Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Tarcze wiercone i nacinane

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
spider911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:56

Post autor: spider911 » 27 lis 2011, 01:59

więcej osób odradza te tarcze więc poszukam czegoś lepszego, albo może byście coś polecili?

dzięki za opinie

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 27 lis 2011, 08:12

Ja osobiście jeżdżę na Mikodzie + klocki TRW + płyn ATE i jestem zadowolony. Jest to taka tania i w miarę dobra alternatywa "sportowych" hamulców. Jak w przyszłości zmienię tarczę na 321mm to już wylądują tarcze Zimmermanna to już wyższa półka. Wracając do Mikody to tylko seria GT, bo zwykłe jednolite tarcze to kupa.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 27 lis 2011, 09:20

!StaSiu pisze:Wracając do Mikody to tylko seria GT, bo zwykłe jednolite tarcze to kupa.
Przeciez wersja GT to taka sama tarcza jak standardowa z Mikody tylko jest podfrezowana i nawiercona ale sklad chemiczny materialu jest ten sam ... takze to zadna kupa. Zaloze sie ze 'zwykla tarcza z Mikody + 2 tloczkowe zaciski' zjada kazdy pseudo sportowy zestaw 'wiercone tarcze + trwardsze klocki'.

Pozatym uwazalbym ze stwierdzeniem ze tylko tarcze ATE, itd. Mozna kupic bardzo dobre tarcze w polskiej firmie ktora dostarcza OEM dla Fiata, auto hamuje, nic nie bije, nie krzywi sie, a placisz polowe tego co za 'markowe' zestawy ... ktore i tak nie wiesz gdzie sa robione bo firmy motoryzacyjne tak tna koszta ze szkoda gadac. Wiem bo pracuje 7 lat w automotive.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 lis 2011, 10:32

Nie mowie, że wszystkie tarcze sa złe, w fiatach sie to sprawdza bo jest tarczka a nie tarcza. Wiem poprostu, że sa zwroty. Nie wydaje mi sie ze ATE i nic wiecej, bo sa na rynku inne dobre firmy. Mowie tylko poraz kolejny ze wiercona i nacinana tarcza to kupa. Gładka jest okej jak najbardziej.

Awatar użytkownika
spider911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:56

Post autor: spider911 » 27 lis 2011, 22:55

monkahead pisze:Mozna kupic bardzo dobre tarcze w polskiej firmie
jakiej? podaj jakieś linki allegro jak to wygląda i co polecasz?

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 28 lis 2011, 08:26

kolego ja latam na tych tarczach już drugi rok i wszystko ok,zakładaj śmiało ,jak pojedziesz w góry to się przekonasz że nawiercane i nacinane szybciej się chłodzą , a wiadomo że w naszych OOOO są hamulce ZIMNE. <ok>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 lis 2011, 18:21

Z fizycznego punktu widzenia wychodzi ze jest wrecz odwrotnie, bo im wiesza powierzchnia litej tarczy tym wieksza pojemnosc cieplna i wieksza powierzchnia do wypromieniowywania energi cieplnej.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 lis 2011, 19:52

spider911, http://www.sklep.martec.pl/

Ja placilem:

- tarcza hamulcowa przod 56PLN (fi280mm)
- klocki przod 45PLN
- tarcza hamulcowa tyl 47PLN
- klocki tyl 33PLN

Wszystko firmy Steinhof, http://www.steinhof.pl/ produkcja Polska.

Awatar użytkownika
taxidriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 08 mar 2007, 03:33
Lokalizacja: LDZ/Gdansk

Post autor: taxidriver » 29 lis 2011, 04:16

Spider,

najbardziej sprawdzony zestaw jaki mogę Ci polecić to tarcze Zimmerman (u mnie nawiercane) plus klocki Ferodo. Koszt tych gadżetów to około 500 zł za tarcze i 280 zł za klocki. W zamian za tą cenę masz gwarancję jakości i pewność przy jakimkolwiek hamowaniu (nagłe, awaryjne, z jakichkolwiek prędkości). W następny etap po nich to zmiana rozmiaru tarcz i przewody w oplocie ale to już inny temat..;)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 29 lis 2011, 09:12

taxidriver pisze:Spider,

najbardziej sprawdzony zestaw jaki mogę Ci polecić to tarcze Zimmerman (u mnie nawiercane) plus klocki Ferodo. Koszt tych gadżetów to około 500 zł za tarcze i 280 zł za klocki. W zamian za tą cenę masz gwarancję jakości i pewność przy jakimkolwiek hamowaniu (nagłe, awaryjne, z jakichkolwiek prędkości). W następny etap po nich to zmiana rozmiaru tarcz i przewody w oplocie ale to już inny temat..;)
Potwierdzam! ja na wierconych Zimmermannach + klocki ATE zrobiłem 80kkm i polecam je całkowicie, jesli ktoś oczywiście może pozwolic sobie na ten nie mały wydatek. Teraz ze wzgledów finansowych zmieniłem na tarcze ATE i tez jest ok.

Awatar użytkownika
LoveShakerz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 26 maja 2011, 20:57

Post autor: LoveShakerz » 29 lut 2012, 21:24

Sam miałem zamiar kupić nawiercane tarcze ale po tym co przeczytałem myślę że raczej nie ma sensu ;x

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl