Witam klubowiczów. Mam kilka problemów. Mianowicie: Zdjęcie przedstawia temp. jaką osiągnąłem i wentylatory ani drgną! Stary, oryginalny czujnik padł ale w porze letniej przy takiej temp wentylatory cachały, teraz du*p kupiłem w sklepie czujnik zamontowałem i kilkakrotnie zbiłem ciśnienie ( zrobiłem tak jak przeczytałem na forum), na początku wentylator załączył sie równo na 90 stopni potem wentylatory załączyły się gdy wskaźnik mija 90 i tak jest do tej pory. Co jest nie tak?? Zły czujnik? Czy z taką temp moja Niunia sie zagotuje?
Następne pytanie. Czytałem wiele o spalaniu i już mam mętlik w głowie. Zalałem 22 L PB na stacji Lotos zrobiłem 91 km i tyle zostało (zdjęcie)
Dodam że nie robie dużych tras max 30 km dziennie po mieście, a mieszkam w niewielkim miasteczku o płynnym ruchu Nie mam komputera i nie wiem ile mi pali ale wnioskuje ze jakieś hmmmm 16L/100?? w okresie letnim lałem 10 L i robiłem 125-140 km ( w zależności od nogi ) A w czwartek 1.12.2011 jak zalałem 22L to zaledwie 91 Km i zaraz patrzeć jak znow musze lać. Co sie stało ze nagle Audi zrobiło sie takie PALIWO CHŁONNE??? Co sie stało co sie zepsuło?? Proszę o rady bo nie wyrobie na PB
[80 B4 2.0 ABK 115 KM] Problem ze spalaniem i z temp.
Re: [80 B4 2.0 ABK 115 KM] Problem ze spalaniem i z temp.
sam czujnik załącza go w tej temperaturze a nie innej taka natura czujnikow nie orginalnychsh@rki pisze:Witam klubowiczów. Mam kilka problemów. Mianowicie: Zdjęcie przedstawia temp. jaką osiągnąłem i wentylatory ani drgną! Stary, oryginalny czujnik padł ale w porze letniej przy takiej temp wentylatory cachały, teraz du*p kupiłem w sklepie czujnik zamontowałem i kilkakrotnie zbiłem ciśnienie ( zrobiłem tak jak przeczytałem na forum), na początku wentylator załączył sie równo na 90 stopni potem wentylatory załączyły się gdy wskaźnik mija 90 i tak jest do tej pory. Co jest nie tak?? Zły czujnik? Czy z taką temp moja Niunia sie zagotuje?
[url=http://img710.imageshack.us/img710/821/zdjcie133r.th.jpg]Obrazek[/URL]
Następne pytanie. Czytałem wiele o spalaniu i już mam mętlik w głowie. Zalałem 22 L PB na stacji Lotos zrobiłem 91 km i tyle zostało (zdjęcie)
[url=http://img193.imageshack.us/img193/2808/zdjcie132m.th.jpg]Obrazek[/URL]
Dodam że nie robie dużych tras max 30 km dziennie po mieście, a mieszkam w niewielkim miasteczku o płynnym ruchu Nie mam komputera i nie wiem ile mi pali ale wnioskuje ze jakieś hmmmm 16L/100?? w okresie letnim lałem 10 L i robiłem 125-140 km ( w zależności od nogi ) A w czwartek 1.12.2011 jak zalałem 22L to zaledwie 91 Km i zaraz patrzeć jak znow musze lać. Co sie stało ze nagle Audi zrobiło sie takie PALIWO CHŁONNE??? Co sie stało co sie zepsuło?? Proszę o rady bo nie wyrobie na PB
co do spalania zerknij na czujnik niebieski jak otworzysz maske po prawej stronie z glowicy jest kruiec w ktorym sa dwa czujniki szary i niebieski na wyłączonym silniku odepnij wtyczke i zwykłym miernikiem sprawdz rezystancje
podaje jaka ma byc rezystancja
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
włacz sobie zaplon ze bys wiedzial jaka ci temp wskaznik pokazuje bedzie ci latwiej ocenic czy czujnik jest sprawny jezeli nie trzyma sie w tej rozpisce to niebieski czujnik do wymiany
jezeli wiatrak załączał by ci sie przy takiej temperaturze co na tej fotce to zbijalo by ci ponizej 90 stopni a to bylo by bez sensu
jak w czasie jazdy w trasie np.masz temp 90 lub minimalnie przed 90 lub za 90 delikatnie to wszystko w normie male odchylenia we wsakazniach moga byc spowodowane czujnikiem np ktory zostal zakupiony jakiejsc firmy zamiennej i moze nie wskazywac dokladnie tego co powinien i minimalnie przeklamuje druga sprawa moze sam wskaznik byc rozrlegulowany
ale nie ma sie czego czepiac jezeli w czasie jazdy masz tak jak na fotce to ok nic nie ruszaj
jak w czasie jazdy w trasie np.masz temp 90 lub minimalnie przed 90 lub za 90 delikatnie to wszystko w normie male odchylenia we wsakazniach moga byc spowodowane czujnikiem np ktory zostal zakupiony jakiejsc firmy zamiennej i moze nie wskazywac dokladnie tego co powinien i minimalnie przeklamuje druga sprawa moze sam wskaznik byc rozrlegulowany
ale nie ma sie czego czepiac jezeli w czasie jazdy masz tak jak na fotce to ok nic nie ruszaj
sh@rki, ja powiem, a raczej napisze tak, ty nie wyszukuj problemow na sile, temperatra robocza silnika to ok 90st, u ciebie jest prawie dobrze (biorac pod uwage blad pomiaru), byle by silnik utrzymywal ta temperature +/- 2st to cie nie interesuje w jakiej temperaturze wlaczaja sie wentylatory, byle utrzymaly ta temperature, bo one sa od tego jak dupa od srania, ale jezeli taka temperature masz w miescie a w trasie ci spada, to do wymiany masz termostat, co do wskaznika plynu jezdnego, to przy takim wskazaniu u siebie zrobie spokojnie 100km szczegolnie ze jezdzisz na krotkich odcinkach, wiec tez mi sie wysaje ze jest w normie, ale zrob test nalej do kanistra 5l i miej ze soba, a to co masz w baku wyjezdzij do zera bez kasowania licznika oczywicie
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
niewiem ale umnie tez wariował wiatrak po wymianie czujnika.ale zrobiłem tak odpiąłem aku na jakis czas by zresetowac kompa nasytepnie po podłaczeniu aku , odpaliłem auto i tak zostawiłem do momentu odpalenia wiatraka .podobno chodzi o to by komp załapał od nowa prawidłowe wskazania czujników .teraz jest juz fajnie zaczyna wiatrak grać przy około 100 stopniach wg termometru na blacie.i chyba takie czynnosci powinno sie robic po każdej wymianie czujników