Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] brak ogrzewania. o co chodzi?

ODPOWIEDZ
Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

[80 B4 ABT] brak ogrzewania. o co chodzi?

Post autor: Maniek1993 » 24 lis 2011, 18:37

audi z LPG. termostat jest moim zdaniem uszkodzony, ale ma postoju nawet przy 90 stopniach po właczeniu nawiewu na cieple to tylko chwile leci ciepłe powietrze... potem zimne. patzac na silnik od przodu lewy przewód jest zasilajacy i on jest cieply drugi duzo chlodniejszy. po odkreceni obu przewodów i dmuchnieciu przez zasilający wylecialo okolo 100 ml płynu... tylko... . a przy odłaczonym tylko wezu powrotnym i na chodzacym silniku płynu lecialo mało. na max obrotach było wiecej ale bez szału. co mam robic? co jet uszkodzone? prosze o odpowiedz

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 24 lis 2011, 18:52

Sam sobie już chyba odpowiedziałeś.
Masz pewnie przytkaną nagrzewnice spróbuj ją przepłukać

piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

Post autor: piotrek233 » 24 lis 2011, 20:38

słuchaj maniek bo powtarzał nie bede :mrgreen: masz zapchana nagrzewnice tez tak miałem :-x zciagnij oba weze od nagrzewnicy,podepnij pod 1i 2 kruciec weze ogrodowe trak po kawałku najlepiej dłuzsze. kup ocet zagotuj go i wlej przez kruciec wlotowy do nagrzewnicy. zostaw to na 2-3 godz. potem wez weza i podepnij pod kruciec wlotowy nagrzewnicy i na fula wode pusc zobaczysz jaki syf bedzie leciał <ok> potem pod kruciec wylotowy i płukaj tak na przemian. kilka razy <ok> podepnij puzniej weze i dolej płynu i odpowietrz układ. ogrzewanie na ciepłe i dmuchawa na fula. powiem ci tak moja andzia tak ziora teraz ogniem ze sie w pale nie miesci :oops: <lol>

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 24 lis 2011, 20:41

dysponuje wezem ogrodowym :-) wystarczy? pod które wejscie podłaczyć? bo niektórzy twierdza ze pod powrotny zeby takie płukanie odbywało sie w przeciwnym kierunku. jak po calym juz czyszczeniu dobrze odpowietrzyc uklad a szczególnie nagrzewnice?

piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

Post autor: piotrek233 » 24 lis 2011, 20:46

pod jedno i drugie i tak kilka razy na przemian., i płukaj tak w jedna strone chociaz ze 2-3 minuty ;-) a co do odpowietrzenia to powinienes miec odpowietrznik na wezu wlotowym do nagrzewnicy. a jeszcze jedno weż sobie dobrze okryj folia kopułke układu zapłonowego <ok> tak profilaktycznie

[ Dodano: 2011-11-24, 21:00 ]
i jak cos zdziałasz to napisz jakie efekty <ok>

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 24 lis 2011, 21:01

ne zauwazyłem odpowierznika :-( . chyba go brak. i co tarza??? podczas plukania bede odprowadzal caly ten syf poza samochód innym wezem :-)

piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

Post autor: piotrek233 » 24 lis 2011, 21:10

to jak juz załozysz weze po wszystkiemu to tego wylotowego przy nagrzewnicy nie skrecaj tylko poczekaj az pojawi sie płyn i wtedy go założysz tylko uwarzaj bo płyn moze byc goracy. i bedzie git :-D

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 24 lis 2011, 21:11

piotrek233 pisze:słuchaj maniek bo powtarzał nie bede :mrgreen: masz zapchana nagrzewnice tez tak miałem :-x zciagnij oba weze od nagrzewnicy,podepnij pod 1i 2 kruciec weze ogrodowe trak po kawałku najlepiej dłuzsze. kup ocet zagotuj go i wlej przez kruciec wlotowy do nagrzewnicy. zostaw to na 2-3 godz. potem wez weza i podepnij pod kruciec wlotowy nagrzewnicy i na fula wode pusc zobaczysz jaki syf bedzie leciał <ok> potem pod kruciec wylotowy i płukaj tak na przemian. kilka razy <ok> podepnij puzniej weze i dolej płynu i odpowietrz układ. ogrzewanie na ciepłe i dmuchawa na fula. powiem ci tak moja andzia tak ziora teraz ogniem ze sie w pale nie miesci :oops: <lol>
tak zrobie i o efektach napisze. ale jeszcze sprawa odpowitrzania to nie mam odpowietrrznika

piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

Post autor: piotrek233 » 24 lis 2011, 21:24

tak jak ci pisałem poczekaj az z nagrzewnicy z krucca wylotowego pojawi sie płyn i wtedy załuz waż i zakrec opaske <piwo>

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 25 lis 2011, 16:49

zrobiłem jak pisałeś... pomogło choc nie do końca bo na postoju przy temp70 i dmuchawie na 4 biegu po jakims czasie czuc spadek temp. powietrza choć nie na 0 tak jak to tyło. przy wyższych obrotach jet ok. ale zakładam ze mołem zrobić bałd jakiś. jeśli wiesz jaki to mozesz powiedziec. z octem czekałem około 2 h. 2 razy na zmiane plukałem. odpowietrzałem tak jak mówiłeś.

[ Dodano: 2011-11-25, 16:50 ]
klikam pomógł

piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

Post autor: piotrek233 » 25 lis 2011, 17:51

układ sam jeszcze sie odpowietrzy. rano zajrzyj do płynu jak go ubedzie to znaczy ze układ sie odpowietrza moze ci tak przez2 dni ubywac płynu. a jeszcze jedno zobacz jaki masz filter kabinowy, bo jak masz zapchany to własnie bedzie ci sie dziac to ze 4 bieg dmuchawy a tu letnie ja tak miałem filter od nowosci i był zapchany :-x a jakie to powietrze leci gorace na mniejszych biegach :?: duzo syfu ci zleciało :?:

[ Dodano: 2011-11-25, 17:58 ]
a i jeszcze dodam ze ja tak samo mam ze ze na postoju leci ciepłe powietrzeale jak tylko dodam gazu troszke to ziora niemiłośiernie :mrgreen: sprawdz filter kabinowy i bedzie git ;-)

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 25 lis 2011, 20:18

ile syfu? nie wiem musiałem właczać wode wiec nie było mnie przy tym. jak wróciłem to troche rdzy leciało. gdzie jest ten filtr kabinowy? :shock: nie mam innych biegów dmuchawy... nie działaja. może na to tez znasz odp

czytałem temet na forum i jeden z klubowiczów napisał jakby zrobic ogrzewanie z silnika do nagrzewnicy z nagrzewnicy do parownika i powrót do silnika :-/ co ty na to?

piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

Post autor: piotrek233 » 25 lis 2011, 22:26

słuchaj zapomniałem o tym mozesz tak zrobic :lol: . ja mam wstawione trójniki z zwężka na reduktor. filter kabinowy masz na podszybiciu tzn podnies mache ina samym dole pod szyba od strony pasazera masz 3 bodajże sruby takie plastikowe na srubokret odkrec i sciagnij plastik pod nim jest filter kabinowy. i jak masz ztym grzaniem grzeje :?:

[ Dodano: 2011-11-25, 22:31 ]
a jak masz zrobione podłaczenie zeby nie było ze z parownika dopiero na nagrzewnice :roll:

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 29 lis 2011, 20:45

grzeje... podczas jady czuc ciepłe powietrze ale bez szału. jak wyłacze nawiew i po jakims czasie włacze to czuć ze gzrzeje a po chwili znów tak sobie. a na jałowym nawet jak jest 70 stopni to leci prawie ze zimne. czyli moe zrobić taki obieg jak wspomniałem? choć to troche prymitywnie wglada... mechanik by sie smiał pewnie...

ja mam tak: waż z silnika trójnik na nagzewnice i parownik, powrót z parownika i nagrzewnicy zchodzi sie znów w trójnik i do silnika

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 29 lis 2011, 21:04

tak ci grzeje bo jest uklad dalej zapowietrzony,wez to zrób dokladnie wtedy bedzie non stop gorąc lecial ,jak nie odpowietrzysz dokladnie to rownie dobrze mozesz jezdzic tak do upadlego i nie odpowietrzy ci sie samo.
jednemu forumowiczowi na warszawie nie jeden mechanik odpowietrzal i nic z tego zwalali wine na nagrzewnice ze zapchana pewnie odpowietrzylem mu tak jak potrzeba i do dnia dzisiejszego jest ok

[ Dodano: 2011-11-29, 21:07 ]
piotrek233 pisze:układ sam jeszcze sie odpowietrzy. rano zajrzyj do płynu jak go ubedzie to znaczy ze układ sie odpowietrza moze ci tak przez2 dni ubywac płynu. a jeszcze jedno zobacz jaki masz filter kabinowy, bo jak masz zapchany to własnie bedzie ci sie dziac to ze 4 bieg dmuchawy a tu letnie ja tak miałem filter od nowosci i był zapchany :-x a jakie to powietrze leci gorace na mniejszych biegach :?: duzo syfu ci zleciało :?:

[ Dodano: 2011-11-25, 17:58 ]
a i jeszcze dodam ze ja tak samo mam ze ze na postoju leci ciepłe powietrzeale jak tylko dodam gazu troszke to ziora niemiłośiernie :mrgreen: sprawdz filter kabinowy i bedzie git ;-)
filtr kabinowy co twoim zdaniem ma do lecacej temperatury? ma wplyw na sile podmuchu powietrza jak zasyfiony filtr to bedzie slabo powietrze lecialo a napewno nie ma nic wspolnego z powietrzem cieplym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl