[b4 1Z] 95r AVANT prośba o rozszyfrowanie i naprawienie :)
[b4 1Z] 95r AVANT prośba o rozszyfrowanie i naprawienie :)
[b4 1Z] [ 95r AVANT ]
prosba o rozszyfrowanie bledow :
wyskoczyly mi takie bledy:
dodaM ze nie grzeja mi swiece. zapala sie kontrolka na ulamek sekundy.
jak to naprawic, wymienic...
sory za OT ale nie chce zasmiecac forum nowymi tematami a pewnie gdzies juz to bylo
alternator mi na postoju ładuje około 14.50v jak wlacze swiatla to jakies 14.20v zostaje
bo wiem ze 1 blad dotyczy alternatora ale co to ma do tego ze wyskoczyl blad ?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 028 906 021 AP
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D31
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
4 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-00 - Open or Short to B+
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent
prosba o rozszyfrowanie bledow :
wyskoczyly mi takie bledy:
dodaM ze nie grzeja mi swiece. zapala sie kontrolka na ulamek sekundy.
jak to naprawic, wymienic...
sory za OT ale nie chce zasmiecac forum nowymi tematami a pewnie gdzies juz to bylo
alternator mi na postoju ładuje około 14.50v jak wlacze swiatla to jakies 14.20v zostaje
bo wiem ze 1 blad dotyczy alternatora ale co to ma do tego ze wyskoczyl blad ?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 028 906 021 AP
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D31
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
4 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-00 - Open or Short to B+
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent
Ostatnio zmieniony 18 lis 2011, 10:23 przez VW_parts, łącznie zmieniany 2 razy.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
00513 - czujnik prędkości silnika G28 (czujnik położenia wału) - pewnie czujnik szwankuje.czujnik masz pod filtrem oleju wkręcany jest do silnika.
00575 - czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej - problem z N75 , sprawdź wężyki które idą do N75 czy są całe.
00527 - czujnik temperatury powietrza wejściowego G72 - czujnik znajduje się w rurze która idzie z IC do kolektora ssącego.Wyjmij go i przeczyść może pomoże.
01117 - sygnał ładowania generatora terminala DF - sprawdź regulator napięcia i przewody idące od alternatora do ECU,możesz tez przeczyścić kable na akumulatorze.
a co do świec to do wymiany niebieski czujnik który znajduje się w króćcu przy silniku na górnej rurze która idzie od chłodnicy do silnika.Oczywiście świece sprawne??
00575 - czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej - problem z N75 , sprawdź wężyki które idą do N75 czy są całe.
00527 - czujnik temperatury powietrza wejściowego G72 - czujnik znajduje się w rurze która idzie z IC do kolektora ssącego.Wyjmij go i przeczyść może pomoże.
01117 - sygnał ładowania generatora terminala DF - sprawdź regulator napięcia i przewody idące od alternatora do ECU,możesz tez przeczyścić kable na akumulatorze.
a co do świec to do wymiany niebieski czujnik który znajduje się w króćcu przy silniku na górnej rurze która idzie od chłodnicy do silnika.Oczywiście świece sprawne??
tak sprawdzałem 2x swiece,widać że ktos wymieniał na nowe BERU bo pewnie myslał ,że to swiece,ten czujnik niebieski tez wyglada na wymieniony ,moze jest lipny.hudy pisze:00513 - czujnik prędkości silnika G28 (czujnik położenia wału) - pewnie czujnik szwankuje.czujnik masz pod filtrem oleju wkręcany jest do silnika.
00575 - czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej - problem z N75 , sprawdź wężyki które idą do N75 czy są całe.
00527 - czujnik temperatury powietrza wejściowego G72 - czujnik znajduje się w rurze która idzie z IC do kolektora ssącego.Wyjmij go i przeczyść może pomoże.
