witam, ostatnio wziąłem się za ustawianie kata wtrysku.
kat wtrysku w 2 polu bloku bs 000 miałem = 53-55
ale w bloku MB 004 miałem :
Specified starT....................Actual start
2 to -3...............................2 to -3
°ATDC................................°BTDC
=2,1..................................=1,3
A W BLOKU BS 004 MIALEM:
Specified star..................Actual start
2 to -3..............................2 to -3
°BTDC.............................°BTDC
=17,4...............................=1,3
skoro wartość rzeczywista nie sięgała wymaganej poruszałem pompa i ustawiłem
Specified star..................... Actual start
2 to -3...............................2 to -3
°ATDC................................°BTDC
=2,1................................... =(skacze)od 1,8-2,1
teraz kat wtrysku w 2 polu bloku MB 000 mam = 61-63
na wykresie tdi timing punkt leży centralnie na zielonej Lini...-czyli jest przyspieszony
Z tego co czytałem to kat powinienem mieć na 49-51 i punkt powinien leżeć na niebieskiej Lini (środkowej) i teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem ze tak kat przyspieszyłem ???
czemu wartości rzeczywiste w bloku 004 nie osiągają wymaganych przy koncie 53 tak jak wcześniej miałem ustawiony ???
WSZYSTKIE POMIARY I USTAWIENIA DOKONYWAŁEM NA ROZGRZANYM SILNIKU. narazie mrozów nie było jeszcze dużych ale pali ok i jest trochę żywszy
[1.9 TDI/1z] grupa 004 a kat wtrysku 000bs pole 2...
[1.9 TDI/1z] grupa 004 a kat wtrysku 000bs pole 2...
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 11:30 przez c08retti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Oj nudziło ci się dobrze miałeś,a teraz masz lepiej ...a wykres tdi timing sobie odpuść ,bo ten wykres można sobie wsadzić wiesz gdzie :mrgreen: nigdy z niego nie korzystam i tobie też radzec08retti pisze:witam, ostatnio wziąłem się za ustawianie kata wtrysku.
kat wtrysku w 2 polu bloku bs 000 miałem = 53-55
ale w bloku MB 004 miałem :
Specified starT....................Actual start
2 to -3...............................2 to -3
°ATDC................................°BTDC
=2,1..................................=1,3
A W BLOKU BS 004 MIALEM:
Specified star..................Actual start
2 to -3..............................2 to -3
°BTDC.............................°BTDC
=17,4...............................=1,3
skoro wartość rzeczywista nie sięgała wymaganej poruszałem pompa i ustawiłem
Specified star..................... Actual start
2 to -3...............................2 to -3
°ATDC................................°BTDC
=2,1................................... =(skacze)od 1,8-2,1
teraz kat wtrysku w 2 polu bloku MB 000 mam = 61-63
na wykresie tdi timing punkt leży centralnie na zielonej Lini...-czyli jest przyspieszony
Z tego co czytałem to kat powinienem mieć na 49-51 i punkt powinien leżeć na niebieskiej Lini (środkowej) i teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem ze tak kat przyspieszyłem ???
czemu wartości rzeczywiste w bloku 004 nie osiągają wymaganych przy koncie 53 tak jak wcześniej miałem ustawiony ???
przejmuje się tym ze ustawiłem kat na 63 a podają ze prawidłowy powinien byc na 49-51.
A zastanawia mnie to ze w grupie 004 właśnie na kącie = 63 uzyskuje wymaganą wartość 2,1 BTDC, ??? Czy ustawiając kąt powinienem się wzorować właśnie grupą 004 tak żeby wartość rzeczywista sięgała wymaganej ???
i jeszcze jedno: w grupie 004 wartość wymagana jest dla ATDC a rzeczywista dla BTDC ...jak mam to rozumieć? obie powinny się pokrywać ? bo pisze tak jak by to były dwie rożne wartości ...
A zastanawia mnie to ze w grupie 004 właśnie na kącie = 63 uzyskuje wymaganą wartość 2,1 BTDC, ??? Czy ustawiając kąt powinienem się wzorować właśnie grupą 004 tak żeby wartość rzeczywista sięgała wymaganej ???
i jeszcze jedno: w grupie 004 wartość wymagana jest dla ATDC a rzeczywista dla BTDC ...jak mam to rozumieć? obie powinny się pokrywać ? bo pisze tak jak by to były dwie rożne wartości ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ustaw tak jak miałes kąt ok.50 bo 60 to deko przy wcześnie ....i nie przejmuj się tym co widać w 004...ważne jest żeby prawidłowo przestawiało kąt w czasie jazdy co widać w logach dynamicznych 004 ,a nie na jałowymc08retti pisze:przejmuje się tym ze ustawiłem kat na 63 a podają ze prawidłowy powinien byc na 49-51.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2011, 23:43 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
log dyna z 004 MB na starym kącie (ok 53) : (2 kolumna zadane a 3 rzeczywiste)
1029...6,9...6,3...82,4
107 ...16,4..6,2...87,1
1155...6,3...6,2...85,2
1239...6......6,2...89,1
1323...4,8...4,5...84,8
1407...3,8...3,4...78,1
1491...3,2...2,8...92,2
1575...2,5...2,9...82,8
1680...2......1,7...85,5
1764...2,9...2,4...86,3
1869...5,7...5......81,3
1995...5,7...5......86,3
2142...6......5,6...88,3
2268...6,3...6,6...83,6
2415...6,7...6,7...87,1
2562...7,4...7,7...82,8
2688...8,1...8,3...90,2
Czyli kąt w czasie jazdy jest dobry ? a czy ten kąt w 004 na wolnych obrotach jeśli nie osiąga wartości zadanych to nie wpływa na obroty na biegu jałowym ? równość itp ?
1029...6,9...6,3...82,4
107 ...16,4..6,2...87,1
1155...6,3...6,2...85,2
1239...6......6,2...89,1
1323...4,8...4,5...84,8
1407...3,8...3,4...78,1
1491...3,2...2,8...92,2
1575...2,5...2,9...82,8
1680...2......1,7...85,5
1764...2,9...2,4...86,3
1869...5,7...5......81,3
1995...5,7...5......86,3
2142...6......5,6...88,3
2268...6,3...6,6...83,6
2415...6,7...6,7...87,1
2562...7,4...7,7...82,8
2688...8,1...8,3...90,2
Czyli kąt w czasie jazdy jest dobry ? a czy ten kąt w 004 na wolnych obrotach jeśli nie osiąga wartości zadanych to nie wpływa na obroty na biegu jałowym ? równość itp ?