[80 b4 2.0 ABK] cisnienie w cylindrach
[80 b4 2.0 ABK] cisnienie w cylindrach
WITAM ,jakie powinno być prawidlowe cisnienie w cylindrach przy moim audi ?
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2007, 16:34 przez lukaszm, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dół w tych silnikach jest raczej dość odporny na zużycie, chyba, że ktoś go solidnie przegrzał i popękały pierścienie, ale to byś pewnie nie tylko czuł ale też słyszał. Zrób jeszcze jedną próbę ciśnienia tym razem wlewając do cylindrów odrobinę oleju (tzw. próba olejowa) jeśli ciśnienie się podniesie to niestety grubsza robota na dole (tłoki, pierścienie, cylindry trudno powiedzieć bez rozebrania). Jeśli ciśnienie się nie zmieni to jest duże prawdopodobieństwo, że to tylko głowica (zawory lub pęknięcie). Zdejmij głowicę i dopiero wtedy można coś ocenić. Uszczelka pod głowicą się nie poci? Płynu w oleju ani oleju w płynie nie widać?
- sw35
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 maja 2007, 20:21
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Głogów
kiedyś miałem trzydziestoletniego opla i tam miałem ciśnienie w cylindrach w granicach 6 atm (powinno być ok. 10). diagnostyk polecił mi do każdego cylindra wlać po 50 ml nafty i zostawić na noc. na drugi dzień odpalić i przegonić auto a następnie po ostygnięciu auta powtórzyć cała operację. kazał mi tak zrobić trzy razy po czym wymienić olej i filtr oleju. kiedy pojechałem do niego po tych zabiegach sam był w szoku. mówił,że niektóre nowsze auta nie mają takiego ciśnienia. na wszystkich garach 9-10 atm.
Metalicznych odgłosów z silnika nie słychać,kiedys mechanik wymieniał mi olej nalał za dużo i lekko wyrzuciło przez uszczelke pod głowicą ,ale upuściłem do tego poziomu jaki powinien być i od tamtego czasu nic się nie pojawiłotylko w jednym miejscu jest tak jakby wilgotna plamka, olej raczej czysty-wiadomo przepala sie bo jazda na gazie,płynu chłodniczego nie ubywa sprawdzałem -czysty,przy zaworach mam coś mokro,ale świece wykręcałem i są suche.DANEK zrobie tą próbe ciśnienia i napisze co jest.
[ Dodano: 2007-09-26, 12:35 ]
Mam przecieki oleju na uszczelce pod głowicąz przodu bo pasek rozrządu cały w oleju,mokro koło wtryskiwaczy,po odpaleniu silnika kolejno zdejmowałem przewody ze świec i na ostatniej tej od podszybia wogóle żadnej reakcji ,tak jak by silnik pracował na 3 cylindrach tam też było cisnienie spręzanie 6 tam .Co byscie zrobili w tej sytuacji?
czy to juz jest koniec tego silnika prosze o odpowiedz bo nie wiem co robic.
[ Dodano: 2007-09-26, 12:35 ]
Mam przecieki oleju na uszczelce pod głowicąz przodu bo pasek rozrządu cały w oleju,mokro koło wtryskiwaczy,po odpaleniu silnika kolejno zdejmowałem przewody ze świec i na ostatniej tej od podszybia wogóle żadnej reakcji ,tak jak by silnik pracował na 3 cylindrach tam też było cisnienie spręzanie 6 tam .Co byscie zrobili w tej sytuacji?
czy to juz jest koniec tego silnika prosze o odpowiedz bo nie wiem co robic.