[All] Termostat a wskazania temperatury
Rozgrzej go na postoju i sprawdz czy wiatrak wlacza Ci sie przy 94C? Jesli tak to termostat, jesli nie i wlacza Ci sie wczesniej to walniety masz czujnik temp ktory pokazuje temp na desce rozdzielczej.sesej pisze:Witam,po raz kolejny odgrzeje swój problem,gdy nadeszły niskie temperatury problem się nasilił i wygląda następująco.Przy temp w okolicach 0 st C,silnik po odpaleniu wolno się nagrzewa,chłodnica jest zasłonięta w 1/3,gdy puszczę dmuchawę na 2 bieg i na ciepłe max to powiedzmy że po 10 minutach zaczyna grzać....ale teraz w czym sęk,mianowicie wskazówka od temperatury ledwo wyjdzie poza czerwone pole więc myślę że jest ok 65 st,tak jest przy jeździe po trasie z prędkoscią ok 100km/h.....w mieście wygląda to troszkę lepiej bo powiedzmy wskaźnik jest na pierwszej cienkiej kresce od czerwonego pola,czyli ok 80 st ale to tylko jak się wiecej stoi niż jedzie,ogółem silnik wolno się grzeje mimo osłoniętej chłodnicy i nie trzyma temperatury tak jak to powinno wyglądać podczas jazdy i teraz tak.....termostat wymieniłem,miałem Behr,założyłem Wahlera,problem jest nadal,wyczytałem że to może być czujnik temp cieczy,niech mi ktoś powie gdzie szukać ew.tego czujnika albo gdzie szukać przyczyny nie dogrzania silnika,dodam że spalanie ok 10L LPG tak jak było w lato przy wyższych temp.co może być grane???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
b4-abt-prosta-odpowiedz-jaki-jest-dobry ... 37237.htmltomek 74-35 pisze:No i jednak,temperatura na wskaźniku 70 stopni,a wąż na dole jest ciepły,a powinien być zimny,prawda???A jakiej firmy termostat polecacie????Z góry dzięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
tomek 74-35 sciagales pompe wspomagania do wymiany termostatu, czy udalo sie dopchac do niego bez sciagania.
Dzisiaj sprawdzilem temp plynu w czasie jazdy, bo powymienialem juz kilka rzeczy a wskazowka pokazuje 50C jak jade autostrada, pomimo tego w aucie jest cieplo ... no i okazalo sie ze po okolo 20 minutach jazdy autostrada 120km/k temp na VAGu grupa 001 & 003 wynosila 57C ... czyli termostat jest ciagle otwarty, zgadza sie? Do wymiany?
Dzisiaj sprawdzilem temp plynu w czasie jazdy, bo powymienialem juz kilka rzeczy a wskazowka pokazuje 50C jak jade autostrada, pomimo tego w aucie jest cieplo ... no i okazalo sie ze po okolo 20 minutach jazdy autostrada 120km/k temp na VAGu grupa 001 & 003 wynosila 57C ... czyli termostat jest ciagle otwarty, zgadza sie? Do wymiany?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
monkahead, Dokładnie tak,masz nie domknięty termostat,ja też miałem niedomknięty termostat i miałem niską temperaturę,jak odkręciłem tam gdzie siedzi termostat to lał się płyn przez niego i był jeszcze oryginalny BEHR,ze znczkiem AUDI/VW,a pompę wspomaganie musiałem odkręcać,ale nie wyciągać całkiem,teraz super trzyma temperaturę,wymień termostat i będzie OK.