Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Blokowanie hamulców

ODPOWIEDZ
sprite833
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 2011, 23:23

[B4 1.9TDI 1Z] Blokowanie hamulców

Post autor: sprite833 » 30 lis 2011, 23:26

witam.. mam problem z blokowaniem hamulcow.. autko to B4 1.9 TDI 1Z.. przeczytalem juz chyba wszystkie posty na ten temat i nie znalazlem odpowidzi.. problem polega na tym, ze po wymianie klockow z przodu i zregenerowaniu zaciskow przednich (tloczki, duzy oring, oslona przeciwpylowa i jarzma) oraz po wymianie wszystkich elastycznych przewodow (przod i tyl czyli razem 8szt.) blokuja lekko hamulce.. blokowanie wystepuje niezaleznie od tego czy hamulce sa cieple czy zimne.. oczywiscie dokladnie odpowietrzone.. wyglada to tak jakby plyn po wcisnieciu hamulca nie cofal sie do konca zeby poluznic zaciski ale odkrecalem odpowietrzniki przy wszystkich kolach na puszczonym pedale hamulca i plyn swobodnie wydobywa sie z odpowietrznikow.. sprawdzalem takze tylne zaciski czy nie sa zapieczone i wszytsko ok.. reczny dziala, odbija i nie blokuje.. po wcisnieciu hamulca i puszczeniu kola nie chca sie swobodnie krecic.. wtedy po poluzowaniu odpowietrznika tylnego tyle kola puszczaja.. przednie natomiast niestety nie ale jezeli chodzi o przednie to moze musza sie jeszcze dotrzec klocki moze.. sprawdzalem przy pompie poluzowalem przewody i niestety nie puszcaly tak jak w przypadku poluzowania odpowietrznika.. sprawdzalem rowniez luz jalowy na pedale hamulca i wszytsko ok.. odkrecalem rowniez pompe zeby zobaczyc czy cofa sie do konca i rowniez jest wszytsko ok.. nie mam pojecia co sie moglo stac.. bardzo prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 01 gru 2011, 12:35 przez sprite833, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2011, 07:10

sprite833 pisze: problem polega na tym, ze po wymianie klockow z przodu
u mnie też tak było, ale po jakimś czasie się dotarły i teraz jest <ok>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 gru 2011, 10:00

_powitania
_uwaga

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 01 gru 2011, 18:10

Możesz kolego napisać jakie masz tarcze i jakie klocki kupiłeś

makoś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 lis 2011, 23:45
Lokalizacja: brodnica

Post autor: makoś » 03 gru 2011, 15:52

ja znam podobny przypadek. też się grzeją z przodu hamulce. wymienione tarcze klocki i dobrze odpowietrzone i nadal to samo :-? po przejechaniu kilku kilometrów gorące ... niech ktoś podpowie.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 03 gru 2011, 16:12

Sprawdz stan membrany w serwie może z powodu oparów olejowych spęczniała i nie puszcza dokońca i przytrzymuje tłok pompy .A zwłaszcza przednią sekcje.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 13:17 przez lesli, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 gru 2011, 17:16

makoś pisze:ja znam podobny przypadek. też się grzeją z przodu hamulce. wymienione tarcze klocki i dobrze odpowietrzone i nadal to samo po przejechaniu kilku kilometrów gorące ... niech ktoś podpowie.
sprawdź czy klocki odpuszczają i jeśli koła lekko się kręcą to się tym nie przejmuj u mnie też tak było(nowe tarcze na początku mocno czuć spalenizną). Wystarczy ze 2-3 ostrzejsze hamowania i tarcze będą gorące, w końcu to rozpędzone 1300kg.

makoś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 lis 2011, 23:45
Lokalizacja: brodnica

Post autor: makoś » 04 gru 2011, 13:09

no dzięki , spróbuje waszych porad zobacze czy coś pomoże.

sprite833
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 2011, 23:23

Post autor: sprite833 » 08 gru 2011, 22:16

problem rozwiazany, przod chyba sie jeszcze nie dotarl a jezeli chodzi o tylne to korektor nie odpuszczal, pomogla regulacja... ale doszedl problem jeszcze wiekszy - wpada mi pedal hamulca, na zgaszonym silniku i na zapalonym tez, wymienilem dzisiaj pompe i nic nie pomoglo, wczesniej zregenerowalem tylne zaciski tez, przed chwila odlaczylem tylne hamulce przed korektorem i jest lepiej ale przy lekkim wciskaniu pedalu hamulca tez wpada i to prawie do podlogi. prosze Was o pomoc bo juz nie mam pojecia co sie dzieje. Dodam, ze nie ma zadnych przeciekow i nieszczelnosci i nie ubywa plynu hamulcowego.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 gru 2011, 22:19

sprite833, a poodpowietrzłeś dobrze?

sprite833
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 2011, 23:23

Post autor: sprite833 » 09 gru 2011, 15:20

odpowietrzalem dokladnie 2x, przez kazdy zacisk przelalem ok 300ml plynu...

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 gru 2011, 16:17

Jak sam regenerowałeś tylne zaciski, to może zaczął z nich płyn sikać? U mnie tak było, po prostu regeneracja nic nie dała, a nawet gorzej zrobiła ;/

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 09 gru 2011, 17:34

Ja miałem problem z hamulcami i okazało się, że to nieszczelność korektora siły hamowania. 240zł nówka.

sprite833
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 2011, 23:23

Post autor: sprite833 » 09 gru 2011, 20:30

plyn nie sika, sprawdzona cala instalacja kilka razy, nigdzie nie ma wycieku, plynu nie ubywa, to chyba tak musi byc ze pedal powoli wpada w podloge, takie chyba dzialanie serwa... gdzies tak czytalem.. na nodze podczas hamowania sie tego nie czuje ale cisnienie w ukladzie caly czas proporcjonalnie wzrasta wraz z opadaniem pedalu hamulca mimo tego ze nie naciskamy mocno.. a sprawdzcie czy u Was tez tak jest - na zapalonym silniku podczas lekkiego wciskania hamulca wpadnie gleboko? i na zgaszonym tez zerknijcie tylko ze na zgaszonym jest to ciezko wyczuwalne ale da sie zauwazyc ze powoli wpada.. tylko ze mimo wszytsko dziwne mi sie to wydaje bo sprawdzalem u brata w B3 i hamulec tak nie wpada tylko do pewnego momentu..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl