[B4 2.0 ABT LPG] Samoczynne dodawanie gazu
- Slawoaudi88
- Forum Audi 80
- Posty: 157
- Rejestracja: 01 sie 2009, 22:13
- Lokalizacja: Czechowice Dziedzice
Miałem tak samo w Uwaga fiacie UNO 1.4 ies :mrgreen: Tam jest ten sam identyczny układ - monowtrysk
W uno problem był taki że syf z odmy dostawał się do układu zasilania w zbyt dużych ilościach. Wywaliłem gumowy przewód, umyłem wszytko w benie i było ok. Od tamtego czasu zawsze po zdjęciu obudowy filtra powierza miałem układ dolotowy czyściutki a poprzednio było pełno zapieczonego syfu.
Tam są jest czujnik położenia przepustnicy i czujnik temp zasysanego powietrza. Podawały złe sygnały do kompa.
W uno problem był taki że syf z odmy dostawał się do układu zasilania w zbyt dużych ilościach. Wywaliłem gumowy przewód, umyłem wszytko w benie i było ok. Od tamtego czasu zawsze po zdjęciu obudowy filtra powierza miałem układ dolotowy czyściutki a poprzednio było pełno zapieczonego syfu.
Tam są jest czujnik położenia przepustnicy i czujnik temp zasysanego powietrza. Podawały złe sygnały do kompa.
miałem tak samo w golfie 3 1,8 90km monowtrysk , nic z tym nie robiłem bo był przejściowym autem, ale to chyba blokował się jakiś dopływ powietrza na pracy z zamkniętą przepustnicą (pewnie krokowiec albo coś zasyfione) i zaciągało gaz Przepustnicę miałem mechaniczną tzn. z jednej strony siła od nogi a z drugiej od sprężyny wiec jakby ją samochód sam otwierał?
zacząłbym od rozebrania i wyczyszczenia przepustnicy (robią to normalnie w warsztatach) a jak nie pomoże to wymiana krokowca , ale nie sprawdzałem tego więc to tak teoretycznie,
PS: tylko którędy zaciągany miałby być gaz? przez zamkniętą przepustnicę?
zacząłbym od rozebrania i wyczyszczenia przepustnicy (robią to normalnie w warsztatach) a jak nie pomoże to wymiana krokowca , ale nie sprawdzałem tego więc to tak teoretycznie,
PS: tylko którędy zaciągany miałby być gaz? przez zamkniętą przepustnicę?
własnie???Rychu82 pisze:PS: tylko którędy zaciągany miałby być gaz? przez zamkniętą przepustnicę?
Krokowca bym sobie odpuścił ewentualnie wybudować i zostawić podwieszony na przewodach.
U mnie tak się działo na gazie i na benzynce. Jestem przekonany ze fałszywe sygnały szły z czujnika zasysanego powietrza lub z potencjometrów położenia przepustnicy. Mam jeszcze w domu cały taki układ z wtryskiem itp
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lut 2011, 20:24
- Lokalizacja: Wieluń
Przetestowane i dziala <ok>LeeOne pisze:Rozwiązanie dla Mono-motronic (wersja z krokowcem 6 pin) wyciągnąć pin nr 2 z wtyczki krokowca i po problemie. ECU może wywalać błąd - nie przejmować się tym.
Wystarczy zaklejic blaszke (pin) w krokowcu aby nie bylo przejscia sygnalu za pomoca tasmy izolacyjnej (ja uzylem powertape) <ok>