Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Problemy z odpalaniem / duże spalanie Elpigaz

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

[B3 1.8 PM] Problemy z odpalaniem / duże spalanie Elpigaz

Post autor: siera26 » 26 paź 2011, 15:22

Witam. Przedstawię mój problem mianowicie, kiedy jeżdzę na samej benzynie wszystko jest ok auto odpala od pierwszego, kiedy jeżdzę na gazie powstają problemy z odpaleniem najczęściej jak trochę stoi (zimny silnik), muszę dlugo kręcić żeby odpalil mimo że i tak odpalam na benzynie, na cieplym silniku problem jakby znika ale to strasznie uciążliwe tym bardziej ze zawsze jezdze na gazie i tak go gasze, zmiana na benzyne chwile przed zgaszeniem nie pomaga (tak jakby sie gaz mieszal z benzyna) Dodam jeszcze że pali dużo gazu 11l/100 w trasie po mieście 14 i jest cieplo co bedzie w zimę ;/ Trochę falują obroty ale tym sie nie sugeruję bo ostatnio doszedlem ze mam zimne luty na liczniku. Wymienilem palec, kopulke, przewody WN, świece też podmienialem, filtr gazu i paliwa nowy, zaplon ustawiony. Reset kompa nie pomaga, wlozylem drugiego kompa też nic, niebieski czujnik wymieniony ze 3 razy. Zostal mi chyba tylko parownik co o tym sadzicie??

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 01 lis 2011, 12:35

Witam.

Miałem podobne objawy i pomogła regeneracja parownika ( wymiana wszystkich gum i membran w środku ) , potem regulacja i jest dobrze.
Myślę, że u Ciebie jest to samo.

czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 06 lis 2011, 13:09

Tu nie leży problem w parowniku tylko z odpalniem auta. Sam kolega pisze ze jezdzac na gazie i tak odpala najpierw z benzyny czyli w pozycji II jest przełącznik. Wydaje mi sie ze problem może byc z centralka. Wymieniłabym ta centralke a w ostetnosci parownik.

masax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2009, 01:02

Post autor: masax » 13 lis 2011, 11:51

Ja mam takie same problemy silnik 2.0 na gaźniku beznadziejnie pali na benzynie a gazu pali mi teraz ok 17l albo i więcej co do spalania podejrzewam że gumy w parowniku są już do wymiany ale co z zapalaniem ????
Wymienione świece, przewody, kopułka z palcem filtr paliwa nawet pompka paliwa bo tamta mi się chyba spaliła
Jak jeżdżę na samej benzynie i tak go zgaszę to w zasadzie problemu nie ma można powiedzieć że zapala od razu ale po zgaszeniu go na gazie i zapalaniu na benzynie jest tragedia a tu już prawie zima

Proszę o podjęcie tematu
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 13:40 przez masax, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 13 lis 2011, 11:57

Mój gazownik twierdzi, że zużyte membrany parownika powodują to, że po zgaszeniu silnika gaz dostaje się wciąż do kolektora i dlatego ciężko pali na ciepłym silniku.
Ile w tym prawdy, nie wiem - ale regeneracja parownika u mnie dała bardzo dobry efekt.

masax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2009, 01:02

Post autor: masax » 13 lis 2011, 13:47

a czy po wymianie membrany zmniejszyło ci się spalanie jak tak to napisz z ilu na ile ci spadło spalanie

Na gazie jak mi chodzi to jak jadę na stałych obrotach np. na 3 biegu np.40-50km to po raptownym wciśnięciu gazu to mam turbo dziurę (choć turbiny nie mam hehe) autko zamula raptownie traci moc szarpie prawie gaśnie

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Post autor: leopard » 13 lis 2011, 16:46

masax pisze:a czy po wymianie membrany zmniejszyło ci się spalanie jak tak to napisz z ilu na ile ci spadło spalanie

Na gazie jak mi chodzi to jak jadę na stałych obrotach np. na 3 biegu np.40-50km to po raptownym wciśnięciu gazu to mam turbo dziurę (choć turbiny nie mam hehe) autko zamula raptownie traci moc szarpie prawie gaśnie
masz żle wyrególowaną dawkę gazu i to tyle kolego nie wiem jaką masz instalację a co do zimy 2 litrowy silnik potrafi spalić nawet 20 litrów gazu chodzi o skład jeżdzi się na mieszance typu B czyli propan butan gdzie są różne temperatury parowania od 0 stopni do -40 dlatego jest spalanie i nie poradzisz z tym nic urok zasilania gazem i kosztów nie opowiadam Ci głupot bo jestem mechanikiem i mam uprawnienia seposkie do obsługi i montażu instalacji gazowych to tyle w tym temacie masz kesz to jezdzij i reguluj a efek będzię ten sam są różne przypadki uszkodzenia instalacji gazowej ale to ja wiem sam dla siebie i za to biorę pieniądze życzę powodzenia

siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

Post autor: siera26 » 14 lis 2011, 10:12

Mój gazownik stwierdził ze to wina zawieszającego się (brudnego) elektrozaworu na parowniku, przeczyścił takowy co miało skutkować poprawą niestety nic bardziej błędnego. Parownik mam też na 100% do wymiany bo do śrubki regulacji na parowniku bez kombinerek nie podchodź! Po regulacji kompem pali około 10l/100km gazu (nie tak tragicznie) pozostał tylko problem tego nieszczęsnego odpalania na zimnym silniku po jeździe na gazie ;/ Na benzynie wszystko ok pali od pierwszego nawet po 3 dniach postoju, na gazie mogę zrobić 1km tak go wyłączyć i rano już łachanie silnika. HELP!!

P.S
Nie zakładając nowego tematu i być może że to jest z tym związane, mianowicie czy uszczelka pod głowica może mieć jakiś wpływ na te cuda ?? Auto w porównaniu do drugiej B3 też PM którą posiadam jest strasznie zamulone czy to na benzynie czy na gazie, w niewyjaśnionych okolicznościach ubywa mi płynu chłodniczego z tym ze na bagnecie nie ma żadnej mazi;/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lis 2011, 13:05

siera26 pisze:Nie zakładając nowego tematu i być może że to jest z tym związane, mianowicie czy uszczelka pod głowica może mieć jakiś wpływ na te cuda ??
A nie dymi na biało, nie chodzi po odpaleniu na 3 gary, nie masz wody w oleju albo oleju w "wodzie" albo nie puchną węże tuż po odpaleniu? Popatrz na króciec idący do nagrzewnicy w tyłu głowicy bo tamtędy lubi uciekać płyn.
siera26 pisze:Na benzynie wszystko ok pali od pierwszego nawet po 3 dniach postoju, na gazie mogę zrobić 1km tak go wyłączyć i rano już łachanie silnika. HELP!!
To przejeżdżaj ostatnie 2-3km przed zgaszeniem na benzynie albo po zgaszeniu odłączaj wąż doprowadzający gaz do miksera.

masax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2009, 01:02

Post autor: masax » 15 lis 2011, 23:28

Z tego co zauważyłem to praktycznie wszystkie samochody na LPG dymią na biało widać dużo wody w składzie LPG czy co
Trzeba by przerzucić na benzynę i wtedy zobaczyć czy dymi

Instalacje mam ELPIGAZ reduktor VEGA E8 67R-013940 instalacja zakładana w 13.05.2005r
przejechanych km mam 40tyś na LPG

Byłem jakiś czas temu w Cargaz( najlepszy chyba gazowy warsztat w Olsztynie jak zna ktoś lepszy to proszę o adres ) na ustawieniach i wymianie filterka gazu i w zasadzie różnicy jakiejś większej nie ma dlatego rozważam wymianę lub regenerację parownika sam nie wiem co tu zrobić :?: :?: :?:
Jutro chyba podjadę i się podpytam co i jak tylko tam zawsze kolejki jebitne są

siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

Post autor: siera26 » 17 lis 2011, 10:29

masax jak coś uda Ci się wskórać w sprawie tego nieszczęsnego odpalania to pochwal się na forum być może i mi pomoże.
A nie dymi na biało, nie chodzi po odpaleniu na 3 gary, nie masz wody w oleju albo oleju w "wodzie" albo nie puchną węże tuż po odpaleniu? Popatrz na króciec idący do nagrzewnicy w tyłu głowicy bo tamtędy lubi uciekać płyn.
Na biało dymi ale to raczej jak każdy LPG na benzynie tez trochę dymi, chodzi na 4 gary ale w porównaniu z drugim B3 tez PM ten jest bardziej mułowaty, wody w oleju brak, węże niestety puchną ale teraz padła mi nagrzewnica i może to być tym spowodowane po wymianie napisze co i jak.

masax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2009, 01:02

Post autor: masax » 19 lis 2011, 16:02

Przypomniało mi się że jak byłem na rejestracji na stacji diagnostycznej w lipcu gostek mierzył spaliny (tylko na gazie) i mówił że spaliny są przekroczone już teraz nie pamiętam o ile
Powiedział że na ten rok produkcji jeszcze są dopuszczalne a w poprzednich latach spaliny były ok czy to może być wina złego ustawienia składu mieszanki, krokowego, a może lambdy :?: :?: :?:

[ Dodano: 2011-12-16, 20:51 ]
Byłem na regulacji gazu wymiana filterka gazu i powietrza autko zrobiło się żwawe i ładnie chodzi
Po przejechaniu 320km ( 240km po mieście i 80km poza miastem) to wyszło mi 13l / 100 i tak już może zostać :)
Co do odpalania gaszę go na benzynie to rano nie mam już problemu z odpalaniem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl