[B3 1.8 PM] brak impulsów na wtrysk
[B3 1.8 PM] brak impulsów na wtrysk
A wiec tak : przestał mi działać wtrysk benzyny prawdopodobnie po tym jak przetarł się kabel odcinający wtrysk podczas pracy na gazie i zwierał się z masą iskrząc... Teraz na lpg silnik chodzi dobrze natomiast na benzynie ani rusz, dlatego myślę że żaden czujnik halla nie jest zepsuty bo iskra jest obroty pokazuje. Na pinie 2 i 3 wtyczki od wtrysku mam bodajże stałe napięcie, kiedy do pina 2 podam plus uruchamia się wtryskiwacz lub gdy podam minus do pina 3 też się uruchamia. Pin 3 jest zmasowany natomiast pin ma lekkie przebicie ale nie duże być może chodzi tu o komputer bo wnioskuje że to on daje impulsy do wtryskiwacza. kiedy ten kabelek się przetarł i zwierał do masy chyba trochę się zagrzał i przetopił bo izolacja na nim jest popękana i dlatego teraz się zastanawiam czy będę musiał pruć instalacje i wymieniać ten kabel i czy to będzie przyczyną czy może to jest komputer czy coś innego. Tak wiec wtrysk działa paliwo dostaje ale brakuje mu jak by tych impulsów i teraz pytanie co ma dać mu impuls do działania ? chce to jak najszybciej naprawić bo trochę uciążliwe jest to że kiepsko mi samochód pali na gazie a już szczególnie nie bardzo zaraz po zgaszeniu i muszę maskę podnosić i pryskać paliwo na wtrysk żeby odpalić proszę pomóżcie bo nie znalazłem takiego tematu a jak były jakieś podobne to nie było w nich odpowiedzi. ahaaa w 1 i 4 pinie od wtrysku jest jakieś 6 v a w tym 2i 3 jak już pisałem 12 i to stałe czy pracuje czy jest tylko przekręcona stacyjka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie mógł z masą iskrzyć bo impuls sterujący wtryskiwaczem jest masowy, chyba głównie dlatego że jak się przetrze do masy to nie spalił komputera.MaciejWu pisze:przetarł się kabel odcinający wtrysk podczas pracy na gazie i zwierał się z masą iskrząc...
A na tym 2 i 3 pinie masz 12V względem masy czy względem siebie? Sprawdzałeś na podłączonej wtyczce? Bo jak tak to będziesz miał 12V na obu pinach.
12v na podłączonej i 12 v miedzy plusem z aku a pinem 2 i 12v miedzy masą a pinem 3 . wiec jeśli nic się nie stało z kompem to czemu to nie działa ? tak jak mówię, stopiona jest izolacja od kabelka z pinu 2 ale i tak ten prąd tam pokazuje wiec jeśli były by jakieś impulsy to powinno działać. ja mam odcięcie wtrysków takim razie chyba kablem plusowym nie minusowym by wychodziło bo dosłownie iskrzyło z tego kabla przetartego o masę pojazdu. chciałem wywołać kody błyskowe, mam checka na desce działającego wiec powinien być tam ten przekaźnik z miejscem na bezpiecznik ale miejsca tego tam nie ma wiec jeśli by ktoś wiedział to proszę o jakąś podpowiedz co połączyć na stykach przekaźnika żeby te kody uruchomić może to nam coś powie , bo wtyczek pod kierownicą nie mam... i teraz pytanie w takim razie co odpowiada za te impulsy wychodzące z kompa :idea:
[ Dodano: 2011-12-06, 21:16 ]
dodatkowe informacje: w pinie 2 tym którym płynie u mnie plus i jest odłączenie wtrysku na nie odpalonym silniku ale właczonym zapłonie jest masa a gdy silnik pracuje to płynie plus 12v. w pinie 3 płynie u mnie masa i jest tam ciągle. gdy pin 2 zewrzemy na pracującym silniku czasem krokowemu coś sie dzieje i wzrastają obroty i jak by sie zacinał... dodatkowo paliwo na pewno płynie bo nawet słychać na regulatorze który też rozebrałem i nic tam nie było. już nie wiem co mam z tym zrobić. może to jednak komputer padł ? czy komputer z passata b4 z silnikiem 1,8 ABS też monowtrysk chyba nawet taki sam podejdzie do mojej audi ? bo bym go jutro przerzucił i jak by zagadało to bym wiedział że musze kupić drugiego kompa. w ogóle gdzie w audi jest komp? pod tylnym siedzeniem ? bo w passacie wydaje mi się że właśnie tam chyba. chłopaki pomocy, tracę czas na zabawy z tym a mam dużo roboty i chce jeszcze przed śniegami przy audi trochę porobić
[ Dodano: 2011-12-06, 21:16 ]
dodatkowe informacje: w pinie 2 tym którym płynie u mnie plus i jest odłączenie wtrysku na nie odpalonym silniku ale właczonym zapłonie jest masa a gdy silnik pracuje to płynie plus 12v. w pinie 3 płynie u mnie masa i jest tam ciągle. gdy pin 2 zewrzemy na pracującym silniku czasem krokowemu coś sie dzieje i wzrastają obroty i jak by sie zacinał... dodatkowo paliwo na pewno płynie bo nawet słychać na regulatorze który też rozebrałem i nic tam nie było. już nie wiem co mam z tym zrobić. może to jednak komputer padł ? czy komputer z passata b4 z silnikiem 1,8 ABS też monowtrysk chyba nawet taki sam podejdzie do mojej audi ? bo bym go jutro przerzucił i jak by zagadało to bym wiedział że musze kupić drugiego kompa. w ogóle gdzie w audi jest komp? pod tylnym siedzeniem ? bo w passacie wydaje mi się że właśnie tam chyba. chłopaki pomocy, tracę czas na zabawy z tym a mam dużo roboty i chce jeszcze przed śniegami przy audi trochę porobić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdziłem na schemacie. Właśnie na tym pinie powinien być plus z przekaźnika pompy paliwa w czasie gdy silnik pracuje a ty pewnie sprawdzałeś na wyłączonym silniku i tam był minus skoro sprawdzałeś względem plusa na akumulatorze.MaciejWu pisze:12 v miedzy plusem z aku a pinem 2
Co do komputera to trzeba sprawdzić czy ma taki sam numer. W Audi masz go przy ścianie grodziowej nad nogami pasażera (wewnątrz auta). W Passacie jak dobrze pamiętam to jest na podszybiu.
no na działającym silniku albo przekręconej stacyjce sytuacja się odwracała z tym napięciem na wtrysku. znalazłem gdzieś na elektrodzie identyczny przypadek jak mój i na 9 pinie w kompie chłopak miał 3,5V zamiast 12V i to była przyczyna wiec zaraz kończę kawę przebieram sie w ciuchy robocze i lecę do garażu rezać tego kompa stamtąd. Mam nadzieje że to będzie taki sam problem ^^ Napisze wieczorem jakie rezultaty
[ Dodano: 2011-12-07, 23:31 ]
tak tak, wiem że męczę was, dużo pisze, zadaje pytania nawet i głupie ale kurcze chce ten samochód doprowadzić do dobrego stanu no i będę was męczył
a wiec : obrotomierz skąd bierze wskazania ? bo znalazłem jakiś opis modułu zapłonowego który opisywał że pin numer 7 podaje impulsy na sterownik i na obrotomierz. a obrotomierz mi działa wiec jeśli nie podaje impulsów na obrotomierz to jest opcja że mam ten moduł zrypany bo jak silnik działa to coś tam z tego modułu słychać takie jakieś dziwne brzęczenie czy coś w tym stylu. pin numer 7 sprawdzałem przy sterowniku przejście na mierniku jest, próbowałem nawet podać prosto od kompa kabelkiem te impulsy co ewentualnie powinny być na wtrysk ale zero reakcji... tyle że nie wiem czy podawałem z dobrego pinu bo nawet nie wiem który to ma być, ale podawałem z tego samego jakiego koloru jest kabelek idący do wtrysku i przy leciutkim przytykaniu do plusa aku coś tam iskrzyło. ale nie jestem pewny że tam były impulsy. w tym poście co znalazłem w necie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#6993376 wyszło że na przekręconym kluczyku powinienem miec 12 v na 4, 7 i 9 pinie a jest chyba tylko na 4 i na 4 tez jest przy nie przekręconym kluczyku, próbowałem podawać na te dwa piny i pojedynczo 12v ale to też nic nie zmieniało. jutro będę miał diodę led pod 12 v i sprawdzę te impulsy na pewno i poszukam czy jest na pewno przejście na kablu od wtrysku do kompa. jeśli wszędzie sa przejścia to został albo ten moduł albo komp. czujnik halla myślę że jest dobry no bo samochód normalnie elegancko na lpg chodzi. to mnie już dobija <buu> <buu> <buu>
a i nie mogłem wyjąć komputera tam jest taki biały plastik do trzymania tej osłony dolnej i nie mogłem go zdjąć a komp jak sie wysuwał to wychodził z jakimś czarnym plastikiem którego nie mogłem odłączyć... jak to zrobić ?
[ Dodano: 2011-12-08, 22:24 ]
i kolejny edit nie udało mi się doprowadzić do naprawy wtrysku ale, na jakieś 90 procent myślę że wina lezy w module zapłonowym gdyż nie wychodzą z niego żadne sygnały na komputer, a jedynie na cewkę. i podczas zabawy z podkładaniem tych właśnie impulsów pod złącza komputera o kolorach odpowiadających za wtrysk lub tych samych które wychodzą z modułu przestał mi działać obrotomierz, świeci się ciągle lampka checka i pompa paliwa działa non stop po przekręceniu stacyjki a powinna pyknąć dwa razy :-x postaram sie załatwić sobie drugi moduł i przetestować, i mam nadzieje że to pomoże :] a z tym obrotomierzem, chceckiem i pompą paliwa może wie ktoś co zrobić ?
[ Dodano: 2012-01-04, 23:43 ]
wymieniłem moduł wrócił obrotomierz ale wtrysk dalej nic. lecz teraz wiem że mam także padniętego kompa a do tego raczej nie od tego silnika bo do PM podają dolny numer komputera 443 907 403 i ktoś na forum górny miał 0 280 000 711 za to u mnie był taki : dolny numer 855 907 403 a górny 0 280 000 718 według jakiejś tam mądrej strony to podobno komputer od audi 100 .... i teraz zastanawiam się jeszcze który z tych numerów jest ważniejszy czy ten dolny czy górny :?: bo jak dolny będzie łatwiej bo więcej jest takich kompów ale z innym numerem górnym ehhh ale to pogmatwane
[ Dodano: 2011-12-07, 23:31 ]
tak tak, wiem że męczę was, dużo pisze, zadaje pytania nawet i głupie ale kurcze chce ten samochód doprowadzić do dobrego stanu no i będę was męczył
a wiec : obrotomierz skąd bierze wskazania ? bo znalazłem jakiś opis modułu zapłonowego który opisywał że pin numer 7 podaje impulsy na sterownik i na obrotomierz. a obrotomierz mi działa wiec jeśli nie podaje impulsów na obrotomierz to jest opcja że mam ten moduł zrypany bo jak silnik działa to coś tam z tego modułu słychać takie jakieś dziwne brzęczenie czy coś w tym stylu. pin numer 7 sprawdzałem przy sterowniku przejście na mierniku jest, próbowałem nawet podać prosto od kompa kabelkiem te impulsy co ewentualnie powinny być na wtrysk ale zero reakcji... tyle że nie wiem czy podawałem z dobrego pinu bo nawet nie wiem który to ma być, ale podawałem z tego samego jakiego koloru jest kabelek idący do wtrysku i przy leciutkim przytykaniu do plusa aku coś tam iskrzyło. ale nie jestem pewny że tam były impulsy. w tym poście co znalazłem w necie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#6993376 wyszło że na przekręconym kluczyku powinienem miec 12 v na 4, 7 i 9 pinie a jest chyba tylko na 4 i na 4 tez jest przy nie przekręconym kluczyku, próbowałem podawać na te dwa piny i pojedynczo 12v ale to też nic nie zmieniało. jutro będę miał diodę led pod 12 v i sprawdzę te impulsy na pewno i poszukam czy jest na pewno przejście na kablu od wtrysku do kompa. jeśli wszędzie sa przejścia to został albo ten moduł albo komp. czujnik halla myślę że jest dobry no bo samochód normalnie elegancko na lpg chodzi. to mnie już dobija <buu> <buu> <buu>
a i nie mogłem wyjąć komputera tam jest taki biały plastik do trzymania tej osłony dolnej i nie mogłem go zdjąć a komp jak sie wysuwał to wychodził z jakimś czarnym plastikiem którego nie mogłem odłączyć... jak to zrobić ?
[ Dodano: 2011-12-08, 22:24 ]
i kolejny edit nie udało mi się doprowadzić do naprawy wtrysku ale, na jakieś 90 procent myślę że wina lezy w module zapłonowym gdyż nie wychodzą z niego żadne sygnały na komputer, a jedynie na cewkę. i podczas zabawy z podkładaniem tych właśnie impulsów pod złącza komputera o kolorach odpowiadających za wtrysk lub tych samych które wychodzą z modułu przestał mi działać obrotomierz, świeci się ciągle lampka checka i pompa paliwa działa non stop po przekręceniu stacyjki a powinna pyknąć dwa razy :-x postaram sie załatwić sobie drugi moduł i przetestować, i mam nadzieje że to pomoże :] a z tym obrotomierzem, chceckiem i pompą paliwa może wie ktoś co zrobić ?
[ Dodano: 2012-01-04, 23:43 ]
wymieniłem moduł wrócił obrotomierz ale wtrysk dalej nic. lecz teraz wiem że mam także padniętego kompa a do tego raczej nie od tego silnika bo do PM podają dolny numer komputera 443 907 403 i ktoś na forum górny miał 0 280 000 711 za to u mnie był taki : dolny numer 855 907 403 a górny 0 280 000 718 według jakiejś tam mądrej strony to podobno komputer od audi 100 .... i teraz zastanawiam się jeszcze który z tych numerów jest ważniejszy czy ten dolny czy górny :?: bo jak dolny będzie łatwiej bo więcej jest takich kompów ale z innym numerem górnym ehhh ale to pogmatwane