[80 B4] klimatronik i brak nawiewu na nogi, kody DTC
[80 B4] klimatronik i brak nawiewu na nogi, kody DTC
Witam
Kody Diagnostic Trouble Code (DTC), które pojawiają się na wyświetlaczy mojego klimatronika to:
• 11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
• 13.5 Klapa nogi / odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
• 15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
Problem jaki mam z moim klimatronikiem to brak nawiewu na nogi. Kiedy ustawię nawiew na nogi to powietrze leci górą na szybę przednią. Sytuacja ta miała miejsce ostatniej zimy, później w okresie letnim wszystko działało poprawnie, teraz ponownie nie działa nawiew na nogi. Jakieś pomysły co to może być i jak to naprawić? Będę wdzięczny za wszystkie porady.
Pozdrawiam
Kody Diagnostic Trouble Code (DTC), które pojawiają się na wyświetlaczy mojego klimatronika to:
• 11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
• 13.5 Klapa nogi / odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
• 15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
Problem jaki mam z moim klimatronikiem to brak nawiewu na nogi. Kiedy ustawię nawiew na nogi to powietrze leci górą na szybę przednią. Sytuacja ta miała miejsce ostatniej zimy, później w okresie letnim wszystko działało poprawnie, teraz ponownie nie działa nawiew na nogi. Jakieś pomysły co to może być i jak to naprawić? Będę wdzięczny za wszystkie porady.
Pozdrawiam
Najlepiej rozbierz panel przedni tak żebys widział silniczki i dźwignie klap i wtedy odłącz dźigienki i zacznij ustawiac pokoleji kierunki nawiewu. Dokładnie sie przypatrz czy silniczki wszystkie pracuja i czy bez zacięć. Problem moze tkwić w żle stykajacej kostce, blokującej sie klapie lub silniczek sie skończył
WOJTEK26: masz może jakąś instrukcję jak zabrać sie do rozbierania przedniego panelu, nigdy tego nie robiłem a nie chciałbym czegoś połamać. Ewentualnie jakieś uwagi od czego zacząć i na co zwracać uwagę.WOJTEK26 pisze:Najlepiej rozbierz panel przedni tak żebys widział silniczki i dźwignie klap i wtedy odłącz dźigienki i zacznij ustawiac pokoleji kierunki nawiewu. Dokładnie sie przypatrz czy silniczki wszystkie pracuja i czy bez zacięć. Problem moze tkwić w żle stykajacej kostce, blokującej sie klapie lub silniczek sie skończył
Żeby zobaczyć czy prawidłowo funkcjonuje silniczek od regulacji góra/dół ja bym zaczął od odkręcenia półki nad nogami kierowcy. O wiele mniej roboty a i widok lepszy.
Moim zdaniem na 90 %przyciera się silniczek od regulacji i zębatki wewnątrz lub wytarł sie już po prostu potencjometr. Inna możliwość to zablokowana dźwigienka na przykład wiązką kabli.
Z doświadczenia wiem, że najszybciej pada silniczek od regulacji temperatury, wiec się nie powinieneś martwić bo ta usterka będzie do usunięcia, gdyż nie jest to niesprawność spowodowana wyeksploatowaniem.
Moim zdaniem na 90 %przyciera się silniczek od regulacji i zębatki wewnątrz lub wytarł sie już po prostu potencjometr. Inna możliwość to zablokowana dźwigienka na przykład wiązką kabli.
Z doświadczenia wiem, że najszybciej pada silniczek od regulacji temperatury, wiec się nie powinieneś martwić bo ta usterka będzie do usunięcia, gdyż nie jest to niesprawność spowodowana wyeksploatowaniem.
ponownie klimatronik
Witam
Sam już nie wiem co się dzieje, od jakiegoś miesiąca całkiem się zepsuło
Teraz z kodów Diagnostic Trouble Code (DTC), pojawiają się poniższe:
•08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
• 13.5 Klapa nogi / odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
• 15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
Dla odmiany tym razem działa nawiew na nogi a nie działa na przednią szybę. Dodatkowo cały czas wieje gorącym powietrzem bez różnicy od ustawień. Na klimatroniku wszystkie przyciski działają i na wyświetlaczu zmieniają się wskazania (szkoda że tylko tam).
Na allegro jest osoba, która przeprogramowuje sterowniki, ale nie wiem czy to pomoże
http://allegro.pl/item305819936_naprawa_paneli_klimatyzacji_audi_a4_a6_80_100.html
Czy ktoś korzystał z usług tego allegrowicza?
A może jakieś inne pomysły na temat tego co się zepsuło i jak to naprawić?
Proszę o pomoc. Sam niestety nie mam dużego pojęcia o elektronice, a elektryk u którego byłem powiedział mi 200zł za to ze zabierze się do rozebrania wszystkiego
Sam już nie wiem co się dzieje, od jakiegoś miesiąca całkiem się zepsuło
Teraz z kodów Diagnostic Trouble Code (DTC), pojawiają się poniższe:
•08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
• 13.5 Klapa nogi / odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
• 15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
Dla odmiany tym razem działa nawiew na nogi a nie działa na przednią szybę. Dodatkowo cały czas wieje gorącym powietrzem bez różnicy od ustawień. Na klimatroniku wszystkie przyciski działają i na wyświetlaczu zmieniają się wskazania (szkoda że tylko tam).
Na allegro jest osoba, która przeprogramowuje sterowniki, ale nie wiem czy to pomoże
http://allegro.pl/item305819936_naprawa_paneli_klimatyzacji_audi_a4_a6_80_100.html
Czy ktoś korzystał z usług tego allegrowicza?
A może jakieś inne pomysły na temat tego co się zepsuło i jak to naprawić?
Proszę o pomoc. Sam niestety nie mam dużego pojęcia o elektronice, a elektryk u którego byłem powiedział mi 200zł za to ze zabierze się do rozebrania wszystkiego
Podstawa w Twoim przypadku to posiadać interface i program typu VAG.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym to tak.
1. Sprawdzic w VAG numer kodowania sterownika i go zapamietać.
2. Wykasować błędy w klimatroniku. Jeżeli błędy dadzą się wykasować to zrobić ponowne przekodowanie sterownika a nastepnie zrealizować ustawienia podstawowe.
3. Jeżeli błędy nie dadzą się wykasować to trzeba zrobić test urządzeń wykonawczych klimatronika, który pozwoli Ci sprawdzić m.in. pracę wszystkich silniczków bez rozbierania deski. Po takim teście będzie wszystko jasne.
4. Jeżeli nadal będą nieprawidłowości w działaniu klimatronika pozostaje Ci sprawdzenie płytki sterownika oraz pinów i wtyczek z tyłu panelu sterowania na obecność "zimnych lutów".
Przed zalicytowaniem na tamtej aukcji dopytaj się co będzie zrobione za tą kwotę. Sam wygląd panelu nie świadczy o tym że wewnątrz jest to samo. Podaj mu dokładnie numer swojego sterownika.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym to tak.
1. Sprawdzic w VAG numer kodowania sterownika i go zapamietać.
2. Wykasować błędy w klimatroniku. Jeżeli błędy dadzą się wykasować to zrobić ponowne przekodowanie sterownika a nastepnie zrealizować ustawienia podstawowe.
3. Jeżeli błędy nie dadzą się wykasować to trzeba zrobić test urządzeń wykonawczych klimatronika, który pozwoli Ci sprawdzić m.in. pracę wszystkich silniczków bez rozbierania deski. Po takim teście będzie wszystko jasne.
4. Jeżeli nadal będą nieprawidłowości w działaniu klimatronika pozostaje Ci sprawdzenie płytki sterownika oraz pinów i wtyczek z tyłu panelu sterowania na obecność "zimnych lutów".
Przed zalicytowaniem na tamtej aukcji dopytaj się co będzie zrobione za tą kwotę. Sam wygląd panelu nie świadczy o tym że wewnątrz jest to samo. Podaj mu dokładnie numer swojego sterownika.
Napisałem do sprzedawcy z allegro i opisałem mu dokładnie cały problem, zobaczymy co odpisze. A odnośnie VAG-u to niestety nie posiadam ani nie wiem kto ma w mojej okolicy... czyli pozostaje mi autoryzowany serwis...czarekj pisze:Podstawa w Twoim przypadku to posiadać interface i program typu VAG.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym to tak.
1. Sprawdzic w VAG numer kodowania sterownika i go zapamietać.
2. Wykasować błędy w klimatroniku. Jeżeli błędy dadzą się wykasować to zrobić ponowne przekodowanie sterownika a nastepnie zrealizować ustawienia podstawowe.
3. Jeżeli błędy nie dadzą się wykasować to trzeba zrobić test urządzeń wykonawczych klimatronika, który pozwoli Ci sprawdzić m.in. pracę wszystkich silniczków bez rozbierania deski. Po takim teście będzie wszystko jasne.
4. Jeżeli nadal będą nieprawidłowości w działaniu klimatronika pozostaje Ci sprawdzenie płytki sterownika oraz pinów i wtyczek z tyłu panelu sterowania na obecność "zimnych lutów".
Przed zalicytowaniem na tamtej aukcji dopytaj się co będzie zrobione za tą kwotę. Sam wygląd panelu nie świadczy o tym że wewnątrz jest to samo. Podaj mu dokładnie numer swojego sterownika.
"test urządzeń wykonawczych klimatronika" co przez to rozumiesz?
WOJTEK26: na pewno zgłoszę sie do Ciebie jeżeli okaże się, że programowo nic się nie da zrobić... powiedz mi tylko ile tam jest tych silniczków i jaki jest ich koszt
Dzięki za odpowiedzi, bo już się obawiałem że zostałem sam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 mar 2007, 13:15
- Lokalizacja: sieradz
panel klimatronika
witam panowie mam taki problem z panelem klimatronika 2 tyg temu zalozylem pompe od klimy bo mialem uszkodzana po zalozeniu i nabiciu bylo wszystko oki wszystkie nawiewy dmuchaly po 3 dniach przestalo mi wiac po srodku gdy na panelu naciskam srodek zalacza mi sie klima i wieje mi gora i dol a powinien mi wiac sam srodek po nacisnieciu co to moze byc za przyczyna pomozcie bledy w klimatroniku czy uszkodzony panel