no na działającym silniku albo przekręconej stacyjce sytuacja się odwracała z tym napięciem na wtrysku. znalazłem gdzieś na elektrodzie identyczny przypadek jak mój i na 9 pinie w kompie chłopak miał 3,5V zamiast 12V i to była przyczyna wiec zaraz kończę kawę przebieram sie w ciuchy robocze i lecę do garażu rezać tego kompa stamtąd. Mam nadzieje że to będzie taki sam problem ^^ Napisze wieczorem jakie rezultaty
[ Dodano: 2011-12-07, 23:31 ]
tak tak, wiem że męczę was, dużo pisze, zadaje pytania nawet i głupie ale kurcze chce ten samochód doprowadzić do dobrego stanu no i będę was męczył
a wiec : obrotomierz skąd bierze wskazania ? bo znalazłem jakiś opis modułu zapłonowego który opisywał że pin numer 7 podaje impulsy na sterownik i na obrotomierz. a obrotomierz mi działa wiec jeśli nie podaje impulsów na obrotomierz to jest opcja że mam ten moduł zrypany bo jak silnik działa to coś tam z tego modułu słychać takie jakieś dziwne brzęczenie czy coś w tym stylu. pin numer 7 sprawdzałem przy sterowniku przejście na mierniku jest, próbowałem nawet podać prosto od kompa kabelkiem te impulsy co ewentualnie powinny być na wtrysk ale zero reakcji... tyle że nie wiem czy podawałem z dobrego pinu bo nawet nie wiem który to ma być, ale podawałem z tego samego jakiego koloru jest kabelek idący do wtrysku i przy leciutkim przytykaniu do plusa aku coś tam iskrzyło. ale nie jestem pewny że tam były impulsy. w tym poście co znalazłem w necie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#6993376 wyszło że na przekręconym kluczyku powinienem miec 12 v na 4, 7 i 9 pinie a jest chyba tylko na 4 i na 4 tez jest przy nie przekręconym kluczyku, próbowałem podawać na te dwa piny i pojedynczo 12v ale to też nic nie zmieniało. jutro będę miał diodę led pod 12 v i sprawdzę te impulsy na pewno i poszukam czy jest na pewno przejście na kablu od wtrysku do kompa. jeśli wszędzie sa przejścia to został albo ten moduł albo komp. czujnik halla myślę że jest dobry no bo samochód normalnie elegancko na lpg chodzi. to mnie już dobija

<buu> <buu> <buu>
a i nie mogłem wyjąć komputera tam jest taki biały plastik do trzymania tej osłony dolnej i nie mogłem go zdjąć a komp jak sie wysuwał to wychodził z jakimś czarnym plastikiem którego nie mogłem odłączyć... jak to zrobić ?
[ Dodano: 2011-12-08, 22:24 ]
i kolejny edit

nie udało mi się doprowadzić do naprawy wtrysku ale, na jakieś 90 procent myślę że wina lezy w module zapłonowym gdyż nie wychodzą z niego żadne sygnały na komputer, a jedynie na cewkę. i podczas zabawy z podkładaniem tych właśnie impulsów pod złącza komputera o kolorach odpowiadających za wtrysk lub tych samych które wychodzą z modułu przestał mi działać obrotomierz, świeci się ciągle lampka checka i pompa paliwa działa non stop po przekręceniu stacyjki a powinna pyknąć dwa razy :-x postaram sie załatwić sobie drugi moduł i przetestować, i mam nadzieje że to pomoże :] a z tym obrotomierzem, chceckiem i pompą paliwa może wie ktoś co zrobić ?
[ Dodano: 2012-01-04, 23:43 ]
wymieniłem moduł wrócił obrotomierz ale wtrysk dalej nic. lecz teraz wiem że mam także padniętego kompa a do tego raczej nie od tego silnika bo do PM podają dolny numer komputera 443 907 403 i ktoś na forum górny miał 0 280 000 711 za to u mnie był taki : dolny numer 855 907 403 a górny 0 280 000 718 według jakiejś tam mądrej strony to podobno komputer od audi 100 .... i teraz zastanawiam się jeszcze który z tych numerów jest ważniejszy czy ten dolny czy górny :?: bo jak dolny będzie łatwiej bo więcej jest takich kompów ale z innym numerem górnym ehhh ale to pogmatwane
