[B4 TDI 1Z]Nierówno pracuje przez pierwsze 5-8s.
[B4 TDI 1Z]Nierówno pracuje przez pierwsze 5-8s.
Witam
Panowie pytanko.
Czy po odpaleniu na zimnym silniku 0c silnik jakby 5-8s nie równo pracuje czuc takie delikatne jakby przepuszczanie na garach ale po tym czasie wszystko jest ok.
To normalne?
Tez tak macie w zetorach?
Czy to objaw czegoś?a może już wymyślam sobie sam. <mikolaj>
Panowie pytanko.
Czy po odpaleniu na zimnym silniku 0c silnik jakby 5-8s nie równo pracuje czuc takie delikatne jakby przepuszczanie na garach ale po tym czasie wszystko jest ok.
To normalne?
Tez tak macie w zetorach?
Czy to objaw czegoś?a może już wymyślam sobie sam. <mikolaj>
Przyznam się, że u siebie mam prawie identyczną sytuację. Odpala natychmiast po przekręceniu kluczyka, zaraz chwilę potem zaczyna troszkę nierówno chodzić przez kilka sekund na wolnych obrotach, potem już równo, ale jak dodam gazu na 1300obr/min to jeszcze przez kilkanaście sekund też troszeczkę nierówno jest a potem jest już Ok. Dymek szaro-niebieski oczywiście puszcza gdy nierówno chodzi. Świece mam OK, kąt wtrysku, wtryskiwacze i pompa także OK.
Tak, że w moim jak i w twoim przypadku podejrzewam jeszcze taką sytuację, że może być zbyt wysokie ciśnienie oleju spowodowane zacinającym się zaworkiem upustowym przy pompie olejowej. Nadmierne ciśnienie oleju może spowodować podparcie zaworów przez popychacze hydrauliczne i utratę szczelności cylindra. Gdy olej się rozgrzewa staje się bardziej płynny, ciśnienie spada i problem znika.
Oczywiście są to tylko spekulacje, ale może prawdziwe. Przydałoby się po prostu sprawdzić ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku.
Tak, że w moim jak i w twoim przypadku podejrzewam jeszcze taką sytuację, że może być zbyt wysokie ciśnienie oleju spowodowane zacinającym się zaworkiem upustowym przy pompie olejowej. Nadmierne ciśnienie oleju może spowodować podparcie zaworów przez popychacze hydrauliczne i utratę szczelności cylindra. Gdy olej się rozgrzewa staje się bardziej płynny, ciśnienie spada i problem znika.
Oczywiście są to tylko spekulacje, ale może prawdziwe. Przydałoby się po prostu sprawdzić ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku.
Re: [B4 TDI 1Z]Nierówno pracuje przez pierwsze 5-8s.
Mi po odpalaniu gdy było chłodno mocno dymił i chodził jak traktor - wymiana 3 spalonych świec żarowych załatwiła sprawę.
Taki przerywanie nie musi być spowodowane ani przez świece ani wtryski. Sprawdzałem jedno i drugie u siebie i się nie przejmuje. U mnie takie nie chodzenie trwa z 3-4 sekundy i tylko gdy silnik jest zimny i na zewnatrz jest ujemna temperatura.
Winne może być wiele rzeczy: świece, wtryski, zawór nie dokładnie domykający, mniejsza kompresja na którymś cylindrze, pompa może nie równo dawać. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę że pompa reguluje dawke na podstawie odczytu z czujnika położenia wału itp, itd.
Winne może być wiele rzeczy: świece, wtryski, zawór nie dokładnie domykający, mniejsza kompresja na którymś cylindrze, pompa może nie równo dawać. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę że pompa reguluje dawke na podstawie odczytu z czujnika położenia wału itp, itd.
W wolnej chwili sprawdziłem u siebie to ciśnienie oleju na zimnym silniku wynosi 5 bar na biegu jałowym, potem się zmniejsza. Jak przegazuję do 2000 obr/min to osiąga 6 bar i spada do 5,5 tak więc widać, że w tym momencie zawór ograniczający ciśnienie się otwiera. Jak silnik cieplejszy to ciśnienie mniejsze. Tak więc raczej jest w porządku.
Zmierzyłem też ciśnienie sprężania na zimnym silniku i wyszło zaskakująco dobrze: 32, 29, 31, 30 bar. Tak więc już nie wiem do końca dlaczego ta nierównomierna praca zaraz po odpaleniu. Na razie nie wnikam w szczegóły dopóki nie ma większych problemów.
Zmierzyłem też ciśnienie sprężania na zimnym silniku i wyszło zaskakująco dobrze: 32, 29, 31, 30 bar. Tak więc już nie wiem do końca dlaczego ta nierównomierna praca zaraz po odpaleniu. Na razie nie wnikam w szczegóły dopóki nie ma większych problemów.