witam.
ostatnio miałem problem z korektorem siły hamowania. trzeba było wymontować go i w związku z tym wyciekło sporo płynu.zalałem nowy płyn.odpowietrzyłem hamulce zgodnie z zasadami.po przejechaniu kilkuset metrow stwierdziłem że pedał hamulca podczas hamowania zachowuje sie inaczej niż przed wymianą.w pierwszym momencie wciskania pedału hamulce zaczynają lekko hamować następnie gdy wciskam mocniej pedał wyczuwam jakby trochę mniejszy opór pedału i słabnięcie hamowania po czym znów opór się zwiększa i hamuje juz dobrze.tylko że pedał jest już prawie na przed podłogą.przed wymianą tego nie było.czyżby źle odpowietrzyłem układ.jeszcze takie pytanie w jakim położeniu powinien być korektor siły hamowania podczas odpowietrzania?czy trzeba go docisnąć.ja ustawiłem go tak jak był przed naprawą.może to jest powodem że układ hamulcowy nie do końca sie odpowietrzył.dodam że z zaworków leciał już płyn.rurki na zaworki nie nakładałem żeby sprawdzić czy nie ma bąbelków.jeszcze jedno.mam układ ABS być może jego też sie jakoś odpowietrza ale z tego co wyczytałem to chyba nie. czekam na wasze opinie.
pozdrawiam
[AAZ 1,9TD 94 avant] słabe hamulce po wymianie płynu
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
co to znaczy zgodnie z zasadami ??manq pisze:odpowietrzyłem hamulce zgodnie z zasadami
Może jednak jest jeszcze zapowietrzony? Z ABS-em odpowietrza się od koła najbliżej położonego pompy do najdalszego czyli odwrotnie niż w układach troadycyjnych. Jeśli korektor był zamontowany jak poprzedni to nie powinno to mieć wpływu no chyba że był zamknięty i przepuszczał wogóle płynu.
Odwrotnie się odpowietrza przy ABS-ie? Oj, ja zawsze odpowietrzam od najdalszego i się bardzo dobrze odpowietrza, mimo ABS-u. manq, mam dla Ciebie propozycję, żebyś odpowietrzał przy włączonym zapłonie. Ja ostatnio odpowietrzałem w moim B3 w pośpiechu i nie włożyłem kluczyka do stacyjki, dopiero po 3 odpowietrzaniu stwierdziłem że coś mnie w kieszeni uwiera. Był to kluczyk, doznałem olśnienia. Pierwsze odpowietrzenie na włączonym zapłonie, było OK, odpowietrzyłem jeszcze raz dla pewności i jeżdżę.
zgodnie z zasadami tj.koło tylne prawe,tylne lewe,przednie prawe przednie lewe.nie wiedziałem,że z ABS jest odwrotna zasada.być może to jest przyczyną,że dalej gdzieś jest powietrze w układzie. odnośnie odpowietrzania na włączonym zapłonie-nie wiem co da włączenie zapłonu przecież pompa nie pracuje?dopiero jak się uruchomi silnik.ma to jakiś sens?korektor chyba nie był zamknięty.trochę ciekł z jednego cylinderka.więc go rozebrałem (gdzieś na forum piszą,że jest nie rozbieralny-bzdura), wymieniłem uszczelkę, nasmarowałem specjalnym smarem do tłoczków i jest ok.jutro spróbuje odpowietrzyć tą "odwrotną zasadą". może jeszcze macie jakieś sugestie w tej sprawie?kokolino1 pisze:co to znaczy zgodnie z zasadami ??manq pisze:odpowietrzyłem hamulce zgodnie z zasadami
Może jednak jest jeszcze zapowietrzony? Z ABS-em odpowietrza się od koła najbliżej położonego pompy do najdalszego czyli odwrotnie niż w układach troadycyjnych. Jeśli korektor był zamontowany jak poprzedni to nie powinno to mieć wpływu no chyba że był zamknięty i przepuszczał wogóle płynu.
pozdrawiam
dodam jeszcze, że mam tarcze z przodu i tyłu.
Dużo da włączenie zapłonu. ABS ma na swojej pompie zaworki. Nie włączysz zapłonu, nie odpowietrzysz. Silnika włączać nie musisz. Ja mam w swoim ABS i daje się odpowietrzyć tylko z włączonym zapłonem, jak opisałem wyżej. Szczerze powiem, że ja odpowietrzałem prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód i odpowietrzył się bezproblemowo. Nie słyszałem o odwrotnym odpowietrzaniu układów z ABS-em. Mówię Ci, włóż kluczyk i przekręć w położenie "zapłon". Nie chcesz, to nie, ale się będziesz szarpać bez sensu.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zgadza się elektropompa ABS ma zaworki nie wiem jakiego typu ty masz ABS ale w moim Audi to nic nie da oczywiście zworki sie odezwą ale dopiero jak sie ruszy samochodem i odbywa się odczyt z czujników, a swoja drogą to trochę dziwne bo to co piszesz to jakby nie było włączonego zapłonu albo gorzej zdechłby kompletnie akumulator to by nie można było holować samochodu bo zaworki były by zamknietę i nie byłoby można hamować. Oczywiście mogę się mylić ale ja tylko opisuje to tak jak robiłem w swoim samochodzie i w wielu innych.
Właśnie po to są zaworki Kiedy są zamknięte, układ działa jak zwykły, bez ABS-u. Po włączeniu zapłonu otwierają się zaworki, żeby mógł działać ABS. Wierzę, że mogłeś odpowietrzyć układ bez kluczyka w stacyjce, ale nie przy takiej wymianie płynu, jaką robiłem, tzn. wypompowałem z pompy do końca, a potem zostawiłem żeby się wykapał. Wtedy zapowietrza się także układ ABS. Niestety bez otwarcia zaworków nie da rady go odpowietrzyć. Ciągle masz poduszkę powietrzną w pompie ABS. Potem wkładasz kluczyk, odpowietrzasz i się okazuje, że pompa cholernie dużo tlenu potrafi w sobie zebrać