Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ng] Odpowietrzenie wtrysku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

[ng] Odpowietrzenie wtrysku

Post autor: subratri » 28 lis 2011, 17:18

Szkodam, ze po edycji postu skryp nie wrzyca temat na górę. muszę przez to pisać nowy. Nie lubie śmiecić ale nie ma wyjścia.
odczas przekładki rozdzielacza, (i wielu innych dziwnych czynności) wylalo mi sie paliwo w niego. Samochód zaczął mi zapalać na gazie, okazało się że był przestawiony rozrząd.W między czasie jednakl rozkopałem cały silnik w poszukiwaniu szkodnika.
Teraz pali na gazie jednak nie pali na benznie. Po powrocie do starej przepływki i całej reszty, silnik jak by wyrazał chęć odpalenia, jednak to są liche wyrażenia. Zauważłem, że kruciec od wtrysku rozruchowego wypałnia się natychmiast paliwem, jednak ze od wtrysków głównych nie. Podniosłem więc tależ i zgodnie z wszelką logiką powinno zacząć lecieć paliwo. ponieważ membrany sa otwierane siłą nacisku paliwa które ma wylecieć, jedynym słsznym (jak sądze, choć już wogóle nie wierze w swoją wiedzę) powodem może być powietrze w komorach rozdzielacza. Czy jest jakiś sposób żeby je wypuścić nie niszcząc membran? muszę zaznaczyć, ze przed przekładką leciało paliwo po podniesieniu talerza.
Pompy podmieniłem już 3 więc naprawdę ciężko mi uwierzyć w zaniskie ciśnienie, tym bardziej, że na zimnym powinno lecieć chyba cokolwiek, chociaż już nie wiem.


Więc pytanie co może byc powodem i jak usunąc problem.

dzięki

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 29 lis 2011, 17:52

Prawda
Ciężko znaleźć mechanika, który się zna na wtrysku mechanicznym a jeszcze takiego co by się podjął ustawienia. Trzeba na to poświęcić kilkanaście godzin a nawet dni i nikt na to nie pójdzie, bo woli podpiąć kompa który mu pokaże usterkę, wymienić część uszkodzoną i trzepać kasę. Spece z forum mają już dość pisania ciągle tego samego w koło, zwłaszcza że nie da się zdiagnozować przyczyn na odległość.
Rada
Więcej szukać czytać i samemu dojść do sedna (chociaż widzę że kolega się stara)
Opisy działania szkoda tylko że nie po naszemu ale warto zerknąć:
http://www.youtube.com/results?search_q ... .11.3l16l0
http://iamdiagnost.narod.ru/KE_jetronic ... nical.html
Przykłady z rodzimego forum warte poczytania.
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... &start=120
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#605166
https://audi80.pl/b4-20-ace-ocena-po ... t47597.htm
Sugestie
Pompa musi być do danego modelu i powinna dawać ponad 6 bar ciśnienia.
Przeponowy regulator ciśnienia. Ciśnienie utrzymywane przez regulator wynosi od 5,3 do 6,4 bara w zależności od wersji silnika.
Żeby wtryski się otworzyły to w zależności modelu od 3,5 do 4,5 bar inaczej paliwo nie poleci. Natomiast wtrysk rozruchowy to zwykły elektromagnes i otwiera się po podaniu napięcia w czasie od 1s do 10s na podstawie informacji z czujnika temperatury płynu.
Ps.
Podaj na PW maila to ci podeślę podręcznik "Poradnik serwisowy: budowa i działanie układu wtryskowego KE-Jetronik".

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 29 lis 2011, 21:56

pi...el@gmail.com.

pompy juz wymienilem 3. ta sama pompa jest w fordach i w mercedesie.
Znowu pojawia sie problem z tym cisnieniem bo inoformacji jest sprzecznych tona, ale rozumiem ze to z tego serwisowego do ktorego znajduje same linki a pliku nigdzie nie ma. Regulator cisnienia tez byl podmieniony.
nie na nowy ale zawsze. Dziwne to wszystko bo glowna przyczyna staniecia okazal sie przestawiony rorzad a po powrocie do starych gratow auto nie startuje.
nie wiem czy sie nie osmiesze teraz ale sam jestem mechanikiem dosc obficie wyksztalconym, jednak jakos w trakcie edukacji ominalem te konstrukcje ktore juz wtedy byly przestarzale, Teraz się mści lenistwo.
Nie jest to kwestia starania się, bo już dawno oddal bym auto w lepsze ręce gdybym mial taką mozliwość , straciłem już tyle czasu (a co za tym idzie kasy) ze jakoś zwalczył bym w sobie nabytą niechęć do mechaników.
musze jednak przyznać, że pierwszy raz jestem w puncie z którego nie widzę wyjścia.
jak jz dajemy linkami to znalazłem doskonałego chomika. Co prawda po hiszpańsku ale te kilka słów to chyba każdy pojmie. http://chomikuj.pl/tomekr23/Motoryzacja ... E+Jetronic
Za nowa pompę chcą mnie skasować 400 CHF więc będę się bronił przed jej kupnem tak długo jak mogę. Tym bardziej, że za pomą napewno jest duże cisnienie. Przed regulatorem raczej też. nie wiem jakie jest na samym rozdzielaczu ale jesli ma być przynajmniej 5 bar jak mówisz a nie jeden jak mowi książka to moje obserwacje sa słuszne i mam za niskie ciśnienie. Pytanie teraz dlaczego.
niestety nie ma nigdzie przekroju naszego rozdzielacza i nie wiem jak on jest dokadnie zbudowany.
Tak czy inaczej czekam na ten pliczek. Ja dotarłem jedynie do dokumentacji bosha ale nie serwisowej.
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2011, 22:44 przez subratri, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 29 lis 2011, 22:29

Poszło.

W chomiku jest to samo co w moim pierwszym linku na Youtube.
Musisz kolego podpiąć manometr i sprawdzić te ciśnienia dopiero wtedy będzie jasne.
Są filmiki w necie jak to zrobić. Powodzenia.
Czy w NG filtr paliwa jest z tlumikiem?
Taki filtr byłby zapewne drogi i teoretycznie odwrotne jego zamontowanie mogło by zakłócić przepływ paliwa.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2011, 17:14 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 29 lis 2011, 22:50

ok, wyglada ciekawie, dzieki wielkie. Chyba uda sie zrozumiec budow bez niszczenia dawcy. Mam nadzieję, że to pomoże w rozkminieniu, gdzie lezy zagadka

[ Dodano: 2011-11-29, 23:34 ]
no i po lektorze pobierznej pojawia sie nowy podejrzany. Czy w NG filtr paliwa jest z tlumikiem?
Jest to jedna z rzeczy ktore pjawily sie nowe wiec może mi skubany bruzdzi. Starego już chyba nie mam, żeby go rozkopać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl