Witam
Na początek powiem, że użyłem wyszukiwarki forumowej i znalazłem tylko taki temat:
viewtopic.php?t=4304&highlight=swap
Tu się nie dowiedziałem o tym co mnie ciekawi.
A więc zaczne od początku.
Mam do kupienia silnik z Audi A3 1.9tdi ASZ czyli silnik 130KM. Nie zaduże pieniądze bo koledze sprowadzili silnik od s3. W sumie silnik jest ze skrzynią kompem wszystkim co potrzebne. Cena silnika nie duża(5000zł) bo wiem jak był eksploatowany i z jakim przebiegiem. Opłaca mi się to bo miałem robić sekwencję do mojego 2.3 za koło 4tyś. Więc wychodzę prawie na zero. No prawie.
Spytacie dlaczego chce tak zrobić. Muszę tak zrobić, ponieważ teraz bedę zmieniał prace na taką że dziennie bedę musiał jechać ponad 80km w jedną stronę. Więc mi się bedzie opłacało.
Dobra teraz mam pytania. Wiem że są tu Użytkownicy po takich przejściach i mam do Nich i do Was Drodzy Formułowicze pytania.
W linku który podałem tylko się dowiedziałem o tym jak ktoś zmieniał z diesla na diesla a jak to się ma ze zmiany benzyny na diesla. Czy będę musiał zmieniać poduszki?łapy silnika? czy się silnik zmieści? półosie coś z hamulcami będę musiał robić? coś z mocowaniem skrzyni będę musiał robić?
Na koniec dodam wiem, że nie jesteście Alfą i Omegą ale na pewno wiecie więcej odemnie i proszę wszystkich co wiedzą chociaż troche to niech się wypowiedzą.
Oraz prośba do Moderatora aby nie usuwał tego tematu bo zależy mi na czasie a pisanie drugiego tematu troszkę mi zajmie :mrgreen:
[80 B4 2.3 i ASZ] Swap silnia asz z a3
Z tego co slyszalem czesc diesli wchodzi o oryginalne lapy, trzebaby sprawdzic. Jesli chcesz zmieniac na diesla to pamietaj ze zegary sa inne, wiazka elektryczna, wydech itd jest troche wiecej roboty niz jakbys robil swapa z benzyny na benzyne ale ma sens taki swap. Podejrzewam ze napewno drugie tyle wlozylbys w swap.
No dla mnie sens jest taki swap miesięcznie będę robił koło 6tyś km. Ale to nie najważniejsze zmienie silnik ten sprzedam za jakieś 2tyś nie wiem po ile stoją ale za tyle może sprzedam. A ten dieselek jest naprawde super już się napaliłem na niego bo wiem jak jezdził w tej a3. Masakrator i mało pali. A z tym wszystkim to okazja komp i inne bzdety jeszcze wymiane silnika mi on sam może zrobić bo to dobry kolega i dużo nie weznie. Tylko nie wiem jak z tym żeby nie było problemów z jego wstawieniem.
...napisz do chłopaków z compsportu to sie dowiesz ile kosztuje taki swapkarolb123 pisze:No dla mnie sens jest taki swap miesięcznie będę robił koło 6tyś km. Ale to nie najważniejsze zmienie silnik ten sprzedam za jakieś 2tyś nie wiem po ile stoją ale za tyle może sprzedam. A ten dieselek jest naprawde super już się napaliłem na niego bo wiem jak jezdził w tej a3. Masakrator i mało pali. A z tym wszystkim to okazja komp i inne bzdety jeszcze wymiane silnika mi on sam może zrobić bo to dobry kolega i dużo nie weznie. Tylko nie wiem jak z tym żeby nie było problemów z jego wstawieniem.
jesli chcesz tak duzo jezdzic tym to raczej nie polecam ja po roku czasu dochodze pomalu do ladu (zawieszenie, hamulce) tyle z eja mam 2xwieksza moc jak seria asv
silnik chcesz kupic poprzeczny tak jak ja wiec trzeba napewno zmienic miske olejowa i smok bo inaczej zatrzesz silnik.
1 lape trzeba dorabiac (stojac od przodu po lewej stronie)
zegary ja mam dalej od bezyny, mozna to ustawic odpowiednio jedynie jakies kombinacje z wskaznikiem cisnienia oleju sa (jesli sie czegos tam nie zrobi to caly czas swieci i pika
hamulce moga zostac, sposob ich dzialania jest chyba podobny. u mnie akumulator siedzi teraz w bagazniku
polosie z bezyny nie spasuja do skrzyni od tdi, inny przegub wewnetrzny, ja kupilem przeguby od b4 tdi i pasowaly do skrzyni od a4 tdi i przeguby oryginalne od 2.3 mogly zostac (teraz mam od a6 quattro gdyz chcialem miec hamulce 276 mm hehe)
za to skrzynia od 2.3 bezyna pasuja do silnika 1.9 tdi, jakis czas tak jezdzilem i nie polecam hehe
silnik chcesz kupic poprzeczny tak jak ja wiec trzeba napewno zmienic miske olejowa i smok bo inaczej zatrzesz silnik.
1 lape trzeba dorabiac (stojac od przodu po lewej stronie)
zegary ja mam dalej od bezyny, mozna to ustawic odpowiednio jedynie jakies kombinacje z wskaznikiem cisnienia oleju sa (jesli sie czegos tam nie zrobi to caly czas swieci i pika
hamulce moga zostac, sposob ich dzialania jest chyba podobny. u mnie akumulator siedzi teraz w bagazniku
polosie z bezyny nie spasuja do skrzyni od tdi, inny przegub wewnetrzny, ja kupilem przeguby od b4 tdi i pasowaly do skrzyni od a4 tdi i przeguby oryginalne od 2.3 mogly zostac (teraz mam od a6 quattro gdyz chcialem miec hamulce 276 mm hehe)
za to skrzynia od 2.3 bezyna pasuja do silnika 1.9 tdi, jakis czas tak jezdzilem i nie polecam hehe