Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 10 paź 2011, 15:49

Z wymianą Turbosprężąrki wstrzymam się do wiosny, póki co dziś wzięło mnie na zrezanie przyspieszacza wtrysku :-) Pompa z Cromy miała w oryginale siłownik elektromagnetyczny do uruchamiania tego przyspieszacza, a pod dźwignią jest dość mocna sprężyna, przez co bardzo ciężko poruszyć dźwignie i o podłączeniu jej pod ori linkowy napęd nie ma mowy. Jednak starczy usunąć sprężynę i już problem jest rozwiązany <ok> Teraz dźwignia przyspieszacza daje się bez problemowo przesuwać i sterować ori linką, linka już podłączona, zostało mi dorobić wspornik do pancerza i gotowe :-D
Teraz zimy się nie boje <zly>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 lis 2011, 22:52

Dawno nic nie pisałem co się dzieje z moim wozem, więc czas to zmienić.
Niedawno padły mi po półtorej roku jazdy tuleje wahaczy FEBI wraz z poduszkami McPhersonów (też FEBI) Zostały w zeszłym tygodniu zamienione na Lemfordery i teraz nic nie stuka i auto lepiej się prowadzi <ok> Nieco wcześniej walczyłem także z zgnitymi przewodami paliwowymi pod spodem auta. Ten problem rozwiązałem ucinając zgnity odcinek i dolutowując nowy - miedziany. Miejsce łączenia zostało starannie zabezpieczone przed korozją, więc mam nadzieje, że będe miał na długi czas spokój <ok>
Oprócz wyżej wymienionych przypadłości SBek na pompie z Cromy dzielnie tłucze kolejne kilometry, jednak z powodu coraz wyższych cen ON powoli myślę nad odstawieniem go do garażu i zakupem jakiegoś Passata B3 1,6 Junkers :evil: :-(

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 lis 2011, 16:54

pawelrybak15 pisze:zakupem jakiegoś Passata B3 1,6 Junkers :evil: :-(
po co, wróć z silnikiem do ustawień fabrycznych albo wywal turbo - widziałem taki wynalazek w B2 która latała na taxi , na liczniku miała coś w granicach 800tyś i resztkę podłogi w bagażniku <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 lis 2011, 18:46

Nie chcę psuć tego, co udało mi się osiągnąć jak o podkręcanie silnika chodzi, ponadto spalanie wcale nie jest jakieś drastycznie większe, a przy spokojnej jeździe odnoszę wrażenie, że nawet mniej spala niż na ori pompie. Szkoda mi eksploatować Audi na codzień, szczególnie zimą, dlatego rozmyślam nad zakupem jakiegoś Passka B3 Sedan 1,6 Junkers :roll:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 lis 2011, 18:48

pawelrybak15 pisze:dlatego rozmyślam nad zakupem jakiegoś Passka B3 Sedan 1,6 Junkers :roll:
Tyyy :?: :?: :?: :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 lis 2011, 18:58

Niki20 pisze:
pawelrybak15 pisze:dlatego rozmyślam nad zakupem jakiegoś Passka B3 Sedan 1,6 Junkers :roll:
Tyyy :?: :?: :?: :mrgreen:
Szczerze ?
Nienawidzę gazu i boje się go ! Zarówno w domu jak i w samochodzie, bo jak będzie gaz uchodzić, to jak się zbierze w zamkniętej przestrzeni, jak huknie, to raczej nie będzie co zbierać, ale jak ceny paliw nie spadną, to nie będzie innego wyboru :evil:
Co oczywiście nie oznacza, że się pozbywam Audi :!: Audica zostaje i będzie wstawiona pod koc do garażu, a na wiosnę najprawdopodobniej rozpocznie się renowacja na stan fabryczny + dalsze modyfikacje silnika, a do codziennej jazdy będzie mi służyć Passat, w którego na pewno nie będe inwestować nic ponad to, co będzie niezbędne.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 lis 2011, 19:03

To czemu nie kupisz drugiej 80ki 1,8 gaźnik gaz tylko passata? 80ke masz rozpracowana i wiadomo jakie tu są blachy a ceny obu tych aut sa praktycznie identyczne.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 lis 2011, 19:12

1,8 ? Szukam silnika 1,6 :-P
Pozatym szkoda mi Audi B3 jakiejkolwiek choćby najbardziej zmęczonej życiem katować jako wół roboczy i dlatego szukam Passka B3. To ma być auto, które bez żalu sprzedam, albo zajeżdżę na śmierć :roll:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 lis 2011, 19:29

pawelrybak15 pisze:1,8 ? Szukam silnika 1,6 :-P
Jeżeli szukasz paska z LPG to rozglądaj się za 1.8... pali tyle co 1.6 a moc odczuwalnie większa.
Poza tym 1.8 na jednopunkcie, znakomicie znosi LPG starych generacji.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 lis 2011, 19:31

pawelrybak15 pisze:1,8 ? Szukam silnika 1,6 :-P
1,6 w benzynie ciężko znaleźć i o ile 1,8 na najprostszym gaźniku nie robi rewelacji z osiagami i spalaniem to 1,6 to lipa dużo pali i nie jedzie. A poza tym, czemu mówisz że szkoda Ci skatowac 80kę ? jak Ty tego nie zrobisz to zrobi to ktos inny, te auta sa do kupienia za 2 najniższe pensje wiec stac na nie już każdego.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 lis 2011, 19:35

Bo jestem pasjonatem 80 w wersji B3 i po prostu nie byłbym w stanie zaniedbywać, naprawiać po taniości i zajeździć na śmierć takie auto. Pozatym Passat B3 ma większy bagażnik i lepiej nada się do wożenia rupieciarstwa różnego. 1,6 interesuje mnie ze względu na niższe OC, pozatym to, że spalanie wyższe trochę od 1,8 to znaczenia dużego nie ma w przypadku gazu.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 lis 2011, 19:43

No cóż, Twój wybór. Ja też nie wyobrażam sobie innego auta jak 80 B3 i staram się żeby miała jak najlepiej <ok>

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 18 lis 2011, 23:24

pawelrybak15, to ile Ci pali ten sb skoro oszczedniej bedzie jezdzic paskiem spalajacym 10l gazu :?: :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 19 lis 2011, 17:12

Pod moją naprawde ciężką nogą 6-7 litrów ON spala w trasie, w mieście pewnie dobije do 8miu :roll:
Kolejny powód do kupna Passata Junkersa jest taki, że naprawde szkoda mi mojej Audicy do codziennej eksploatacji :roll:
ON kosztuje 5,60 gaz kosztuje 2,88 a cena ON ma iść po nowym roku mocno w górę bo te unijne (lepiej nie napiszę tego słowa) zmuszą nas do podniesienia akcyzy na to paliwo :evil:
Naprawde mam już dość tego bandytyzmu jaki się w naszym kraju uskutecznia, brak cenzuralnych słów by to skomentować, niecenzuralnych też zapewne by zabrakło...

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 19 lis 2011, 17:21

akcyza na gaz do 2018 roku zostanie podniesiona 4 krotnie ( zapowiedziane z powodu wymogów UE :evil: ) więc i tak stosunek gaz/ olej napędowy zostanie na tym poziomie lub gaz mniej będzie się opłacać.
jak miałem golfa 1.9 td podkręconego to mi wciągał czasem na mieście 9 l może i troszkę więcej...
trochę dziwię się że szkoda Ci normalnego auta do jazdy, żadna to limitowana edycja, ani super wymiatacz, ani klasyk więc jaki sens w tym jest?
ale to tylko moje zdanie a każdy robi co chce :-)
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl