Witam
Z racji chęci zrobienia ciemnych lamp przednich powstało kilka pytań i fakt który wyklucza funkcjonowanie świateł drogowych (długich), co w moim przypadku utrudniło by jazdę gdyż najczęściej poruszam się wieczorami i na trasach, z racji tego wymagana jest przebudowa na bixenon a zarazem konieczność gdyż odbłyśniki już mówią nie damy rady
Pytanie polega na wyborze soczewek bixenonowych, a wiec co wstawić w miejsce ori soczewek, nie ukrywam ze chcę aby lampa pozostała wizualnie w ori kształcie.
Podejrzewam ze soczewki bixenonowe są o większej średnicy, wiec zapewne modyfikacji podlegał by otwór na soczewkę, oraz oczywistym jest część mocująca soczewkę do reszty lampy.
Pytanie jeszcze o podłączenie przesłony, czy jest wymagany jakiś układ obniżający natężenie prądu w celu nieprzegrzewania się cewki przesłony, czy zwykłe doprowadzenie zasilania panującego w aucie.
Jeśli zaś gdzieś jest poruszony temat przerobienia soczewki na bixenon to proszę link, gdyż nie trafiłem na taka modyfikacje jedynie gęsto poruszono modyfikacje lamp zespolonych na bixenon (budowa od podstaw)
Dzieki za wszelaka pomoc.
Tomasz
[All] Rezanie lamp soczewkowych na bixenon
[All] Rezanie lamp soczewkowych na bixenon
Ostatnio zmieniony 25 lis 2011, 15:49 przez Tomasz_T, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do przeslony jest to uwarunkowane budowa soczewki.
Jedne soczewki wystarczy tylko podlaczyc mase i plus z drogowych na przelsone i nic wiecej, wszystko bedzie dzialac prawidlowo (przeslony na elektromagnesie)
Sa tez soczewki, ktore maja przeslone sterowana silniczkami, i wtedy jest potrzebny osobny uklad scalony, ktory ogranicza prad w skrajnych polozeniach. Bez tego ukladu, po przelaczeniu na dlugie, mechanicznie przeslona bedzie otwarta i zblokowana w tej pozycji, zas silnik niczym nie sterowany, bedzie mial caly czas podawane napiecie, az w koncu sie upali,
Co do wyboru soczewek nie pomoge, gdyz jeszcze nie robilem lamp ori soczewek, jakbys wrzucil foto soczewek moze bym pomogl.
Pzdr
Jedne soczewki wystarczy tylko podlaczyc mase i plus z drogowych na przelsone i nic wiecej, wszystko bedzie dzialac prawidlowo (przeslony na elektromagnesie)
Sa tez soczewki, ktore maja przeslone sterowana silniczkami, i wtedy jest potrzebny osobny uklad scalony, ktory ogranicza prad w skrajnych polozeniach. Bez tego ukladu, po przelaczeniu na dlugie, mechanicznie przeslona bedzie otwarta i zblokowana w tej pozycji, zas silnik niczym nie sterowany, bedzie mial caly czas podawane napiecie, az w koncu sie upali,
Co do wyboru soczewek nie pomoge, gdyz jeszcze nie robilem lamp ori soczewek, jakbys wrzucil foto soczewek moze bym pomogl.
Pzdr
foto soczewek rozumiem samej soczewki wymontowanej z lampy ? jeśli o to chodzi to narazie odpada gdyż muszę dorwać coś z lamp żeby tymczasowo wsadzić do jazdy wtedy lampy rozbiore swoje
edit: 30.11.2011
średnica przybliżona soczewki to 70-75 mm długość około 150-165 mm kwestia mocowania to już pikuś rozmiary mierzone w przybliżeniu na lampie
edit: 30.11.2011
średnica przybliżona soczewki to 70-75 mm długość około 150-165 mm kwestia mocowania to już pikuś rozmiary mierzone w przybliżeniu na lampie