[B3, SF, 1.8S] Drży kierownica i buczy.
[B3, SF, 1.8S] Drży kierownica i buczy.
Witam.
Proszę o poradę i fachową pomoc. Od pewnego czasu dochodzą do mnie niepokojące dzwieki gdy jadę autem. Problem pojawia sie juz przy 40km/h kierownica lekko drży. Przy 50km/h zaczyna sie buczenie i wycie. Przy skrecie w prawo (pokonując łuk na drodze) buczenie ustaje ale kierwonica lekko drzy. W lewo nic sie nie zmienia i buczy. Przy hamowaniu tez buczy i cichnie w zaleznosci do jakiej predkości zwalniam.
Pozdrawiam i czekam na pomoc
Proszę o poradę i fachową pomoc. Od pewnego czasu dochodzą do mnie niepokojące dzwieki gdy jadę autem. Problem pojawia sie juz przy 40km/h kierownica lekko drży. Przy 50km/h zaczyna sie buczenie i wycie. Przy skrecie w prawo (pokonując łuk na drodze) buczenie ustaje ale kierwonica lekko drzy. W lewo nic sie nie zmienia i buczy. Przy hamowaniu tez buczy i cichnie w zaleznosci do jakiej predkości zwalniam.
Pozdrawiam i czekam na pomoc
Przyczyną drzenia kierownicy może być np. krzywa felga ,złe wyważenie felgi lub tzw. balon na oponie. Natomiast przyczyną wycia Mogą być łożyska Można je łatwo sprawdzić . Unieś koło do góry, jedną ręką złap za sprężyne a drugą kręć kołem jeśli sprężyna lekko drży to znaczy że łożysko nadaje się do wymiany.
[ Dodano: 2011-08-15, 14:27 ]
A jeżeli chodzi o drżenie kierownicy najlepiej podjechać na wulkanizację i niech sprawdzą ci opony i bicie felg.
[ Dodano: 2011-08-15, 14:27 ]
A jeżeli chodzi o drżenie kierownicy najlepiej podjechać na wulkanizację i niech sprawdzą ci opony i bicie felg.
Hejka Paulina!
Nie wypada też ominąć sprawdzenia końcówek drążków kierowniczych
Weź kogoś drugiego,Ty ruszaj szybko w obie strony kierownicą,a ta osoba jak złapie za końcówkę drążka to jak jest walnięty to od razu wyczuje luz na sworzniu.
Jak z tyłu buczy to najprędzej łożyska,sam ostatnio zmieniałem
Powodzonka
Nie wypada też ominąć sprawdzenia końcówek drążków kierowniczych
Weź kogoś drugiego,Ty ruszaj szybko w obie strony kierownicą,a ta osoba jak złapie za końcówkę drążka to jak jest walnięty to od razu wyczuje luz na sworzniu.
Jak z tyłu buczy to najprędzej łożyska,sam ostatnio zmieniałem
Powodzonka
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: ... pomocy szumi i szumi mimo napraw
koledzy ja sie podepne pod temat.
u mnie jest tak.
mialem stluczke wymienilem cale mc persony z piastami, wymienilem lozyska i przeguby zewnetrzne, maglownice bo sie rozsypala i nowe koncowki drazkow z drazkami, zaczelo szarpac kierownica przy hamowaniu doszedlem ze tarcze krzywe, ale zaczelo szumiec z kola raczej po stronie kierowcy. wymienilem jeszcze raz lozysko wymienilem tarcze (klocki stare) okolo 30 % zuzycia, szum dalej jest zaczyna juz kolo 20 i przy 80 jest najglosniej a przy 120 troszke ciszej chyba. zmienilem juz 3 razy opony i dalej szumi zglupialem. skrzynia dobrze zmienia biegi. auta nie znosi ani przy hamowaniu anie przyspieszaniu.
co to moze byc??
czy moga byc to juz tloczki hamulcowe?? ze sie nie cofaja tak jak maja i caly czas trze tarcza o klocki?? dotykalem felgi , niby sie tak mocno nie grzeje.
przosze pomocy bo oszaleje.
u mnie jest tak.
mialem stluczke wymienilem cale mc persony z piastami, wymienilem lozyska i przeguby zewnetrzne, maglownice bo sie rozsypala i nowe koncowki drazkow z drazkami, zaczelo szarpac kierownica przy hamowaniu doszedlem ze tarcze krzywe, ale zaczelo szumiec z kola raczej po stronie kierowcy. wymienilem jeszcze raz lozysko wymienilem tarcze (klocki stare) okolo 30 % zuzycia, szum dalej jest zaczyna juz kolo 20 i przy 80 jest najglosniej a przy 120 troszke ciszej chyba. zmienilem juz 3 razy opony i dalej szumi zglupialem. skrzynia dobrze zmienia biegi. auta nie znosi ani przy hamowaniu anie przyspieszaniu.
co to moze byc??
czy moga byc to juz tloczki hamulcowe?? ze sie nie cofaja tak jak maja i caly czas trze tarcza o klocki?? dotykalem felgi , niby sie tak mocno nie grzeje.
przosze pomocy bo oszaleje.