduktora. Pomoglo na kilka dni. Pozniej po wymianie swiec na nowe NGK nie moglem odjechac spod garazu, odpalil dopiero po 20 minutach krecenia. Pozniej znowu ciezko palil ale tylko po postoju. Zgaszony zapalal ponownie od razu bez problemu. Dopiero odlaczenie aku pomoglo, do dzisiaj nic sie nie dzieje.aldi pisze:Może to był po prostu zbieg okoliczności, np. jakiś paproch uniemożliwiał zamknięcie się wtryskiwacza i zalewało kolektor gazem.
Dlatego najpierw rozbiore wtryskiwacze, umyje sprawdze, jak bedzie dobrze jezdzil po zlozeniu to OK. Jak nie to decyzja albo zestaw regenerujacy albo nowa listwa. Szkoda przedwczesnie wyskakiwac ze 170PLNaldi pisze:Klejenie się wtryskiwaczy możesz zniwelować czyszcząc niekoniecznie z użyciem zestawu naprawczego (choć po takim przebiegu nie wiadomo czy warto będzie składać na starych częściach).
Zmiana ustawien STAGa dopiero w przyszlym tygodniu po zakupie interfejsu diagnostycznego.
[ Dodano: 2012-10-31, 21:59 ]
Tak wygladaly wtryskiwacze po 95tys km na LPG Spodziewalem sie kleistej mazi, a wszystko bylo suche jak pieprz, bylo sporo nagaru, tak to przynajmniej wygladalo.
Po zlozeniu nie widac zadnych problemow ale przejechalem raptem 5km wiec jak zrobie ze 100-200km to bede mogl cos wiecej powiedziec. Nie wiem czy problem klejenia sie rozwiazal, bo dzisiaj bylo okolo 11C wiec troche za malo zeby to sprawdzic. Mam nadzieje ze to nie klei sie membrana na kolektorze
[ Dodano: 2012-11-11, 17:51 ]
Kupilem wreszcie interfejs do gazu. Ponizej ustawienia mojej instalacji.
Instalacja ma 95tys km. Ostatnio zauwazylem ze dopoki silnik nie osiagnie 90C wolne obroty na gazie faluja. Mozliwe ze to juz poczatek konca membrany w reduktorze? Po zagrzaniu sie calego ukladu LPG (reduktor/listwa) falowanie ustaje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków