Mam podobny problem z poduszką tzn kontrolka świeci się a z kompem nie da się połączyć, z innymi funkcjami tak. Jakiś czas temu zdejmowałem kiere i przy okazji zerknołem do ww taśmy, nie stykały 2 kable, akurat nic to nie dało bo z airbag nadal brak komunikacji ale piszę o tym że da się ją naprawić, tylko przy składaniu należy ustalic ilość obrotów i ustawic na połowie (proste koła).
Jutro dostanę się do sterownika i sprawdzę co i jak, od siebie dodam tylko aby styków kości nie sprawdzac próbówką tylko miernikiem bo żarówka to "kabelek" którym można coś wysterowac i dopiero może być kłopot.
Dodam jeszcze taki cytat bo warto i na to zwrócic uwage:
"W sumie to może bezpiecznik się spalił od AIR BAGu, albo jest taka kostka czerwona nad nogami kierowcy i ona powinna być wczepiona w taki biały uchwyt, który jest przymocowany w tej półce, ale od środka. Może tam coś jest nie tak."
Ps. Nie dawajcie żonom swoich aut, jak widac same problemy
[B4]Zapalenie się kontrolki poduszki powietrznej
miałem podobny problem ,kontrolka zaświeciła się w czasie jazdy nie wiadomo z jakiego powodu...komputer pokazał błąd związany z rezystancją,nie pamiętam dokładnie co tam pisało...rozebrałem wszystko i od nowa złożyłem bo niczego tam nie znalazłem...podłączyłem vag skasowałem błąd bo bez tego nawet jeżeli jest wszystko ok to kontrolka nie zgaśnie....
trzeba sprawdzić czy taśma nie jest przerwana w tym celu musisz odkręcić poduszkę jest ona przykręcona dwoma wkrętami po obu stronach kierownicy ..są tam małe otwory....sruby są chyba na klucz gwiazdkowy 5 lub 6 nie pamiętam...trzeba odpiąć czerwoną wtyczkę ,drugi koniec przewodu jest pod osłoną kierownicy z prawej strony po wyjęciu wtyczki przed pomiarem ciągłości obwodu trzeba rozewrzeć piny wtyczki bo nie wiem dlaczego jest tam tam taka sprężynka ,która zwiera je po odłączeniu przewodu...czsami wystarczy odłączyć wtyczki i podłączyc je z powrotem,wykasować błąd i wszystko jest ok...jeżeli tasma jest uszkodzona wymienic na drugą w tym celu należy odkręcić kierownicę taśma jest w takiej okrągłej kasetce....
Cały dzien ale naprawiłem.
Vag wykazuje brak komunikacji - pierwszy krok to dostanie sie do sterownika i sprawdzenie jego kości, u mnie jeden drucik do wtyczki był złamnany, zalutowałem nowy i vag się zaczął komunikowac, następnie błąd "588 Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy - N95", są różne wersje tego błędu np przepięcie do plusa.
Jeśli błędy takie wracają po skasowaniu to najlepiej zacząć od taśmy i przejścia na niej, dla uproszczenia najłatwiej pominąć taśmę i połączyć dwie kostki jakimiś kablami. Do poduszki idą dwa i nie ma zanczenia jak je połączymy, poduszka działa jak opornik.
O ile w błędzie będzie dopisek o przepięciu to należy wypiąć albo przewody klaksonu do taśmy ew jego bezpiecznik, u mnie było przebicie plusa na taśmie stąd ten błąd, taśma nie wykazywała żadnego przebicia pomiędzy żylami na mierniku ale pod napięciem widocznie bylo, w taśmie jest jedna żyła wolna więc ew można ją wykorzystać.
Jeśli nie ma ktoś vaga niech się nie tyka bo błąd trzeba za każdym razem kasowac przed dalszą naprawą.
Vag wykazuje brak komunikacji - pierwszy krok to dostanie sie do sterownika i sprawdzenie jego kości, u mnie jeden drucik do wtyczki był złamnany, zalutowałem nowy i vag się zaczął komunikowac, następnie błąd "588 Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy - N95", są różne wersje tego błędu np przepięcie do plusa.
Jeśli błędy takie wracają po skasowaniu to najlepiej zacząć od taśmy i przejścia na niej, dla uproszczenia najłatwiej pominąć taśmę i połączyć dwie kostki jakimiś kablami. Do poduszki idą dwa i nie ma zanczenia jak je połączymy, poduszka działa jak opornik.
O ile w błędzie będzie dopisek o przepięciu to należy wypiąć albo przewody klaksonu do taśmy ew jego bezpiecznik, u mnie było przebicie plusa na taśmie stąd ten błąd, taśma nie wykazywała żadnego przebicia pomiędzy żylami na mierniku ale pod napięciem widocznie bylo, w taśmie jest jedna żyła wolna więc ew można ją wykorzystać.
Jeśli nie ma ktoś vaga niech się nie tyka bo błąd trzeba za każdym razem kasowac przed dalszą naprawą.