01117 - sygnał ładowania generatora terminala DF - sprawdź regulator napięcia i przewody idące od alternatora do ECU,możesz tez przeczyścić kable na akumulatorze.
a co do świec to do wymiany niebieski czujnik który znajduje się w króćcu przy silniku na górnej rurze która idzie od chłodnicy do silnika.Oczywiście świece sprawne??
a jak odepne ten czujnik powinny grzac swiece ? bo odpialem ale lampka tylko mrygneła i odpalil ale wtedy bylo +2 pare razy walem zakrecil i odpalil,dzis rano nie bylo mrozu ale dluzej krecił i to 3x go chechłałem i musiałem dodac gazu i odpalił ( dodam ze grzebałem wczesniej w przekazniku tym niebieskim tam sa takie 2 styki jak by na platynkach i 1 sie zwierał a 2 nie,wiec podoginalem ta 2 i myslalem ze bedzie dobrze,a jednak jest gorzej) , nie sprawdzane czy grzeja.
a co do tego bledu alternatora to jest to dla mnie dziwne bo ładowanie mam bardzo dobre.
widac ze 1 kabel do altka nie jest podlaczony ale wydaje mi sie ze to do obrotomierza ktorego nie mam.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tak jak odepniesz wtyczkę od czujnika to świece będą grzać max długość czasu czyli ok 10-15 sekund.Czujnik mogłeś mieć wymieniony ale jak był jakiś tani to mógł po chwili znów się zepsuć.Ja wymieniłem kiedyś ten czujnik i po tygodniu był do wymiany bo zaczął przekłamywać o 25stopni i świece by mi grzały dopiero przy -30 stopniach...Jak byś wymieniał to z tych tańszych polecam czujniki Vemo.
[ Dodano: 2011-11-18, 11:34 ]
[ Dodano: 2011-11-18, 11:34 ]
Ten błąd nie dotyczy ładowania tylko złej komunikacji między alternatorem a ECU także najpierw posprawdzaj wtyczki i kable czy nie są zaśniedziałe.speckom pisze:a co do tego bledu alternatora to jest to dla mnie dziwne bo ładowanie mam bardzo dobre.
hudy pisze:możesz tez podpiąć samochód pod Vag i tam będziesz miał odczyt ile komputer widzi stopni na tym czujniku.Ja przynajmniej tak się dowiedziałem że to jego wina...
na zegarach jak pokazuje ~~60st to na vagu pokazuje 85st to jest to ?
jak odepne kabel z czujnika blue to lampka od swiec tak samo sie zachowuje ale niewiem czy grzeja swiece,musze podlaczyc jakas zarówke to sie dowiem
mam cala chlodnice kartonem zaslonieta , wiec czasami dochodzi do 90st wiec temperatura pewnie wtedy jest ze 100st albo wiecej.wtedy wlaczam nawiew na szybe.hudy pisze:od zegarów jest szary czujnik 3 pinowy który chyba tez masz walnięty.wskaźnik idzie wyżej niż te 60 stopni??
ale wedlug vaga to na zegarach wlasnie jest bledna temperatura.
termostat mam dobry,tylko ja robie krotkie odcinki a z kartonem to ja zawsze jezdze bo u mnie non stop chodzi w zime cieple powietrze bo lubie jak jest cieplohudy pisze:czyli pewnie ten czujnik 3 pinowy szwankuje.jeszcze jak ci się samochód nie dogrzewa to pewnie termostat do wymiany.jak wymienisz termostat to zapomnisz o kartonie na chłodnicę...
czyli oby dwa czujniki do wymiany... ?
a n75 nie mam dlatego wyskakuje blad...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ten czujnik 3 pinowy możesz sprawdzić np miernikiem mierząc jego rezystancje.na forum było trochę o tym i były tez podane wartości jakie przy danej temperaturze powinieneś mieć na mierniku.Jeśli wyjdą rozbieżności to czujnik do wymiany a jeśli będą dobre wartości to możliwe że zegar od temperatury nawala.
[ Dodano: 2011-11-18, 17:06 ]
wszytko zależy jaki zamiennik bo nie każda firma robi badziewie. A co do oryginału to niebieski od świec - 70,71zł a ten od zegarów szary - 150,39zł...
[ Dodano: 2011-11-18, 17:06 ]
wszytko zależy jaki zamiennik bo nie każda firma robi badziewie. A co do oryginału to niebieski od świec - 70,71zł a ten od zegarów szary - 150,39zł...
Ostatnio zmieniony 18 lis 2011, 17:06 przez hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84 pisze:Ja mam ten szary czujnik temperatury który podaje temperaturę na zegary z Firmy EPS który kosztował 60 zł i nie przekłamuje mi temperatury :lol:
mi to nie przeszkadza aby tylko dobrze odpalał. nie mam kasy zeby kupowac to i tamto. jest kryzys....
a co do tego altka to nie wiem oco kaman ?
styki czyste.
a ten czujnik od wału to do czego wogóle jest? daje jakis sygnal do komputera zeby dawal wieksza dawke czy cos ?