[80 b4 1.9TDI 1Z] Wyciek ropy i to spory.
[80 b4 1.9TDI 1Z] Wyciek ropy i to spory.
Witam mam wielki problem zaczęło się ze stałem na postoju i troszkę kopcił to się przepaliło auto na 3 biegu i było ok.
Ale od pewnego czasu kiedy miałem temat związany z nastawnikiem zaczęły się problemy.
Auto przy wyprzedzaniu po redukcji na chwilę przerwało a potem wyrwało jak rakieta.
Mi się zdaje ze to na chwilę egr blokował do 4tysięcy obrotów jak w innym autach chyba że ten tego nie ma.
Ale już jest wszystko ok może chwilowe niedomaganie.
A dzisiaj przyjechałem do domu i mówię a tak zajrzę i patrzę na na pokrywie silnika ropa i to nie mało no i zdjąłem obudowę i patrzę poprzecierałem wszystko odpaliłem auto i patrzę znowu lekko gdzieś kapie. Przetarłem odpaliłem na 3min i znowu mokro było.
Oto zdjęcia gdzie cieknie mniej więcej tam pod tym bardziej jest nie doszedłem aparatem.
Pozaznaczałem strzałkami mniej więcej gdzie to jest.
I jeszcze jedno przy nastawniku z góry jest taka kropeczka czerwona z wgnieceniem kiedyś tam mi się ropa zbierała taka mała. A teraz już się tam nie zbiera.
I pytanko jeszcze małe wąż od chłodnicy ten najgrubszy ten wyżej na drugim końcu nie tym od chłodnicy tak spuchł lekko wymienić go??
Proszę o pomoc tyle ile kto da rady może coś dokręcić tylko wystarczy.
PS: Sprawdziłem też przewody od ropy i wszystko pięknie sucho tam na dole coś nie trybi.
Z góry dzięki za pomoc.
Ale od pewnego czasu kiedy miałem temat związany z nastawnikiem zaczęły się problemy.
Auto przy wyprzedzaniu po redukcji na chwilę przerwało a potem wyrwało jak rakieta.
Mi się zdaje ze to na chwilę egr blokował do 4tysięcy obrotów jak w innym autach chyba że ten tego nie ma.
Ale już jest wszystko ok może chwilowe niedomaganie.
A dzisiaj przyjechałem do domu i mówię a tak zajrzę i patrzę na na pokrywie silnika ropa i to nie mało no i zdjąłem obudowę i patrzę poprzecierałem wszystko odpaliłem auto i patrzę znowu lekko gdzieś kapie. Przetarłem odpaliłem na 3min i znowu mokro było.
Oto zdjęcia gdzie cieknie mniej więcej tam pod tym bardziej jest nie doszedłem aparatem.
Pozaznaczałem strzałkami mniej więcej gdzie to jest.
I jeszcze jedno przy nastawniku z góry jest taka kropeczka czerwona z wgnieceniem kiedyś tam mi się ropa zbierała taka mała. A teraz już się tam nie zbiera.
I pytanko jeszcze małe wąż od chłodnicy ten najgrubszy ten wyżej na drugim końcu nie tym od chłodnicy tak spuchł lekko wymienić go??
Proszę o pomoc tyle ile kto da rady może coś dokręcić tylko wystarczy.
PS: Sprawdziłem też przewody od ropy i wszystko pięknie sucho tam na dole coś nie trybi.
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Oring na głowicy do wymiany ,albo oringi na n108,albo jedno i drugie .Normalna wymiana wymaga wyciągnięcia pompy i zrzucenia nastawnika ,choć co niektórzy maltretując oring i rozciągając go ,wymieniają bez wyciagania pompy ,przekładając od strony przewodów ciśnieniowych ,ja nie polecam bo można napytać sobie biedy,popuszczając za dużo głowicę ...MichalxQ7 pisze:Oto zdjęcia gdzie cieknie mniej więcej tam pod tym bardziej jest nie doszedłem aparatem.
dobrym sposobem na sprawdzenie gdzie cieknie jest umycie wszystkiego np płynem do czyszczenia hamulców....wysusza dokładnie ...potem widać dokładnie miejsca gdzie są nieszczelności...wiem ! bo jestem właśnie na etapie uszczelniania pompy,dzisiaj wymieniałem usczelki pod nastawnikiem....i w ten sposób sprawdzałem czy jest ok....
święta racja u mnie było to samo,ale jeden z klubowiczów załatwił sprawę.MUNIOR pisze:Oring na głowicy do wymiany ,albo oringi na n108,albo jedno i drugie
I teraz mam suchutko <ok>
Możesz jeszcze zobaczyć czy czasem gdzieś spod nastawnika nie cieknie po ściance,a potem spływa w dół (w to miejsce które zaznaczyłeś)
No jest na głowicy albo ten n108 nie wime co to ale biorę sie za to od środy
[ Dodano: 2011-11-22, 18:36 ]
Jutro jadę zrobić bo to pompa górna jest jakiś tam korek itp.
A mechanik mi pierdzielił ze moje auto na złom się nadaje bo nastawnik do mojego kosztuje 1500zł coś tam chrzanił i robota 200 mówił ze by je wywalił albo naprawił za 2tyś kitował nie??
[ Dodano: 2011-11-22, 18:36 ]
Jutro jadę zrobić bo to pompa górna jest jakiś tam korek itp.
A mechanik mi pierdzielił ze moje auto na złom się nadaje bo nastawnik do mojego kosztuje 1500zł coś tam chrzanił i robota 200 mówił ze by je wywalił albo naprawił za 2tyś kitował nie??
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No :mrgreen: i auto nie do poznaniaaxell pisze:Kupujesz sprawny nastawnik indukcyjny, obudowę filtra powietrza i przepływomierz pierburg, sterownik silnika, wszystkie te graty powinieneś skompletować za ok. 700 pln +-.
Szukasz kogoś kto ci to poskłada i masz problem z bani.
W twoich okolicach to endriu210 się tym zajmuje <ok>
wiecie co byłem dzisiaj u mechanika odkręciliśmy tą górną cześć pokrywę nad nastawnikiem i uszczelkę przetarł dał silikonu specjalnego i gites.
Ale to kapie coś z dołu.
Mam pytanie Co to jest ta uszczelka n108 i n73 czy n75 nie wiem jak wy to tam mówicie.
Auto nie straciło na mocy a te graty co mówisz to ja je postaram się załatwić i znajomy za 100 mi zrobi:)
[ Dodano: 2011-11-23, 20:15 ]
Ps: jescze jedno jak to wymienię to wszystko to co z autem bedzie lepiej się wkręcało na obroty czy jak??
[ Dodano: 2011-11-23, 20:19 ]
PS: jeszcze jedno a to podłączenie i schemat to jest na forum.
I jak wygląda sterownik silnika gdzie on tam jest w moim aucie??
Ale to kapie coś z dołu.
Mam pytanie Co to jest ta uszczelka n108 i n73 czy n75 nie wiem jak wy to tam mówicie.
Auto nie straciło na mocy a te graty co mówisz to ja je postaram się załatwić i znajomy za 100 mi zrobi:)
[ Dodano: 2011-11-23, 20:15 ]
Ps: jescze jedno jak to wymienię to wszystko to co z autem bedzie lepiej się wkręcało na obroty czy jak??
[ Dodano: 2011-11-23, 20:19 ]
PS: jeszcze jedno a to podłączenie i schemat to jest na forum.
I jak wygląda sterownik silnika gdzie on tam jest w moim aucie??
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
:shock: :shock: :shock:MichalxQ7 pisze:dał silikonu specjalnego i gites.
Dzisiaj był u mnie chłopak, który też miał uszczelki na "specjalnym silikonie". To, co ujrzałem w środku pompy spowodowało, że musiałem sobie usiąść. Silikon pod wpływem długotrwałego działania ON stał się niczym rzadka galareta i wszędzie go było pełno w środku pompy.
Gratuluję pomysłu, szczególnie że dwie uszczelki pod nastawnik to koszt 20-30zł za komplet.