Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] duże spalanie i unoszenie pedału gazu.

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 19 lis 2011, 11:23

Piter008 pisze:odpowiednio ustawiłem tzw. aktuator i teraz pali mi 12 l gazu po mieście przy ciężkiej nodze.
I wypalone zawory po roku, a jak z dynamiką? ciężko wkręca się pewnie jak musisz mu deptać.
Ten silnik niestety jest ciężki do zestrojenia ze względu na swoją pojemność, rzadko udaję osiągnąć optymalną mieszankę w całym zakresie. Dobrym ale droższym rozwiązaniem jest fullgrupa na 1 lub 2 wtryskach.

albert_aa

Post autor: albert_aa » 06 gru 2011, 23:38

Ponawiam temat, A ktoś może wie jakie wartości powinna wskazywać sonda lambda gdy podłącze do niej voltomierz? Chodzi mi o cały zakres pracy silnika na LPg (audi b4 abt)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 06 gru 2011, 23:48

Powinna oscylować od ok 0,2V do ok 0,8V. Ale miernikiem cyfrowym z tym możesz mieć problem, bo sonda oscyluje dość szybko.

albert_aa

Post autor: albert_aa » 07 gru 2011, 00:13

A jeżeli mam ustawione mniej więcej na 0.12? Na wolnych obrotach jakie jest najlepsze ustawienie i tak samo na wyższych?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 07 gru 2011, 00:44

Jak stoi na 0,12 V to masz albo walniętą sondę, albo za ubogą mieszankę. Co do obrotów to sonda nie zmienia zakresu oscylacji, jedynie częstotliwość oscylacji się zwiększa w miarę wzrostu obrotów.

albert_aa

Post autor: albert_aa » 07 gru 2011, 09:49

Nie stoi, bo zmienia się, ale mam tak ustawione aby mnniej wiecej w tych granicach była, wobec tego wychodzi że mam zbyt uboga mieszankę... Czyli ustawić mniej więcej na ile aby była odpowiednia mieszanka?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 07 gru 2011, 12:37

Tak jak pisałem sonda musi oscylować, najlepiej w jak największym zakresie. Te 0,2 - 0,8 V będzie dobrze.

albert_aa

Post autor: albert_aa » 07 gru 2011, 17:28

n wysokich obrotach zmienia sie na większą wartość bo zwieksza sie dawka gazu lub jezeli instalacja jest skręcona, zmniejsza się wartość, także żeby palił mało da śie to prawie wyrównać i nie wiem jakie jest najlpepsze bo miedzy 0.8 a 0.2 to chyba duża róznica, tak samo pewnie w spalaniu

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 07 gru 2011, 18:58

Sonda ma oscylować miedzy napięciami 0,2 - 0,8 V (około) mniej więcej 1 raz na sekundę. Czyli raz pokazuje 0,2 V za sekundę 0,8 V i tak w kółko. Stan w którym sonda nie oscyluje jest stanem nieprawidłowym. Oczywiście piszę o benzynie i instalacji LPG II generacji. Bo w instalacji I generacji sonda nie ma żadnego wpływu na gaz.

Sorry teraz doczytałem że masz I generację, w takim razie celuj gdzieś tak na 0,45-0,5V
Ale raczej polecam regulacje u gazownika na analizatorze w takim przypadku.

Tu masz o ustawianiu I generacji. klik

albert_aa

Post autor: albert_aa » 07 gru 2011, 22:50

U gazownika byłem to palił mi 14 litry, teraz po swojej regulacji zmniejszyło mi się, jeszcze nie wiem dokładnie o ile ale zawsze to coś. Bardzo ciekawy artykuł, Z tego co zrozumiałem oszczedna jazda jest gdy sonda oscyluje około 1 ale nie wiem czy to jest to samo co na voltomierzu, a jezeli jest 0.85 to bogata mieszanka.... czyli jak ustawie na 0.60 to jeszcze bogatsza? Juz mi sie to troszkę pomieszało...

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 07 gru 2011, 23:32

To nie to samo;-) Współczynnik lambda = 1 oznacza prawidłową, najlepszą dla silnika mieszankę paliwa z powietrzem. Jest ona równa mniej więcej wskazaniom sondy w granicach 0,5 V. Nie skręcaj na oko śruby od gazu żeby uzyskać mniejsze spalanie bo możesz ustawić za ubogą mieszankę i wypalisz gniazda zaworowe. Jeżeli ustawiasz gaz tak że sonda zamiast 0,85 V pokaże 0,60 V to znaczy że zubażasz mieszankę. Celuj w ok. 0,5 V.

Wskazanie sondy w voltach: im mniej tym bardziej ubogo im więcej tym bardziej bogato.
Współczynnik lambda: im więcej tym bardziej ubogo, im mniej tym bardziej bogato.

Poszukaj po internecie cała wiedza na ten temat tam jest;-)
PS jeśli pali ci 14 L LPG po mieście na krótszych odcinkach to uznałbym to za normalne.

albert_aa

Post autor: albert_aa » 07 gru 2011, 23:49

To teraz rozumiem juz o co chodzi, teraz mam zbyt ubogą mieszankę jeśli tak, Podłączę voltomierz podczas jazdy i sprawdze jak to wygląda, Tzn odcinki mniej wiecej 40 km w jedną i w drugą oraz prędkość około 80 km to raczej za dużo, bart ma taką samą audi i spala mu około 10 l LPG przy takiej jeździe. Dzięki za pomoc, o efektach dam znać.
pozdr

Witam, ponawiam temat, mam pytanie dlaczego moje audi tak kopci na biało? Kłeby dymu nawet na wolnych obrotach. Brata audi o wiele mniej kopci, normalnie. Ustawiałem i mała dawkę gazu i duża a dalej tak samo kopci

[ Dodano: 2012-01-30, 18:38 ]
LeeOne pisze:
albert_aa pisze:Aha i jeszcze jedno jezeli jade przy wyzszych lub nawet na niskich oedał gazu mi się podnosi i opada a silnik tak samo lekko przyspieszy i zwolni (na biegu jak puszcze gaz)
Wyciągnij pin nr 2 z wtyczki, którą wpina się do nastawnika przepustnicy (krokowca) i po problemie.


Dzięki kolego po odcięciu pinu problem znikł pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl