Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG] Problemy z: odpalanie, moc, obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

[B4 NG] Problemy z: odpalanie, moc, obroty

Post autor: mgruszecki » 29 lis 2011, 09:32

Witam szanownych,

Prosilbym o porade. Auto przywiozlem na lawecie, przed zakupem stalo 2 lata. Pol roku poprzedni wlasciciel jezdzil nia na LPG ktore zostalo przeze mnie deaktywowane (nawet nie wiem jak chodzilo na gazie bo nie dzialalo wsumie) ;). Cale zycie jezdzilem i jezdze TDI'kami ktore znam na wylot ale z tym mam problem stad tez kilka pytan i prosba o sugestie ;)

Opisze po kolei:
1. Odpalanie - na zimnym pali od kopa, na cieplym wogole. Wyczytalem o czujniku temp ktory znajduje sie na wezu od gory, sciagnalem wtyczke - auto odpala na cieplym, moze nie na dotyk ale odpala. Mysle kupie czujnik, kupilem i dalej to samo :/ Na wpietej wtycznce na cieplo nie pali, na zdjetej pali.

2. Obroty - jak odpali, czy zimny czy cieply to obroty sa w granicach 1600-1800 i kuleje, nie chodzi ladnie tak jak powinien.

3. 4z5 garow - Kupilem nowe swiece, podczas wymiany zauwazylem, ze swieca na 5 cylindrze (ostatni patrzac stojac przed autem) jest "zarabana" czyli auto chodzi na 4 gary. Mam juz miernik cisnienia, bede to zaraz sprawdzal w jakiej kondycji jest opstatni cylinder.

4. Nie ma mocy. Na postoju wciskajac pedal gazu do konca silnik wkreca sie pieknie, szybko, ryczy rasowo - a podczas jazdy poprostu nie ma mocy, ciezko rozpedzic.

Teraz co sprawdzilem/wymienilem: Wymienilem swiece na Bosch, palec, kopulke, ustawilem zaplon. Sprawdzilem kolejnosc kabli (zgodnie z AutoData) zeby wykluczyc zle ulozenie/kolejnosc i ich sprawnosc. Na odpalonym silniku profilaktycznie popuszczalem delikatnie wezyki paliwowe od wtrysku, wszystkie daja paliwo, przy popuszczeniu kazdego silnik przygasa.

Chyba tyle ile moglem zrobic bez zadnej wiedzy w tym temacie :)

Milo by bylo cos wykminic przed zima, znim cabrio zapadnie w sen zimowy ;)


EDIT
Jestem po sprawdzeniu i... na ostatnim cyllindrze przy kreceniu nie ma cisnienia :( natomiast na odpalonym silniku, jak sie da ognia to pompuje okolo 11atmosfer. Czyli, ze trzeba sciagnac gore i zobaczyc luzy na zaworach czy to juz po motorze ????

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 02 gru 2011, 14:37

Za długo nie jeździł żeby szukać miejsca awarii po objawach, masz szczęście kolego, szykuje ci się generalne sprawdzenie układu paliwowego - czyli zabawa na całego. Zaczynamy od baku paliwa bo auto jak piszesz długo nie jeździło a jeszcze dłużej na paliwie.

- sprawdź czy nie ma żuru w baku, wody i innych zanieczyszczeń (u mnie czarny muł)
- sprawdź czy pompa paliwa ma odpowiednie ciśnienie ok 6bar
- sprawdź stalowy filtr paliwa który jest przy baku paliwa od strony pasażera za tylnym nadkolem. Jego się nie wymienia tylko czyści.
- sprawdzamy czy po uruchomieniu zapłonu paliwo pojawia się na każdym wężyku przy rozdzielaczu
- jeżeli już jesteś pewien że czyste paliwo dochodzi do rozdzielacza wtrysków zrzucamy kolektor i sprawdzamy czy wtryski są dobrze zamocowane a listwa podtrzymująca wtryski nie jest pogięta (po strzale gazu może nawet wydrzeć wtryski)
- jeżeli wszystko gra to i tak musisz zrzucić głowicę. Jak się za dużo jeździ na gazie to ostatni cylinder i zawory na nim mają problemy bo gaz jest suchy i lubią się przytrzeć
- jeżeli tu też wszystko gra to kolejnym punktem do sprawdzenia jest klapa spiętrzająca (umiejscowiona pod tą dużą czarną gumą :)
- powinna chodzić bez zacięcia a talerzyk powinien być idealnie prosty. Najlepiej wymontować całość (rozdzielacz i przepływomierz) i zobaczyć od dołu czy zawias klapy nie jest pęknięty i ocenić wzrokowo czy klapa równo chodzi.
- wychylenie wstępne regulujemy długim imbusem bodajże 6 pomiędzy rozdzielaczem a początkiem gumy. I tu zaczyna się prawdziwa zabawa.

Nie będę tego opisywał bo już kiedyś ktoś to już opisał a link masz TUTAJ pod nazwą Przepływomierz.doc

Największa satysfakcja jest jak sam to ogarniesz bo tak naprawdę brakuję naprawdę dobrych specjalistów od KE-Jetronik'ów. A jak to ogarniesz to staniesz sie jednym z nich.

PS. Ja zastałem swojego w ogóle nie pracującego na paliwie, a na gazie ledwo się turlał. Teraz jest bez gazu i dostał drugie życie.

PS2. Górę musisz zrzucić tak czy siak. Wtedy dopiero wyjdzie co się dzieje bo na czuja to mogę ci powiedzieć że już po silniku albo nie ;) Natomiast NG jest ciężko zarżnąć. Prędzej zarżniesz fałszóstkę.

Po sprawdzeniu tego będziemy lecieć dalej. Wspólnie z kolegami z forum na pewno dasz sobie radę. Dni są już krótkie a wieczory długie. Proponuje założyć internet w garażu :)

Pozdrawiam i miłej zabawy,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl