Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] problem z usyskaniem temperatury

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

[B4 ABC] problem z usyskaniem temperatury

Post autor: boskijacek447 » 21 wrz 2007, 20:37

Witam mam mały klopo6t mianowicie mooja B4 nie chce uzysakć żadnej wyzeszj temperatury jej max na drodze to jakieś 70stopni po mieście dochodzi do 75
Zacisnałem zęby i wymieniłem termostat na nowy firmy Verne i wymieniłem plyn ale wszystko jest tak jak na starym co mze być przyczyną takiego zachowania ??
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2007, 20:55 przez boskijacek447, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 wrz 2007, 20:44

ja bym jednak stawiał na termostat. Sam kiedyś wymieniłem chyba z trzy zanim trafiłem na dobry. A może temperatura jest dobra tylko wskaźnik przekłamuje?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 wrz 2007, 20:50

A na jakiej podstawie stwierdzasz, że to 75-80 stopni? Jeśli na podstawie wskaźnika na desce, to jemu za bardzo bym nie wierzył i zmierzył temp. sam termometrem w zbiorniczku, albo pirometrem na bloku/głowicy. Niewykluczone, że ten termostat jest też trafiony. Sprawdź najpierw czy nie jest cały czas otwarty, czyli przy nagrzewaniu silnika czy dolna rura do chłodnicy jest zimna, aż do chwili osiągnięcia tej maksymalnej temperatury, jeśli się rozgrzewa jednocześnie z górną to znaczy, że termostat puszcza :-( .

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

czujinik

Post autor: daniel20 » 21 wrz 2007, 21:13

witam. jak wymienicłes termostat to musi byc dobrze. napisz mi jecsze ile dałes za nowy termostat. Ja osobiscie stawiał bym na czujnik czasem jest tak że temeperatura jest ok a na desce xle pokazuje. Podłącz B4 pod kompa i ci wykaże jaką masz obecnie temperaturę a wtedy zoabczysz jaka jest na wskaźniku. pozrdawiam daniel1340

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 21 wrz 2007, 21:15

chyba z jakaś zniżka zpałąciłęm 49zł za tego Verne(jakis francuski) wczesniej miałęm wehler'a i działal identyczne wiec od razu pomyślaęłm zę to jego wina i wymieniłem, przed chwila spradzałem ten stary i okazuje się że chyba dobrze działal bo testowałem go w gorącej wodzie i miał prawidłowe odruchy
spróbuje jutro z termometrem a potem z komputerem nie wiecie Unicheck obłuży B4??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 wrz 2007, 21:20

chyba z jakaś zniżka zpałąciłęm 49zł za tego Verne
:shock: Ja za oryginał Wahlera płaciłem wczoraj 29 zł.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2007, 21:30 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 21 wrz 2007, 21:22

mI za wahlera powiedzieli bez nizzek 70zł ale wydaje mi sie żę ten do 2,6 mozę być nieco droższy, bo wszysko jest do neigo droższe i jest wszystkiego wiecej :-( :-( :-(

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 21 wrz 2007, 23:44

A może coś ze wskazaniem na zegarach nie tak...

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 22 wrz 2007, 02:19

Proponuję metodę bardziej szokową. U mnie po jakimś czasie od wymiany termostatu nie podnosił się wskaźnik powyżej 50 stopni. Wkurzyłem się, popukałem w szybkę zegarów w okolicy wskaźnika i powędrował na trochę ponad 90, jak dawniej. Dzień w dzień było to samo, potrafił czasem opaść w czasie jazdy. Wymieniłem zegary, bo licznik kilometrów nie działał i w obecnie jeżdżących zegarach z temperaturą jest już OK. Za to wskaźnik paliwa nie dochodzi do końca po zatankowaniu do pełna. Ogólnie trochę cyrk, ale na razie olałem temat, czekam aż mi się zachce i będę miał trochę czasu. Nawiasem mówiąc termostat Vernet u mnie działa w porządku. Nie dłub już przy termostacie, nie ma sensu. Jak już masz coś robić, to sprawdź sam czujnik temperatury, albo rozdłub zegary i sprawdź jak wyglądają styki (te na śrubkach) wskaźnika temperatury. A tak w ogóle, to zacznij od zsunięcia kabelka z czujnika i popsikania Elektrosolem, Brunoxem, czy czymś podobnym. No i popukaj w szybkę :->
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 22 wrz 2007, 03:45

Możliwe że to własnie czujnik temp ten po lewej patrzać na auto z tyłu silnika, nr: katalogowy to 034 919 369c 4styki ale chyba zastąpiony trzema. Niestety oryginalny nie wiedząc czemu jest dość drogi około 300zł nówka. U mnie temp podczas jazdy nie przekracza 80, 85 stopni, natomiast przy postoju łapie 90 i więcej. Termostat wymieniałem na wahlera, i właśnie po sprawdzeniu ten czujnik odpowiadający za wskazania na desce mam walnięty. Ale może u ciebie tylko sam wskaźnik temp wymaga wymiany :-/ ;-)
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 22 wrz 2007, 12:13

Ładnie, 300 za czujnik :-/ Na pewno da się kupić dobry czujnik, nieoryginalny, a sporo tańszy. Jak już jesteśmy w temacie czujników, wskaźników i innych temperatur wody, to może ktoś wie przy jakiej temperaturze powinna się włączać elektryczna pompka zapewniająca obieg wody między turbosprężarką i chłodnicą w moim 1,6TD? Chętnie bym to sprawdził, bo wynalazek jest bardzo fajny i dobrze by było mieć pewność, że działa.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 23 wrz 2007, 16:37

jeśli przy krótkiej jeździe chłodnica robi się ciepła, a wskaźnik nie przekroczył 87stC to do wymiany idzie termostat... jeśli chłodnica jest zimna to pora zajrzeć do czujnika lub wskaźnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga